بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63052
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 28 آذر 99 10:37 ق.ظ

دورهمی شب یلدا پیک زمستانه کرونا را تشدید می‌کند

ثلاث-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کرونا در کمین دورهمی‌های شب یلدا است و این تجمع‌ها می‌تواند پیک زمستانه بیماری کووید ۱۹ را جلو بیانداز و تشدید کند.


دکتر سعید کشمیری به رسانه‌ها اعلام کرد: توجه نکردن به این توصیه ها و شرکت در تجمع‌ها به طور یقین زنجیره شیوع بالای بیماری کرونا را در استان شکل می‌دهد.

وی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم به حرمت سختی‌هایی که همه افراد جامعه به ویژه کادر بهداشت و درمان در این مدت تحمل کردند، در صورت امکان از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند.

کشمیری یادآور شد: دورهمی و اصرار بر دید و بازدید بزرگ‌ترها در این روزهای کرونایی به ویژه برای شب یلدا، ظلم مسلم به سالمندان است.

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: کاهش موارد بستری و مرگ‌ومیر کرونا در استان بوشهر مرهون همکاری مسئولان، مردم، تعامل بین بخشی و تلاش بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان است پس نباید این دستاورد مهم را به راحتی از دست داد.

کشمیری اضافه کرد: با شروع فصل سرما مردم به داخل خانه‌ها رفته و درها و پنجره‌ها را می‌بندند و شیوع ویروس بالا می‌رود در همین راستا مردم گرفتار تله عادی‌انگاری شرایط نشوند و با تصور اینکه شرایط بهتر شده، از اجرای دقیق پروتکل‌ها دوری نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانش‌آموزان استان بوشهر موفق شدند در جشنواره مجازی زنگ هشدار کرونا برای دانش‌آموزان در سطح ملی مقام اول را کسب کنند و این بیانگر سواد بالای سلامت دانش آموزان این استان است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۸۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.
کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۸ مورد از بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این تعداد هشت نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۷ هزار و ۱۹۵ نفر بوده و شمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در استان نیز به ۸۳۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۲۶ نفر مورد مثبت قطعی و ۶ نفر مورد مشکوک بوده‌اند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن