بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65231
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 30 خرداد 00 8:47 ق.ظ

رئیس اداره بندر شهرستان کنگان خبر داد ؛

پاکسازی ۷۰۰ مترمربع آلودگی نفتی در کنگان

هاشمی گفت: عملیات تا ساعت ۱۲:۳۸ در دریا تا فاصله یک مایلی از تاسیسات به طول انجامید. مساحت آلودگی، بیش از ۴۰۰ متر مربع در دریا و ۳۰۰ متر مربع در ساحل برآورد شد.

سید علی اکبر هاشمی درباره آلودگی نفتی در ساحل بندر کنگان و عملیات پاکسازی در ساحل دهکده میانلو و قلعه میان اظهار داشت: طی گزارش واصله مبنی بر آلودگی نفتی در اسکله ایران ال ان جی در ۱۰ کیلومتری بندر کنگان، با هماهنگی با کارشناسان کنترل و بازرسی کنگان، با یک بازدید میدانی از موقعیت در شب توسط هدلایت و چراغ‌قوه، لکه‌هایی از آلودگی در ساحل در ساعت ۰۰:۱۵ بامداد مشاهده گردید.

 

رئیس اداره بندر شهرستان کنگان افزود: در این پایش دو روزه، بازه پایش آلودگی هم از خشکی و ساحل از برکه چوپان تا میانلو و هم از دریا در نقاط اعلام شده و یافت شده توسط پهپاد بخش مقابله و پیشگیری از آلودگی بود.

وی بیان داشت: هم‌زمان بخش مقابله با آلودگی دریایی در بوشهر سریعاً با دریافت خبر و عملیاتی کردن تیم و تجهیزات در ساعت ۰۴:۳۰ صبح روز یک‌شنبه ۲۳ خرداد، به سمت کنگان به همراه کارشناس مربوطه حرکت نمود با رسیدن به محل در ساعت ۸:۴۵، در ابتدا تیم در بخش ساحل شروع به استفاده از پد جاذب کرد که برای این نوع آلودگی به دلایلی کارایی نداشت.

هاشمی ادامه داد: سپس، در اقدام بعدی با تهیه محلول دیسپرسنت بیولوژیکی OSE، با رفتن با شنا به دریا توسط نفرات تا ساعت ۱۰:۴۰ اقدام به امحا آلودگی در گرمای شدید کردند. به طور همزمان با اتومبیل اداره بندر کنگان به پایش مجدد ساحل تا بازوی سنگی اسکله ایران ال ان جی تا دهانه ورودی صورت پذیرفت که ردی با چشم پیدا نشد.

رئیس اداره بندر شهرستان کنگان گفت: در اقدام بعدی و آماده‌سازی پهپاد بخش آلودگی، کل منطقه تا فاصله هزار و ۵۰۰ متری در ارتفاع ۱۰۰ متر تا ساعت ۱۱:۳۹ پایش شد. بعد از شناسایی رگه‌های آلودگی تا بویه‌های راهنما، تیم با هماهنگی با اداره کل بندر بوشهر تقاضای قایق از اسکله ایران ال ان جی کرد که با همکاری مناسب مدیر سایت سریعاً این تقاضا برآورده شد و از ۶ نفر پرسنل، دو نفر به همراه کارشناس عازم گیت ورودی اسکله برای سوار شدن به قایق شدند و بقیه در ساحل به کار امحا و پاک‌سازی مشغول بودند.

وی افزود: با رسیدن در محل در ساعت ۱۱:۵۰ و همراهی گارد اسکله، چندین نقطه مطابق پایش هوایی انجام شده توسط پهپاد طبق الگو از پیش تعیبن شده رصد گردید و روی تمام آلودگی‌ها OSE پاشیده شد.

هاشمی گفت: عملیات تا ساعت ۱۲:۳۸ در دریا تا فاصله یک مایلی از تاسیسات به طول انجامید. مساحت آلودگی، بیش از ۴۰۰ متر مربع در دریا و ۳۰۰ متر مربع در ساحل برآورد شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن