بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61511
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 15 شهریور 99 6:02 ب.ظ

جزئیات دپو بیش از ۱۰۰۰ خودرو در گمرکات بوشهر/ «ته لنجی» تا سقف ۱۵ میلیون مجاز است

ثلاث-ناظر گمرکات استان بوشهر از دپو یک هزار و ۵۸ خودروی خارجی به دلایل مختلف در گمرکات استان بوشهرخبر داد.


بهروز قره بیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در پنج‌ماهه سال جاری به میزان ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۸۲ هزار دلار صادرات و ۲۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۴۲۸ میلیون دلار واردات داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره افزود: در سال گذشته، میزان ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر صادر و بیش از نیم‌میلیون تن به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات بوده که نسبت به سال ۹۲ تاکنون روند کاهشی داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به میزان کالاهای ممنوعه بیان کرد: در سال گذشته ۱۴۰۰ کالا از سوی دولت ممنوع شده که در سال جاری این مقدار به ۲۵۰۰ کالا افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات ترانزیتی ۶۳ هزار تن بوده است، افزود: باتوجه‌به افزایش صادرات ترانزیتی در استان بوشهر، علاوه بر گمرکات بوشهر، گناوه و پارس جنوبی، گمرک دیر هم به واسطه نزدیکی با کشور قطر به گمرکات ترانزیتی استان بوشهر اضافه خواهد شد.

قره بیگی در خصوص تأخیر در ترخیص کالا از گمرکات استان بوشهر عنوان کرد: عمده تأخیرها در ترخیص کالاها از سوی دستگاه‌های اجرایی است و تا زمانی که این دستگاه‌ها مجوز ترخیص کالا را صادر نکنند، اجازه خروج کالا از گمرکات را نخواهیم داشت.

ناظر گمرکات استان بوشهر در خصوص میزان کالاهای قاچاق در گمرکات گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۲۲۰ فقره پرونده قاچاق به ارزش یک هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال کشف و ضبط شده در مراجع قضایی تشکیل پرونده شده است که عمده این کالاها در حوزه مواد محترقه، گوشی موبایل، پودر نیروزا، لوازم آرایشی و قرص ترامادول بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر اولین واردکننده کالاهای اساسی از طریق گمرکات در کشور بوده است اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون تعداد ۶ کشتی برنج وارد گمرکات استان شده که میزان بار هر کشتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تن بوده و مسران زمان تخلیه هر کشتی در کمتر از سه روز بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه ۶۰ درصد از کانتینرها از طریق دستگاه ایکس – ری مورد بررسی قرار می‌گیرند، ابراز کرد: امروزه در هر دقیقه تعداد سه کانتینر از طریق دستگاه ایکس – ری مورد بررسی قرار گرفته و ترخیص می‌شود.

ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره به کالاهای رسوب شده در گمرکات گفت: حدود ۷۵۰ کانتینر به عنوان موارد رسوبی در گمرکات استان هستند که این میزان نسبت به دیگر استان‌ها رقم بسیار پایینی است.

قره بیگی در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات استان بوشهر، عنوان کرد: تعداد یک هزار و ۵۸ خودرو در گمرکات استان بوشهر دپو شده که از این میزان، تعداد ۸۵۲ خودرو دارای مشکل حقوقی، تعداد ۲۰۶ خودرو به‌عنوان ممنوعه و ۲۰۶ خودرو در حال رفع مشکل هستند که تاکنون ۹۳ خودرو ترخیص شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر در تشریح میزان کالای ملوانی (ته لنجی) گفت: در راستای تأمین معیشت مرزنشینان و رایزنی‌های صورت‌گرفته، هر ملوان در طول سال ۶ سفر می‌تواند داشته باشند که در هر سفر نیز می‌توانند تا سقف ۱۵ میلیون تومان کالا به‌عنوان ته لنجی وارد کشور کنند.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره وضعیت صادرات در روزهای کرونایی، ابراز کرد: شناورهای سنتی بیشترین ضرر را بعد ازکرونا داشتند به‌طوری‌که میزان صادرات کالاهایی نظیر هندوانه از مبدأ استان به کشورهای همسایه به صفر رسید./فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن