بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1492
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 14 تیر 93 1:40 ق.ظ

در آب های ساحل کنگان؛

تخلیه ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

اختصاصی ثلاث – یک منبع آگاه گفت: بدون شک این گازوئیل مربوط به حمل غیر قانونی یا همان قاچاق بوده است.

 به گزارش ثلاث، پس از رویت مقدار قابل زیادی گازوئیل در آب های ساحلی کنگان یک منبع آگاه به خبرنگار ثلاث گفت: بدون شک این گازوئیل مربوط به حمل غیر قانونی یا همان قاچاق بوده است.

وی که نخواست نامش فاش شود افزود: ظاهرا این گازوئیل از سمت دریا و از فاصله دور نسبت به ساحل ریخته شده است که باد، قسمتی از آن را به سمت ساحل پارک ناخدا برده است.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق علاوه بر ضربه زدن به آبزیانی مانند ماهیان، چندین پرنده دریایی را نیز به کام مرگ کشانده است که لاشه های آن در ساحل مذکور قابل رویت می باشد.  

وی ادامه داد: به نظر می رسد در پی لو رفتن شناور یا شناورهای حامل قاچاق گازوییل، این سوخت به درون آب ریخته شده است.  

شایان ذکر است که سال گذشته نیز مقدار بسیار زیادی سوخت قاچاق در ساحل دریای کنگان ریخته شد و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک معضل می باشد بدین گونه که شناورهای حامل سوخت به محض لو رفتن،  سوخت قاچاق خود را به درون دریا می ریزند.

متاسفانه قانون در این مورد به خصوص اندکی نرمی نشان می دهد و چنانچه جریمه ای سنگین برای این موضوع که با سلامتی آبزیان و مردم سر و کار دارد در نظر می گرفت، قاچاقچیان سوخت جرات انجام همچین کاری را نداشتند.

چنانچه یک ماهی از این آلودگی ها تغذیه کند و پس از آن اقدام به تخم ریزی نماید و آن تخم ها به صدها و هزاران ماهی تبدیل شود تا نهایتا به سر سفره مردم برسد، آیا امکان انتقال بیماری یا بروز عوارضی منفی در انسان ها نخواهند شد؟

آیا شنا کردن فرزندانمان در این آب آلوده عوارض و بیماری هایی در پی نخواهد داشت؟  

فرماندار کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث ضمن تایید ریخته شدن مقدار زیادی گازوئیل در آب های ساحلی کنگان، اظهار داشت: طبق گزارشات رسیده و پیگیری از از طریق مدیریت بحران، حدود ۵  هزار و ۲۰۰  لیتر گازوئیل از آب های ساحلی بندر کنگان جمع آوری شد.

عباس تبرکی افزود: این گازوئیل در سمت آب های ساحلی پارک ناخدا و سینما پنج بعدی جمع آوری شده است. وی خاطرنشان کرد: در حال بررسی در مورد عوامل این کار هستیم.      

نظرات

  1. sahmojenobi.ir says:

    واقعا تاسف آوره از مسئولین مربوطه خواهشمندیم اقداماتی را جهت جلوگیری از ریختن این مواد سمی برای ابزیان و شهروندان بعمل آورند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن