بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68340
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 30 شهریور 01 3:58 ب.ظ

نماینده مردم شهرستان کنگان در شوراهای استان در گفتگو با ثلاث جنوب:

اجرای عدالت، تنها خواسته تک تک مردم شهرستان کنگان است

ثلاث- نماینده مردم شهرستان کنگان در شوراهای استان گفت همواره از مسئولیت اجتماعی یک شرکت به عنوان یکی از راهبردهای افزایش تاب آوری جامعه و زمینه ای جهت ایفای نقش در راستای ایجاد توسعه پایدار یاد می شود.

 

احمد بلوچی نماینده شهرستان کنگان  و رئیس شورای بخش مرکزی در گفتگو با ثلاث جنوب اظهار کرد:   همواره مسئولیت اجتماعی یک شرکت به عنوان یکی از راهبردهای افزایش تاب آوری جامعه و زمینه ای جهت ایفای نقش در راستای ایجاد توسعه پایدار یاد می شود. به گونه ای انجام تعهدات مسئولیت اجتماعی در جهان مهم است که کشورهای مختلف در کسب رتبه های جهانی در این زمینه به رقابت مشغول اند و در این راستا مرکز گزارش های یکپارچه جهان به عنوان یک قالب جهانی برای گزارش و انعکاس مسئولیت اجتماعی شرکت عرضه نموده است.

بلوچی خاطر نشان کرد: متاسفانه در اوایل به دلیل نبود شناخت کافی از مقوله مسئولیت اجتماعی شرکت و فقدان ساز و کارهای لازم، ایران جایگاه مناسبی در رتبه بندی های مربوط به مسئولیت اجتماعی نداشت به نحوی که در سال ۲۰۱۲ رتبه ۹۱ جهان (از بین ۱۳۵ کشور) را کسب کرده است که این رتبه ی فوق العاده نامطلوبی است. در سال های اخیر با تغییر نگرش ها و آشنایی شرکت ها با اهمیت مسئولیت اجتماعی، شرکت های مادر سعی در ایفای نقش بهتر در حوزه مسئولیت اجتماعی کرده و دولت را به عنوان رابطی در راستای تسهیل گری ایفای نقش و ارتباط با جامعه محلی انتخاب کرده است.

وی گفت: مثال بارز و قابل تامل این امر، اشاره وزیر محترم نفت به اعتبار ۱۳۷۷ میلیارد تومانی تعهدات وزارت نفت در حوزه های مسئولیت اجتماعی در جامعه متاثر استان بوشهر می باشد. نکته قابل توجه در این مقوله این است که شاخص توزیع این اعتبارت برای جامعه محلی متاثر و نمایندگان مردم در شوراهای پایه و فرادستی، مشخص نبوده و شفافیت کافی در این زمینه وجود ندارد. بلوچی به عنوان نماینده مردم در شورای استان خواستار شد که استاندار محترم و انقلابی، نسبت به ارائه توضیحات در مورد شاخص های توزیع، پروژه های تعریف شده و … برای توزیع عادلانه این اعتبارات اقدام نمایند.

نماینده شهرستان کنگان در شورای استان بوشهر افزود: عنایت به این نکته حائز اهمیت است که در تعریف جهانی و ملی مسئولیت اجتماعی، جامعه محلی تاثیر گذار و تاثیر پذیر را به عنوان جامعه هدف، جهت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی دانسته می شود.

شهرستان کنگان به عنوان اصلی ترین منطقه و جامعه محلی در خور این موضوع مهم است به گونه ای اقدامات و درخواست طومارگونه مردم در این راستا موید این نکته و اهمیت شفاف سازی را دو چندان می کند. لازم به ذکر است که اقدامات جهادی استاندار محترم بوشهر در راستای شفاف سازی و برقراری عدالت در این زمینه را مبتنی بر جهاد عملی خواهیم دانست و به عنوان پیش زمینه ای در راستای تحقق جهاد تبیین تلقی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن