بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54417
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 14 اردیبهشت 98 7:02 ق.ظ

فرماندار عسلویه: حذف مشعل های گازی پارس جنوبی آلودگی ها را کاهش می دهد

شهرستان عسلویه، سال ها است که میزبان صنعت عظیم پارس جنوبی بوده و ده ها فاز پالایشگاهی و مجتمع های بزرگ پتروشیمی در آن استقرار یافته است و در مدار بهره برداری قرار گرفته اند …

عبدالنبی یوسفی، فرماندار شهرستان عسلویه در گفتگو با ثلاث اظهار داشت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در طول این سال ها در شهرستان عسلویه، اقدامات و فعالیت های بسیار بزرگی در جهت رفاه و پیشرفت و توسعه آن توسط دولت های مختلف صورت پذیرفته است که بحمدالله در دولت تدبیر و امید که ارتقای ساختار سیاسی این شهرستان، همزمان با استقرار این دولت بوده است، روند انجام فعالیت ها و خدمات شتاب مضاعفی به خود گرفته است؛ بطوری که تحول و رشد قابل توجهی در میزان جذب اعتبارات، توسعه عمران شهری و روستایی، توسعه و اصلاح شبکه های آب و برق صورت گرفته است؛ در عرصه آموزش و پرورش نیز رشد قابل توجهی هم در حوزه سخت افزاری و هم در نرم افزاری حاصل گردیده است.

در بخش بهداشت و درمان راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی، توسعه، احداث و تجهیز مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت از دیگر اقدامات سترگ در این حوزه بوده است. در عرصه ورزشی نیز بهره برداری از دهها پروژه در نقاط مختلف را می توان از موفقیت های دولت تدبیر و امید نام برد. در حوزه اشتغال و جذب افراد بومی شهرستان نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته است و تعداد کثیری از افراد بومی شهرستان جذب شغل های پایدار در شرکت های منطقه گردیده اند.

شهرستان عسلویه، سال ها است که میزبان صنعت عظیم پارس جنوبی بوده و ده ها فاز پالایشگاهی و مجتمع های بزرگ پتروشیمی در آن استقرار یافته است و در مدار بهره برداری قرار گرفته اند؛ مردم عزیز و بزرگوار این دیار همواره با آغوشی باز پذیرای این صنعت بوده اند و با جان و دل حافظانی شایسته و مرزبانانی لایق و در خور تحسین برای این صنعت بوده و خواهند بود.

یکی از درخواست ها و انتظارات همیشگی مردم این دیار که همواره به عنوان مطالبه اصلی از کارگزاران و خدمتگزاران خویش مطرح و مطالبه گری نموده و از قبل استقرار صنعت منطقه حاصل گردیده است، تلاش جهت کاهش و رفع آلودگی های زیست محیطی منطقه بوده است؛ به اذعان کارشناسان و مسئولان مختلف زیست محیطی، وضعیت آلودگی و آلایندگی زیست محیطی منطقه زیاد بوده است.

در راستای رفع این الودگی ها و این معضل، پیگیری ها، تلاش ها و اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی به ویژه ظرف سالیان اخیر و در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است که نیاز به تلاش و همت مضاعف دارد. مقام معظم رهبری در سفر تاریخی که در سال ۹۰ به شهرستان عسلویه داشتند و همچنین شخص ریاست محترم جمهوری در دفعات متعدد خواستار رفع مسائل و مشکلات مردم این منطقه بوده اند.

انتظار است که در سفر پیش رو ریاست محترم جمهوری و هیئت محترم دولت به استان، همچون خوزستان، طرح جمع آوری مشعل های گاز، نفت و پتروشیمی خوزستان که در سال گذشته منعقد گردید، به شهرستان عسلویه نیز تسری یابد و در دستور کار هیئت محترم دولت قرار گیرد؛ به تبع، جمع آوری مشعل های گازی منطقه می تواند نقش بسیار زیادی در کاهش الودگی هوای منطقه داشته باشد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن