بروز شده در : شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:36 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 23 اردیبهشت 93 8:48 ق.ظ

فرمانده انتظامی شهرستان:

وجود«خفاش شب»و«قتل دختران»در کنگان صحت ندارد

اختصاصی ثلاث- چند روزی است که شایعات مختلفی با محتوی حضور خفاش شب و دزدیدن دختران در کنگان از طرق مختلف به خصوص شبکه های اجتماعی و نرم افزار ارتباطی واتس آپ منتشر شده و به شدت باعث ایجاد نگرانی میان خانواده های کنگانی شده است.

اختصاصی ثلاث– چند روزی است که شایعات مختلفی با محتوی حضور خفاش شب و دزدیدن دختران در کنگان از طرق مختلف به خصوص شبکه های اجتماعی و نرم افزار ارتباطی واتس آپ منتشر شده و به شدت باعث ایجاد نگرانی میان خانواده های کنگانی شده است ؛ شایعاتی که عده ای مجهول الهویه برای بر هم زدن آرامش مردم شهرستانی که به لحاظ امنیت و سطح پایین ارتکاب جرم جزء شهرستان های اول استان به شمار می رود ایجاد کرده و نسبت به انتشار آن مبادرت ورزیده اند.

در همین خصوص فرماندهی انتظامی شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: خبری با این موضوع که زنان یا دختران بندر کنگان را دزدیده و مورد آزار و اذیت قرار می دهند و به طرز فجیع می کشند صحت نداشته و به عنوان مسوول انتظامی و کسی که قسمتی از امنیت شهرستان کنگان را برعهده دارم، به صراحت بیان می کنم که این موضوع کذب محض است.

سرهنگ کرم دشتیان گفت: اصل خبر به این صورت بوده است که دختری به نام «ف.ن» ۱۴ ساله به قصد رفتن به مدرسه از منزل خارج شده و به علت نامعلومی به منزل بازنگشته است.

وی افزود: در این رابطه هیچ گونه جنایتی رخ نداده است و پلیس آگاهی نیز با جدیت تمام در حال بررسی موضوع است.

وی اظهار داشت: باید عنوان کنم در شهرستان کنگان با افرادی که با شایعه سازی و شایعه پراکنی قصد تشویش اذهان عمومی و برهم زدن آرامش و امنیت روانی مردم را دارند به شدت و با جدیت تمام برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و این امر در دستور کار این فرماندهی انتظامی قرار دارد.

دشتیان گفت: به هر حال نیروی انتظامی شهرستان کنگان به اتفاق دیگر ارگان های امنیتی و اطلاعاتی همیشه و در همه حال مراقب امنیت مردم هستند و از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی افزود: تامین امنیت مردم از نان شب برای ما واجب تر است و مردم نیز نقش اساسی در تامین امنیت دارند و باید به هر نحو مانع از انتشار اینگونه شایعات بی پایه و اساس شوند.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی بدنبال جلب مشارکت مردم در تامین امنیت است و در شهر کنگان نیز باوجود شرایط امنیتی بالایی که وجود دارد و آمار وارقام شهرستان نسبت به کشور گویای این حقیقت است لذا شایعه قتل زنان به نوعی احساس ناامنی در شهر ایجاد کرده که پلیس به تنهایی متولی پاسخگویی وتکذیب اینگونه شایعات نیست بلکه بایستی هم خود مردم و هم متولیان پیگیر امر بوده و نگذارند که عده ای معلوم الحال از شرایط بوجود آمده سوء استفاده کنند.

وی درپایان از مردم خواست مانع بیان اینگونه شایعات شوند و اجازه ندهند افرا د سودجو به امنیت مردم خدشه وارد کنند.

 

ثلاث : گفتنی است این احساس ناامنی موجب نگرانی واسترس وهمچنین بالارفتن هزینه آژانس و سرویس های شخصی برای فعالیت روزانه ،رفتن به مدرسه ومحل کاردربین خانواده ها شده است.

متن خبر و تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود این بود :

 

شایعه4

تصاویری که در خصوص این خبر نیز منتشر شده بود را در زیر می بینید

گفتنی است با جستجویی مختصر در موتور جستجوگر گوگل در میابیم که تصویر نخست مربوط به خبر «مرگ مشکوک دختر وبلاگ نویس مصری» علیاء المهدی است .

 

 

شایعه (1)

 

و تصویر دوم نیز در خصوص خبری  است که طی آن لب و چشمان یک کارگر زن خارجی توسط سعودی ها توسط صاحب کارش دوخته شده بود.

این زن در محل کار خود بسیار ذکر مسیح می‌گفته که این امر خشم مقامات را برانگیخته بود. در همین راستا در یک اقدام غیر انسانی و ضد حقوق بشری صاحب کار این زن از خواست مقامات این محل پیروی کرد و لبان این زن و چشم  وی را دوخت.

شایعه (2)

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن