بروز شده در : شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:36 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11225
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 16 آبان 91 5:02 ب.ظ

« پیشنهاد برنامه تفصیلی توسعه و پیشرفت کنگان » شماره ۱

بنام خدا “پیشنهاد برنامه تفصیلی توسعه وپیشرفت کنگان” سال تولید ملی وحمایت ازکارو سرمایه ایرانی گرامی باد. فراخوان اولیه (دبیرخانه دایمی شورای توسعه وپیشرفت  ،کنگان،  با محوریت برنامه چشم اندا ز(۲۰)سا له مقام معظم رهبری دام ظله ا لعاالی) پنج ساله سوم در دهه پیشر فت وعدالت .    “شهروندان  گرامی ومسئولین دلسوز: با سلام واحترام […]

بنام خدا

“پیشنهاد برنامه تفصیلی توسعه وپیشرفت کنگان”

سال تولید ملی وحمایت ازکارو سرمایه ایرانی گرامی باد.

فراخوان اولیه (دبیرخانه دایمی شورای توسعه وپیشرفت  ،کنگان،  با محوریت برنامه چشم اندا ز(۲۰)سا له مقام معظم رهبری دام ظله ا لعاالی) پنج ساله سوم در دهه پیشر فت وعدالت .  

 “شهروندان  گرامی ومسئولین دلسوز:

با سلام واحترام : عاجزا نه  استدعا  دارد، با توجه به نیاز مبرم شهرستان به یک برنامه تفصیلی وتوجیهی جامع در صورت امکان برنامه پیشنهادی زیر را بررسی نموده و در صورت (صلاحد ید) با هرگونه تغیرواصلاح لازم، نسبت به پیگیری اجرائی آن نیز مکانیزم های می توان ایجاد نمود. برای جزئیات بیشتر در خدمت همه شهروندان گرانقدرهستیم . با سپاس فراوان؛ عبدالمجید اورا:

در راستای تلاش موثردراجرای هرچه بهترسند چشم اندازو همگامی با دهه  تحقق اهداف دهه پیشرفت وعدالت وبرخوداری  شهرستان کنگان؛ ازشعاع عملیاتی آن ،این تشکیلات درنظردارد.مجموعه ای از روشها،جمع بندی ازمشاوره، وتعامل بین مسئولین وجامعه علمی، ذی نفعان(شهروندان و…)بصورت فرایندی منظم ومستمر و خلق شرایطی مطلوب دراین دهه  –  و شناسایی سریع فناوریهای عام وبهره وری وتحقق اهداف ….- بررسی حوزه ی زمینه های حل معضلات ورفع نیازمندیهاوپیگری ضرورتها….  قالب کار را در سه موضوع تقسیم نموده و دنبال نماید.:۱-ایجاد راهکارهایی که به روندتصمیم گیری نتیجه بخش کمک کند۲-زمینه سازی وطراحی مدل های علمی درچهار چوب کار اجرایی۳-تلاش درافزایش وفاق عمومی وچشم انداز منسجم گروهی برای تمرکز بر حوزه های خاص وعام.در استفاده از فرصتهای پیش رو.

واین امکان با فراخوانی عمومی و حضورمسئولن،شهروندان علاقه مند  ،کارشناسان وپژوهشگران که  قابلیت شناخته شده ای درتدوین تنظیم وتهیه طرح جامع واجرایی که تبلور خرد وحرکت جمعی محسو ب می شوند و.با استفاده ازاستعدادهای انسانی و ظرفیتهای مادی وطبیعی. دریک پروسه تعریف شده وجدول زمانی تطبیقی ،ضمانت میدانی شدن انشاء الله فراهم کند.

-پیشرفت وعدالت:(پیشرفت):گذار ازمرحله توسعه ورسیدن به نقطه مطلوب. ودرمجموع  بهبودی شاخص های موردنظر رشد قابل   توجهی یافته واثرا ت آن درجامعه وزندگی فردی ملمو س باشد. (عدالت):ایجاد فرصتهای برابر:برای قابلیت های متنوع واستعداد های متفاوت وظرفیتهای مختلف.در بهره برداری  شایسته ازمنابع معنوی ومادی.

-روشن است که رسیدن به توسعه وپیشرفت واقعی وهمه جانبه ، اصولی، شانه به شانه ومنطبق برپایه عدالت نیاز به سازوکاری است بنام”برنامه ریزی هدفمند .تحرک سودمند. وارزیابی هوشمند.” ونیاز اول ، تحقیقات  وپژوهش میدانی اولیه وگردآوری آمار مهارتی وحرفه ای در زمینه های مختلف مورد بحث می باشد.که کل شهرستان رایک پروژه یکپارچه پویا وبالنده می بیند. وعناوین متعدد وگاه متضاد بصورتی قطعاتی مکمل به هم متصل می کند.واین  واحد گسترده با نام برنامه تفصیلی توسعه و  پیشرفت    کنگان  بر روی میز دست اندر کاران قرار دهد.

 

 

    تعاریف تشکیلات پیشنهادی :دبیرخانه دائمی شورای توسعه وپیشرفت ، کنگان ،بامحوریت برنامه چشم انداز۲۰ساله –پنج ساله سوم در دهه پیشرفت وعدالت :

دبیرخانه شورا: ایجاد زمینه وهمگرایی با استفاده از ظرفیتهای معنوی،انسانی مادی به منظورتحقق اهداف برنامه چشم انداز(۵ساله سوم دردهه پیشرفت وعدالت)” کنگان ، با مبانی زیر:

۱-مطالعه وپژوهش وبررسی موضوعات منطقه ای وتجزیه تحلیل آماری، علمی ،ارایه مجموعه راهکارها.۲-ایجادتعامل منطقی دراستفاده از سر ریزمنابع ویژه اقتصادی پارس جنوبی و…۳-دسته بندی وجمع بندی مطالب ، پیشنهادها ونظرات عملی جهت تعامل با مسئولین ودست اندر کاران.

–         شورای نظارت: شامل نماینده مردم در مجلس،و عالیترین مقامات محلی ،بمنظورجهت دهی ونظارت برروند جریان امور درتشکیلات وچگونگی انجام شرح وظایف در پرتوبرنامه چشم انداز، حمایت ،نقش آفرینی ، توجیه طرحها وپروژه ها تا حصول نتیجه.

  –  دبیر:انتقال اهداف وشرح وظایف وتعین دستور جلسات،ایجاد هماهنگی طولی وعرضی بین هریک از اعضاء وکل اعضاء با همدیگردرفضای گستره کاری شورا. 

– مستند سازی وطبقه بندی :توزیع ،تهیه و تعین مقدمات محتوای دستورجلسات کار گروه ها، ترکیب مصوبات وتطبیق آن با ایین نامه ها، دستورالعمل ها ی  قانونی/اولویت بندی اجراء وطبقه بندی مصوبات ودستاوردهای علمی واجرایی کارگروه ها.

–  اجرایی وبرنامه ریزی: بررسی ومطالعه وتعین موضوعات مورد نیازجهت شروع وادامه کاردر شورا./تعین جدول برنامه کار/تعین ترکیب کارشناسان وخبرگان محلی /درنظرگرفتن امکانات لازم جهت کار/ثبت فعالیت های انجام گرفته.

– ارزیابی:ارزش گذاری کیفی فعالیت ها وبررسی نقاط قوت و ضعف آنها/تعین جدول زمانبندی اجرا تا پایان یک مورد/انعکاس نتایج حاصله بصورت گزارش شاخص به شورای نظارت/تشخیص ضرورت برگزاری کنفرانس و همایش علمی وانتخاب نفرات برتروفعال.

تبلیغات واطلاع رسانی:اطلاع رسانی همگانی ومعرفی بیشتر وبهتر اهداف شورا/ایجاد ایستگاه پرسش وپاسخ مسئولین وشهروندان/ارتباط قوی با رسانه های مختلف عمومی /تهیه وتنظیم رسانه های متنوع تبلیغاتی …برشور،بولتن، تراکت، پوستر،پلاکارد وبنر،عکس، فیلم ، گزارش مستند علمی.

– ارتباط وتعامل:ترکیبی ازکارشناسان، معتمدین،بمنظور بررسی وتحلیل ، طبقه بندی انتظارات،توقعات،مطالبات، ومعرفی توانمندی صنفی شهروندان درحیطه جستجوی فرصتها و ایجاد تفاهم منطقی علمی وعملی وارتقاء سطح همکاریها بین صنعت انرژی نفت ،گازوپتروشیمی ومنطقه پیرامون آن ،بنحوی که خصوصیات وظرفیتهای غیرمشترک درمنظومه ای هماهنگ مکمل یکدیگر بوده ونقش آن درتوسعه وپیشرفت منطقه وصنعت نفت گاز وپتروشیمی در قالب منافع  ملی، آثارو تبعات مثبت حضور نفت وگاز وپتروشیمی در منطقه به حداکثر رسیده وحواشی وعوارض جنبی و منفی آن به حد اقل برسد-الف) با رویکرد مثبت وهمه جانبه  به نیاز های صنعت مذکوردر جهت تامین منافع ملی.- ب )بررسی نیازها وضرورت های منطقه ، مردم،دستگاههای اجرایی، طرحها ، پروژه ها حسب اولویت بندی در مصوبات سفر مقام معظم رهبری  (دام ظله العالی) و هیات محترم دولت به منطقه.

– دربرخورد با یک مسئله یا موردحداقل چند نکته زیر مطرح است (باتوجه به تجربیات گذشته و دقت در برنامه ریزی آینده )تعریف دقیق مسئله به صورت تخصصی وکارشناسی آن در تبدیل از تعاریف کیفی به پارامترهای های کمی باذکر جزئیات عینی- تعین ابعاد مشخص”  نقطه شروع وسیر تا حصول نتیجه- طرح ارزیابی عملی راه حل ها وبحث کمی باتوجه به شناخت موانع دریک مورد انحرافات موردی واحیانا شتاب مورد نیاز و مشخص شدن ( جایگاه  فعلی مورد وافق مطلوب آن) برای مثال  :ازسطح یک در ارتقا آن به سطح عدد پنج : بعنوان مثال: دروضعیت اشتغال دریک شهرستان درجایگاه عدد دو هستیم بعد از یکسال چگونه باید به عدد ۵ پنج رسید؟ این مسئله بصورت  مطالعه شده وپس از تحلیل آماری وتجزیه مبانی شکلی وماهیتی وترکیب روشها درکمیته تخصصی با پیش بینی امکانات واعتبارات ، علل وانگیزه ها وشرایط راه حلها ، طی این مسیربادرنظرگرفتن، چهارچوب مسئولیت پیگیری وانتقال به دستگاه مربوطه وضمن نظارت مستمر برپیشرفت طرح تا رسیدن به هدف کنترل وارزیابی می کند.در طول دوره ،مقاطع زمانی مشخص، ضمن پیمودن چرخه کار،فاصله بین جایگاه فعلی و هدف را تاحصول نتیجه به حداقل می رسانیم….

– تجزیه وتحلیل ابعاد وامکانات مورد نیاز و تشخیص ضرورتها وهمچنین شناخت از موانع وبا در نظرگرفتن اولویت، قضا یای خاص ودیدن زیر ساخت ها با توجه به گستره وبستر جغرافیایی وسرانه جمعیتی در ۵سا ل آینده ولحاظ بازخورد مستند ومسمتمرمشرف بر کار.

– زمینه یابی رایزنی وچانه زنی در سطح کلان و عرصه یابی ونقش دهی فعال مسئولانه ومتعهدانه برای آ حاد شهرستان.    

– بهره گیری از نظرات کارشناسان خبره ومتخصصین با تجربه درموضوعات متنوع وجمع بندی روشها وکاربردی نمودن اندیشه وانرژی جمعی .

– تکیه بر تحقیقات/ مورد کاوی/نظر سنجی/ نظرخواهی/تفکر تحلیلی / مهارت انتزاعی/برای بررسی اشکال وابعاد یک موضوع با بکار گیری تخصص ومهارتهای حرفه ای وریشه یابی تنگنا ها و موانع وآسیب ها در مجموعه  مقایسه کردن ،ارزیابی کردن،ونهایتا دسته بندی و انتخاب کردن صورت می گیرد. که رعایت ظرافت ومحاسبات فنی وعلمی دقیق می تواند  کارگشا باشد.

-یکی از معمولی ترین منابع دستیابی به راه حلها وشناسایی موانع در توسعه پیشرفت :جذب تجربیات افراد است. در این خصوص می توان از برداشت های عینی اینان ، که با مسائل مختلف حوزه مورد نظر ربرو بوده اند.به مثابه منبعی فعال درحال غربال مراجعه کرد.وکانون وسیعی ازمصادیق مثبت وعملی در دسترس قرار گیرد.

 

-ازمنابع دیگر: دانش حوزی ودانشگاهی است. که افراد طی مطالعات وتحقیقات پژوهشی وموردکاوی آزاد اجتماعی به آن دست می یابند. می توان با جذب همکاریها وگنجاندن بسیاری ازموضوعات مورد نیاز ومرتبط با تخصص،علاقه مندیها، حتی تحت  عنوان مجموعه روشهای تحقیق پژوهش های تحصیلی، از طریق کار مشترک اساتید ودانشجویان برداشت موثری داشت.

————————————–                              ———————————-

الف : موضوعات پژوهش ها وتحقیقات مرتبط با شهرستا ن که درکارگروههای علمی وتخصصی می تواند بررسی شود. به شرح  ذیل در یک  چارت علمی:

الف) بهداشت، سلامت، درمان

۱٫ بررسی کیفیت آب آشامیدنی و مصرفی و جمع آوری و دفع فاضلاب

۲٫ بررسی کیفیت هوا و اثرات آن بر سلامتی

۳٫ بررسی وضعیت مصرف مواد غذایی شهروندان و بهبود الگوی مصرف

۴٫ بررسی شاخص های کار مرتبط با سلامتی-طب کار-طب صنعتی

۵٫ ارتقاء کیفیت زندگی به ویژه در سالمندان-معلولین-زنان باردار-کودکان ۵ سال

۶٫ بررسی ژنتیکی بیماریهای شایع(قلب و عروق، سرطان، روحی و روانی، متابولیک، دیابت، گالاکتوزمی نوع A)

۷٫ راهکارهای کاهش مسائل و مشکلات دوران بلوغ رفتارهای پر خطر جنسی، مصرف مواد مخدر و الکلی

۸٫ کاهش بار مرگ و میر ناشی از بیماریهای مزمن شایع (قلبی و عروقی، مخدر، دیابت و انواع سرطان ها)

۹٫ بررسی راهکارهای کاهش سوانح و حوادث اتفاقی( ایمنی کار و زندگی)

۱۰٫ کاهش بار بیماریهای روحی و روانی و خود کشی

۱۱٫ کاهش بیماریهای دستگاه تنفسی به ویژه سل و آسم

۱۲٫ بررسی کیفیت زندگی مبتلایان به ایدز و هپاتیت

۱۳٫ ارتقاء سرویس دهی اورژانسی در بیمارستان ها

۱۴٫ ارتقاء کمی و کیفی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی

۱۵٫ شناسایی جلبک ها و گیاهان دارویی خلیج فارس

۱۶٫ مطالعه و ایجاد شرایط برای روشهای نوین درمانی و تشخیص بیماریها

۱۷٫ مطالعه اپید میولوژیک تشخیصی و درمانی عفونتهای شایع میکروبی، ویروسی و قارچی

۱۸٫ پزشک و بهداشت خانواده- واکسیناسیون.

۱۹٫کاربردی کردن روشهای نوین فیزیکی ، امواج رادیویی، فتونی، لیزر و هسته ای درتشخیص بیماریها

۲۰٫ …

ب) فرهنگ ورزش، هنر، امور اجتماعی

۱٫ پژوهش در پیشینه ی تاریخی، ادب، فرهنگ شهرستان

۲٫ نحوه تعامل نفت گاز با ورزش و امور فرهنگی با شهرستان کنگان و تمهید تفاهم نامه مناسب

۳٫ بررسی وضعیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و افراد تحت پوشش بهزیستی و شرایط خاص و لازم التوجه

۴٫ مطالعه روابط سنتی و قومی و طائفه ای و نقش آن در فرهنگ سازی

۵٫ افزایش کمی و کیفی فضای کتابخانه ها و تعداد کتابها و نشریات

۶٫ فرهنگ مطالعه و تحقیق و پژوهش و مقالات علمی

۷٫ نوآوری و ابتکارات و اختراعات و کشفیات علمی و…

۸٫ ساماندهی خدمات سایبری و اینترنتی و فضای مجازی

۹٫ نظام مندی اماکن و امکانات توریستی-اقامتی و سیاحتی

۱۰٫ ارتقاء کیفی سطح بازدید بناهای تاریخی و زیارتی

۱۱٫ ایجاد تسهیلات گردشگری و تفرجگاهی ساحلی و غیر ساحلی

۱۲٫ ارتقاء فرهنگی و قهرمانی باشگاه های ورزشی

۱۳٫ توسعه و احداث و نوسازی درست اماکن مذهبی، مساجد، حسینیه ها

۱۴٫ تقویت فرهنگ عمومی و رفتارهای ارزشی

۱۵٫ شناسایی خرده فرهنگ ها و مهار آن، چگونگی احیاء فرهنگ غنی ارزش بومی

۱۶٫ ارتقاء پوشش تشکیلاتی بسیج و سپاه و فعالیتهای فرهنگی پایگاه ها

۱۷٫ حوزه های علمی و نحوه تحصیلات طلاب

۱۸٫ میزان پوشش رسانه های ملی

۱۹٫ راهکارهایی جهت کاهش میزان جرائم و بزه کار اجتماعی

۲۰٫ میزان جمعیت نرخ رشد و نحوه توزیع و برخورداری از امکانات

۲۱٫ …

 

پ) خانه و خانواده مهارتهای زندگی بانوان

۱٫ تأثیر مهارتهای زندگی در شیوه تربیت فرزندان بوسیله وا لدین

۲٫ توانمند سازی خانواده و رابطه آن با پیشرفت ذهنی و تحصیلی فرزند

۳٫ آسیب شناسی ازدواج های ناموفق

۴٫ تقویت مبانی ارزشی خانواده موفق

۵٫ اوقات فراغت و فرصت های تبادل تجربه موفق

۶٫ سبد خانوار و ا لگوی مصرف

۷٫ کارگاه های خانگی

۸٫ بررسی میزان مشارکت و نقش بانوان در فعالیت های اجتماعی

۹٫ …

ت) محیط زیست

۱٫ مطالعه اثرات آلودگی های زیست محیطی آلاینده های نفتی و گازی بر خاک و آب و هوا

۲٫ بررسی تأثیر عملیات آبخیز داری و سد سازی بر تغییرات اقتصادی و اجتماعی حوزه های آبخیز داری

۳٫ احیاء جنگلها- مراتع- فضای سبز- پارک های جنگلی مناظر- گونه های مختلف جانوری

۴٫ بررسی میزان نفوذ آب های زیر سطحی و سفره های آب زیر زمینی

۵٫ مطالعه و بررسی تأثیر منابع آلاینده دریایی و بررسی اثر آنها بر ذخایر آبی(آبزیان)

۶٫ بررسی و اجرای مدیریت ها و سیستم های مختلف کشت/مختلف آمیز حداقل عملیات خاک، انجام آبیاری قطره ای-تکمیلی و در شرایط دیم جهت بهبود عملکرد بردا شت گندم و جو و سایر محصولات کشاورزی

۷٫ اجرای پروژه طراحی و ساخت سیستم یکپارچه پاشیر و مدیریت مصرف مواد و انرژی آلاینده های زیست محیطی در پالایشگاه منطقه ویژه

۸٫ ارزیابی اثرات زیست محیطی در دریا-ساحل و حاشیه ساحل بر اساس قوانین و مقررات سازمان محیط زیست در طرحهای شرکت نفت گاز پارس جنوبی

۹٫ بررسی امکان بازیافت محصولات دور ریز پارس جنوبی با استفاده از سیالات فوق بحرانی

۱۰٫ ارزیابی ریسک اکولوژیک ناشی از استرس های وارده بر اکوسیستم منطقه نایبندو عسلویه

۱۱٫ چگونگی کاهش میزان(COD) حساب خروجی پالایشگاههای گازی پارس جنوبی فازهای ۴و۵و۹و۱۰و…

۱۲٫ بررسی میزان غلظت فلزات سنگین (cdوcuوni)به عنوان آلودگی نفتی در بافت نرم صدفهای دو کفه ای در مناطق جزر و مدی خلیج نای بند

۱۳٫ تهیه و تدوین استاندارد زیست محیطی مقدار مجاز انتشار آلاینده های زیست محیطی در قلمرو پایین دستی و بالا دستی

۱۴٫ …

 ث)  انرژی

۱٫ نقش نفت و گاز در زیر ساخت های اجتماعی –اقتصادی- فرهنگی و سیاسی

۲٫ آسیب شناسی پیامدهای فرهنگی صنعتی شدن در حوزه پارس شما لی-دیر با نگرش بر تجربه پارس جنوبی

۳٫ طراحی و پیاده سازی مرکز محاسبات پیشرفته نفت و گاز

۴٫ طراحی و ساخت و اجرای آزمایشگاه انرژی در مرکز شهرستان

۵٫ بررسی راهکارهای توسعه مدیریت استرا تژیک مبادین نفت و گاز

۶٫ طراحی و برنامه ریزی جهت استفاده از انرژی های پاک-خورشیدی-آبی

۷٫ بررسی راههای توسعه و تأثیر شرکت های تعاونی و خدماتی در زمینه نفت و گاز

۸٫ طراحی و اجرای پایلوت بالاست الکترونیکی کاهنده مصرف انرژی

۹٫ بررسی و بهینه سازی عملکرد سامانه مشعل و فرایند احتراق

۱۰٫ ارزیابی عملکرد شرکت نفت و گاز پارس در چهار چوب تفاهم نامه های اشتغال

۱۱٫ بررسی راهکارهای پیاده سازی دفتر مدیریت پروژه(PMO) در شرکت برق

۱۲٫ طراحی سیستم مدیریت ریسک بر مبنای استانداردPMBOK جهت بکارگیری در پروژه های برق منطقه ای

۱۳٫ ساخت پایلوت شیرین سازی گاز

۱۴٫ …

ج) آموزش- مدیریت منابع انسانی- برنامه ریزی

۱٫ تدوین نظام جامع ا رتقاء مدیریت و توسعه منابع انسانی و شناسایی نیروهای مستعد

۲٫ بررسی نقاط قوت وضعف سیستم مکانیزه و ارائه خدمات و سرویس دهی در حوزه مدیریت و برنامه ریزی شهرستانی

۳٫ بررسی طرح سنجش شاخص های موثر بر رضایت کارکنان و بررسی عملکرد منابع ا نسانی و افزایش بازدهی کارکنان دستگاه های دولتی

۴٫ بررسی نقش نظارت و ارزشیابی بر رضایتمندی شهروندان و ارباب رجوعان در دستگاه های دولتی

۵٫ توسعه و پیشرفت دستگاه های اجرایی و نهاد های دولتی

۶٫ ارتقاء آموزش- کسب و کشف منابع علمی و تحصیلی در کارکنان دولت

۷٫ بررسی کمی و کیفی واحد های آموزش عالی و رشته تحصیلی ورودی و خروجی دانشجویان

۸٫ مطالعه و بررسی هدایت و ایجاد تعادل در انتخاب رشته های تحصیلی و تنظیم جذب رشته های عا لی تحصیلی با نیازمندهای اجتماعی منطقه

۹٫ شناسایی و ساماندهی نخبه ها و چهره های علمی و برجسته تحصیلی و ایجاد بانک اطلاعاتی در این خصوص

۱۰٫ ….

چ) آموزش عمومی و فنی حرفه ای

۱٫ توسعه و پیشرفت مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزان(کمی و کیفی)

۲٫ ساماندهی و هماهنگی و مرتبط نمودن رشته های مهارتی؛ نیازها و میزان جذب در کارگاه های کارصنعتی- کارهای آزاد

۳٫ بررسی کمی و کیفی واحد های آموزش عمومی /تعداد واحدها- تعداد دانش آموزان/ تجهیزات و امکانات-وسایل کمک آموزشی کارگاهها و آزمایشگاه ها در سطوح و پایه مختلف تحصیلی و نظری- هنرستان کاردانش-بزرگسالان- و نهضت سواد آموزی

۴٫ استعداد یابی و تکنیک مشاوره-نونهالان-نوجوانان

۵٫ هدایت و راهنمایی تحصیلی و هدایت ورودی و خروجی دانشجویان مطابق با نیازمندیهای جامعه در آینده ارتقاء زمینه تفکر و اندیشه

۶٫ تأکید بر پژوهش و تحقیق و مقاله نویسی در آموزش عمومی

۷٫ بررسی پیشرفت تحصیلی و در صورت نیاز علل ا فت تحصیلی و ترک تحصیل

۸٫ …

ادامه برنامه پیشنهادی در شماره ۲

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن