بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69072
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 28 خرداد 02 7:33 ب.ظ

سهم شهرستان های استان از پرسنل اداری چه تعداد است؟

ثلاث- از نظر محل خدمت نیروهای انسانی ۲۵ درصد در شهرستان بوشهر، ۱۸ درصد دشتستان، ۸ درصد گناوه، ۷ درصد دشتی، ۷ درصد کنگان، ۶ درصد تنگستان، ۵ درصد دیر، ۴ درصد دیلم، ۴ درصد عسلویه، ۴ درصد جم و ۱۲ درصد در ادارات ستاد مشغول به خدمت هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر از خالی بودن ۴۵ درصد پست‌های سازمانی استان بوشهر خبر داد.

۴۵ درصد کارکنان ادارات بوشهر زن هستند

به گزارش خلیج فارس، محسن پاپری زارعی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: سرجمع نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی  استان (بدون احتساب نیروهای نظامی و انتظامی) ۳۶ هزار و ۳۵۵ نفر هستند که ۵۵ درصد آنان را مردان و ۴۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سهم شهرستان ها از پرسنل اداری

به گفته پاپری، از نظر محل خدمت نیروهای انسانی ۲۵ درصد در شهرستان بوشهر، ۱۸ درصد دشتستان، ۸ درصد گناوه، ۷ درصد دشتی، ۷ درصد کنگان، ۶ درصد تنگستان، ۵ درصد دیر، ۴ درصد دیلم، ۴ درصد عسلویه، ۴ درصد جم و ۱۲ درصد در ادارات ستاد مشغول به خدمت هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر ادامه داد: بررسی‌های انجام شده بیانگر این است که ۳۷ درصد نیروهای دستگاه‌های اجرایی استان در شهر و شهرستان بوشهر مستقر هستند و در مقابل این تمرکز نیرو در ستاد در سطح شهرستان‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم.

به گفته پاپری با توجه به شاخص‌های استان با توجه به خالی بودن شهرستان‌های استان از نیروهای کارشناس از تمرکز نیرو در ستاد خودداری شود.

۵۹ درصد کارکنان استان رسمی هستند

پاپری گفت: از لحاظ رابطه استخدامی نیروهای موجود در استان بوشهر ۲۱هزار و ۴۹۲ نفر معادل ۵۹ درصد رسمی، ۱۴ درصد پیمانی، ۱۰درصد قراردادی و ۱۷ درصد به شکل‌های مختلف استخدامی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه از نظر مدرک تحصیلی ۵۲ درصد نیروهای استخدامی لیسانس و ۱۸درصد فوق لیسانس هستند افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد نیروهای استخدامی از لحاظ سطح سواد در شرایط خوب و برخورداری قرار دارند.

۷۰ درصد نیروی ادارات جوان هستند

به گفته پاپری از لحاظ سنوات خدمتی ۲۷ درصد نیروها بین صفر تا پنج سال، ۱۴ درصد بین پنج تا ۱۰ سال، ۱۹ درصد بین ۱۰ تا ۱۵ سال و ۱۷ درصد ۱۵ تا ۲۰ سال مشغول به خدمت هستند که از لحاظ جوان بودن جمعیت بیش از ۷۰ درصد نیروی انسانی استان جوان هستند که این ظرفیت و قابلیت مهمی برای استان بوشهر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر اضافه کرد: شمار کارکنان ایثارگر استان پنج هزار و ۲۶۲ نفر و کارکنان معلول ۱۴۳ نفر است که ۴۲ نفر از آنان از طریق آزمون و سهمیه خاص مربوط به معلولان جذب شده اند.

***

ثلاث جنوب:  چنانچه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در  خصوص پاراگراف « سهم شهرستان ها از پرسنل اداری »  توضیحات تکمیلی را با جزییات بیشتر ذکر کنند، مطلب روشن تر خواهد شد. البته به این امار می توانند سهم هر شهرستان از مدیریت استان( مدیریت ادارات کل) را نیز با تعداد افراد و پست، یا درصد آن ها نیز اضافه کنند.

 

 

.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن