بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68251
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 5 شهریور 01 10:26 ق.ظ

متن کامل نطق میان‌دستور نماینده مردم جنوب استان بوشهر؛

تاکید ویژه بر استفاده از نیروهای توانمند استان در مدیریت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و لزوم رفع مشکل بیکاری جوانان به شکل حداکثری

ثلاث- نماینده مردم جنوب استان بوشهر در نطق میان دستور خود در مجلس بر ویژه بر استفاده از نیروهای توانمند استان در مدیریت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و لزوم رفع مشکل بیکاری جوانان به شکل حداکثری تاکید کرد.

 

 

ثلاث:  متن نطق میان‌دستور مورخ ۲/۶/۱۴۰۱ دکتر شیخ موسی احمدی نماینده مردم شریف کنگان، دیر، جم و عسلویه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (ص):‌‌‌ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه.

سلام و درود می‌فرستم بر پیامبر خاتم و اهل‌بیتِ طاهرینش و عرض ارادت به پیشگاه ولی‌الله اعظم امام عصر (عج) و درود بر ارواح پاک شهداء و امام شهداء و آرزوی طول عمر، سلامتی و تندرستی جهت مقام معظم رهبری سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خداقوت به رئیس‌جمهور محترم بابت حضور مستمر در بین مردم.

آغاز هفته دولت را گرامی داشته و بر روان شهیدان رجایی و باهنر درود فرستاده و روز پزشک را به پزشکان کشور مخصوصاً پزشکان حوزه انتخابیه‌ام تبریک می‌گویم.

تحریم‌های ظالمانه‌ای که مدت‌ها توسط استکبار بر مردم مقاوم و شجاع ایران اسلامی تحمیل شده است، مردم عزیز با استقامت بی‌نظیر خود موجب اقتدار تیم پرتلاش مذاکره‌کننده شده، قطعاً با رعایت اصول عزت، حکمت، مصلحت برجام را به فرجام نزدیک خواهند نمود.

از این تریبون ارزشمند که صدای مردم است، نکاتی را در خصوص چالش‌ها و مشکلات حوزه انتخابیه‌ام جنوب استان بوشهر به سمع و نظر ریاست محترم جمهور و وزرای گرانقدر و شما همکاران عزیز می‌رسانم.

امید است منطقه‌ای که در اقتصاد ملی نقش ارزنده‌ای ایفاء می‌نماید و درآمد سرشار ارزی پتروشیمی‌ها که منافع ملی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، موجب رشد و بالندگی شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه شود.

چنانکه بارها طی نطق‌ها و تذکرها اظهار داشته‌ام:

۱.همچنان نیروهای انقلابی، توانمند و متخصص استان بوشهر در مدیریت‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی‌ها نقشی ندارند.

۲.بیکاری جوانان مناطق همجوار صنایع با حجم سرمایه‌گذاری‌ها (۶۵ مجتمع پتروشیمی و ۱۲ پالایشگاه گازی و شرکت‌های خدمات صنعتی و غیرصنعتی مستقر) همخوانی ندارد و باید در جذب نیروها تجدیدنظر اساسی شود تا دغدغه جوانان منطقه مرتفع گردد.

۳. شرائط معیشتی مرزنشینان و سفاران و صیادان، این تأمین‌کنندگان واقعی امنیتِ مرزها نامطلوب است و گشایشی علی‌رغم همه پیگیری‌ها و وعده‌ها صورت نگرفته و چندین‌ماه است که سفاران حتی یک سفر نرفته‌اند. تسریع در رفع مشکل آنان و تعیین تکلیف کالاهای ملوانی ضروری است.

۴. علی‌رغم اینکه اخیراً اقداماتی از سوی وزارت نیرو و نفت در خصوص تسریع در تکمیل و انتقال آب از پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف به جم صورت گرفته و مجوزهایی برای آب‌شیرین‌کن شهرستان‌های دیر و عسلویه صادر شده که قابل تقدیر است، اما سزاوار نیست که مردم عزیز شهرستان‌های کنگان، دیر، جم وعسلویه با وجود اینکه در کنار دریای نیلگون خلیج همیشه فارس نشسته‌اند با مشکل نبود یا کمبود و قطعی آب مواجه و مصداق این شعر شاعر باشند (بر لب دریا، لب دریادلان خشکیده است)؛ لذا از وزیر و مسئولین محترم وزارت نیرو می‌خواهم در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز و تکمیل و احداث آب‌شیرین‌کن‌های جانمایی‌شده اقدام نمایند.

۵. مردم چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر با وجود صنایعی که ذکر شد و میزان وصولی که از مالیات بر ارزش افزوده در منطقه کسب می‌شود، از کمبود امکانات بیمارستانی و درمانی رنج می‌برند و نقش خدمات وزارت بهداشت و درمان و سازمان تأمین اجتماعی با میزان درآمد حاصله از شرکت‌های مستقر در منطقه تناسبی ندارد. بیمارستان کنگان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است؛ حجم بالای مراجعین (صنعت و چهار شهرستان)، فرسودگی ساختمان، نبود یا کمبود امکانات و لوازم و تجهیزات پزشکی و عدم برخورداری از پزشک متخصص کافی و بدهی بالا، حالت بحرانی پیدا نموده است و بیمارستان تازه‌تأسیس شهرستان دیر نیز تنها تفاوتش با بیمارستان کنگان عدم فرسودگی آن است و سایر شرائط دست کمی از کنگان ندارد. در شهرستان عسلویه نیز با وجود و استقرار فازهای متعدد گازی و مجتمع پتروشیمی کمبود امکانات و فضا و پزشک متخصص امان مردم را بریده است و مراکز بهداشت و درمان شهرستان جم نیز وضعیت مشابهی دارند. لذا تسریع در اعزام تیمی جهت بررسی و رفع مشکلات موجود ضروری است.

۶. در حوزه راه توجه جدی به تسریع در اجرای خط ریلی شیراز بوشهر عسلویه + اتوبان ساحلی دیر بوشهر ـ که مشهور به جاده مرگ است ـ. محور جم به فیروزآباد – جاده وفاق بین شهرستان‌های دیر و کنگان که برای صنایع و مردم منطقه حیاتی است و بنا بود در شهریورماه امسال افتتاح گردد. محور جم به ریز – دوراهک به ریز – ریز به دژگاه و سرچشمه – جاده روستای بنود به سواحل و توریستی تفریحی نایبند به عسلویه (چریف) و دیگر راه‌های مواصلاتی و بین المزارع مورد درخواست است.

۷. با توجه به نزدیکی شهرستان‌های دیر، کنگان و عسلویه از طریق دریا به کشور قطر و  بیشترین حجم ترانزیت کالا در حال حاضر با آن کشور – الف: توسعه زیرساخت‌های بندری. ب: توسعه زیرساخت‌های گمرکی و ارتقاء گمرکات. ج: تعیین نقطه مرزی و ایجاد اداره گذرنامه برای دیر. د: ایجاد شرائط لازم گردشگری و تجاری و تسهیل شرائط سرمایه‌گذاری و حمایت از آنها ضروری است.

۸. اجرای هرچه سریعتر طرح طبقه‌بندی معلمان و اصلاح حقوق بازنشستگان و رفع مشکل معلمان پیمانی، طرح مهرآفرین و قراردادن آنها در طرح رتبه‌بندی امری ضروری است.

۹. توجه به معیشت کارگران و کارکنان صنایع نفت و گاز و ادارات و سازمان‌ها در منطقه با توجه به شرائط ویژه منطقه و اجرای طرح اقماری.

۱۰. توجه ویژه به ورزش منطقه و تأمین زیرساخت‌ها و حمایت مالی از دسته و رشته‌های ورزشی.

۱۱. آلودگی زیست‌محیطی و دریایی مخصوصاً سواحل شهرستان‌های کنگان و دیر و عسلویه که اخیراً شدت یافته، توسط صنایع امری غیرقابل قبول است. وزارت نفت به تکلیف خویش در خصوص بهبود فلرها و سازمان محیط‌زیست نیز به وظیفه قانونی خویش عمل نمایند.

۱۲. توجه وزارت کشاورزی به مشکلات باغداران، کشاورزان، گوجه‌کاران و دامداران منطقه از جمله پرداخت خسارت و تسهیلات بانکی و استمهال وام‌های گذشته.

۱۳. نوسازی مدارس در تکمیل و تجهیز ده‌ها مدرسه نیمه‌کاره رهاشده عمل ننموده، در تعیین تکلیف آنها تسریع گردد.

۱۴. استقرار پزشکی قانونی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه ضروری است و عدم حضور آنان غیر قابل توجیه است.

در پایان جناب آقای دکتر رئیسی مردم شریف و عزیز کشور در خصوص رفع گرانی و نظارت دقیق بر مایحتاج عمومی و پایان‌دادن به وضعیت تورم منتظر اقدامات سریع و قاطع جنابعالی هستند.

والسلام علیکم و رحمه الله

اخبار مرتبط

نظرات

  1. قاسمی says:

    وقتی پیگیر این موضوع نیستن که آیا واقعا جوانان بومی در این پتروشیمی ها شاغل میشن یا نمیشن چه تاثیری داره این بیانه رو صادر کردن..

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن