بروز شده در : جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 11:21 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 121
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 24 اردیبهشت 93 9:41 ق.ظ

بازار داغ شایعات/

دختر ۱۴ ساله کنگانی پیدا شد/ پایان شایعات خفاش شب و دزدیدن دختران

اختصاصی ثلاث – سراغاز تمام شایعات دزدیدن دختران ؛ با اعلام مفقودی از جانب خانواده دختری بنام ف . ن در راه مدرسه شروع شد و این اغاز شایعاتی بود که مبنا و منشا نامشخصی داشت.

اختصاصی ثلاث –  طی روزهای اخیر هجمه های گسترده و عجیبی در خصوص دزدیده شدن دختران در کنگان توسط تعدادی افرادی موسوم به خفاش شب ، باند سرقت و قتل زنان ایجاد شده و دلهره زیادی در میان مردم این شهرستان به وجود آمده بود.

سراغاز تمام شایعات دزدیدن دختران ؛ با اعلام مفقودی از جانب خانواده دختری بنام ف . ن در راه مدرسه شروع شد و این اغاز شایعاتی بود که مبنا و منشا نامشخصی داشت.

 پس از آن اتفاق ، با سرعت هرچه تمام تر شایعات دزدیدن دختران با نام های مختلف در رسانه های مجازی – اجتماعی انتشار یافت و این موضوع تا جایی ادامه داشت که تقریبا به سریالی وحشتناک تبدیل شده بود ؛ به تبع ان خانواده ها برای پیشگیری از دزدیدن دخترانشان بارها و بارها با نیروی انتظامی و مراجع امنیتی تماس گرفته و خواستار پیگیری و ایجاد امنیت شدند.

حتی در این سریال موضوع دزدیدن پسران نیز مطرح شد و مجددا این موضوع نیز با انتشار دزدیدن پسری بنام م. ع از شهر بنک از سرگرفته شد؛ جالب اینکه حتی در انتشار دزدیدن این پسر نوجوان ، پیامی از طریق نرم افزار واتس اپ به خانواده مذکور نیز ارسال شده بود که البته این خانواده خواستار پیگیری امر از سوی مراجع قضایی شده اند.

اما مراجع قانونی از جمله فرمانداری و به خصوص نیروی انتظامی شهرستان کنگان در این راستا از همان ابتدا با جدیدت موضوع را دنبال نموده و پس از بررسی های اولیه اعلام نمود که موضوع دزدیدن دختران و وجود خفاش شب در کنگان کذب محض است و در این راستا نیروی انتظامی و دیگر مراجع امنیتی همیشه و در همه حال حافظ امنیت مردم هستند.

 اقدام نیروی انتظامی در این خصوص به همین جا خاتمه نیافت و پس از انتشار اطلاعات مربوط به خانم ف. ن در کل کشور، سرانجام نام برده را توسط پلیس خوزستان پیدا نموده و به خانواده اش تحویل داده شده است.

 فرمانده انتظامی شهرستان کنگان با اشاره به شایعاتی که اخیراً در بندر کنگان مبنی بر قتل زنان و دختران منتشر شده است به خبرنگار ثلاث گفت: این شایعات با ارسال پیامک در فضای مجازی و نرم افزار واتس آپ ایجاد شده اند و به هیچ وجه صحت ندارد.

سرهنگ کرم دشتیان افزود:دادگستری، نیروی انتظامی ونیروهای امنیتی شهرستان کنگان به طور جد به دنبال قضیه و شناسایی افرادی که اقدام به نشر اکاذیب کرده اند، است تا به شدت با آنان برخورد شود.

وی در تشریح این ماجرا گفت: پس از انتشار این شایعه و خبر باند خفاش شب در سراسر شهر کنگان توسط نرم افزارهای ارتباط جمعی در فضای مجازی و دهان به دهان شدن این ماجرا نیروهای انتظامی و امنیتی به سرعت وارد شدند تا از این شایعه پرده برداری کنند.

وی گفت: در ابتدا با شکایتی مبنی بر مفقودی دختر ۱۴ ساله ای به نام فاطمه نوری که پس از ترک منزل با نگشته بود مواجه شدیم که پس از گذشت چند روز از درج مشخصات این دختر در سیستم یکپارچه پلیس در سراسر کشور اطلاعاتی به دست ما رسید که با مورد مد نظر همخوانی داشت.

دشتیان گفت: پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد که نامبرده در ترمینال اهواز و با لباس مدرسه دستگیر و پس از آن نیز به بهزیستی انتقال داده شده است و هم اکنون نیز در صحت کامل به خانواده اش تحویل داده شده است.

وی افزود: پس از بررسی های مختلف مشخص شد که این دختر نوجوان به علت اختلافات خانوادگی و به قصد رفتن به شاهین شهر (منزل عمویش)از منزل فرار کرده است.

دادستان کنگان نیز گفت: با افرادی که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومیمی کنند به شدت برخورد می شود و مطمئنا از طریق پلیس فتا این امر دنبال خواهد شد که البته منشاء انتشار آن می تواند از درون شهرستان و یا خارج از آن باشد.

کاویان پور افزود: قانونگذار طبق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای به این نکته اشاره کرده است که هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام‌های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی اظهار داشت : تا کنون شکایتی در این خصوص صورت نگرفته است ولی مراجعین زیادی داشته ایم.

وی افزود: از همه مردم انتظار داریم که به اینگونه شایعات تا زمانی که از مراجع رسمی و منابع خبری معتبر منتشر نشده است توجه نکرده و به آن دامن نزنند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. زنی از کنگان says:

    امنیت ما خانما در کنگان خیلی کمه ، من خودم ده ها بار توسط موتوری ها اذیت شدم، حتما باید دزدیده بشیم تا مسئولین بفکر امنیت ما باشن؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن