بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59963
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 اردیبهشت 99 8:42 ب.ظ

احداث ۹۵۸ پروژه عمرانی زودبازه توسط بسیج سازندگی در بوشهر

ثلاث-رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: تعداد ۹۵۸ پروژه عمرانی کوچک و زودبازده شامل مسجد، حسینیه، کارگاه‌های کوچک اقتصاد مقاومتی و خانه عالم به ارزش ریالی ۱۸ میلیارد تومان در سراسر استان اجرا می‌شود.


سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر امروز در نشست خبری با گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی مهمترین رسالت این بسیج را غنی سازی اوقات فراغت جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: این کار تأثیر بسزایی در شکل گیری ارزش‌ها و هنجارهای جامعه دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با بیان اینکه این سازمان در چهار حوزه بسیج مأموریت خدمترسانی دارد افزود: انجام فعالیت‌های جهادی توسط اقشار مختلف بسیج در تعطیلات تابستان، تعطیلات نوروز و یا بین دو ترم دانشگاهی در روستاها و مناطق دور دست در عرصه‌های اجتماعی، درمان، عمران و آبادانی و منابع طبیعی از مهمترین فعالیت‌ها است که توسط جهادگران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حضور جهادگران در مناطق محروم سبب ایجاد روحیه امید برای نظام، جوانان و اهالی روستاها می‌شود گفت: این فضاهای خدمترسانی بهترین بستر برای جوانان جهت خودشناسی و خودباوری است و زمنیه امید را در روستاها فراهم می‌کند و گفتمان عمران و آبادانی را در روستاها احیا می‌کند.

عباسی‌فر افزود: امروز اگر اتفاقی در جای جای این کشور رخ دهد این بچه‌های جهادی هستند که برای حضور در صحنه پیشتاز عمل می‌کنند و جوان بودن، داشتن نشاط و شادابی در وجود آنها از دلایل موفقیت این جهادگران است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: در سال ۹۹ بیش از هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در رده‌های مختلف بسیج با محوریت پایگاه‌ها سازماندهی شدند.

وی اجرای پروژه های کوچک و زودبازده و عام المنعه در روستاها از دیگر مأموریت‌های سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و ابراز داشت: این کار با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان انجام می‌شود و با توجه به اینکه روستاها سنگر اقتصاد نظام و هر مملکتی هستند باید بسترهای مختلف دران ایجاد شود.

عباسی‌فر اضافه کرد: در سال ۹۹ تعداد ۳۷۷ واحد مسکن مددجویی با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان و هر هر واحد ۴۵ میلیون تومان احداث می‌شود؛ همچنین تعداد ۹۵۸ پروژه عمرانی کوچک و زودبازده شامل مسجد، حسینیه، کارگاه‌های کوچک اقتصاد مقاومتی، خانه عالم به ارزش ریالی ۱۸ میلیارد تومان در سراسر استان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر مجموع ارزش ریالی پروژه‌های سال ۹۹ بسیج سازندگی را ۴۰ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: در راستای انجام این پروژه‌ها از ظرفیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان نیز استفاده می‌شود.

وی تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌ها و مأموریت‌های سازمان بسیج سازندگی دانست و گفت: این کار متناسب با شرایط جغرافیایی اقلیم، بوم و از طریق مشارکت پذیری و فراخوان‌های مردمی انجام می‌شود و برای این مهم تسهیلات کم بهره به افراد داده می‌شود.

عباسی‌فر با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۱۲۵ کارگاه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم گفت: برای امسال نیز بر اساس ابلاغ صورت گرفته به ۷۵۸ کارگاه تسهیلات اعطا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر حضور در حوادث غیر مترقبه را از دیگر مأموریت‌های این سازمان عنوان کرد و تصریح داشت: حوادثی همچون زلزله، سیل، حجوم ملخ و یا ویروس کرونا از جمله حوادثی بوده که طی این چند سال بسیج سازندگی حضوری پررنگ داشته است.

وی به برخی فعالیت‌های جهادگران در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: روزانه ۳۰۰ گروه جهادی در سراسر استان به گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی می‌پردازند که در این راستا تعداد ۷۳ هزار  و ۴۵۴ مکان ضدعفونی شده است؛ علاوه بر این تعداد ۱۵۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش توسط جهادگران راه اندازی شده است و روزانه تعداد ۵۰ هزار ماسک و ۵۰ هزار دستکش در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.

عباسی‌فر کمک در طرح غربالگری بهداشت و درمان، فعالیت در ایست و بازرسی مبادی شهرها و منترل ورود و خروج روستاها و تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا را از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تعداد ۶۵ هزار بسته کمک معیشتی تهیه شده است که در مرحله اول آن ۱۶ هزار بسته توزیع شد و قرار است همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) تعداد ۴۰ هزار بسته دیگر بین نیازمندان توزیع شود که از این تعداد ۱۸ بسته مربوط به سپاه است./فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن