بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15332
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 14 اردیبهشت 94 11:40 ق.ظ

محیسن با ثلاث مطرح کرد:

شهرستان کنگان نیازمند ۱۵۳ کلاس درس جدید است/وضعیت پرداخت عوارض شهرداری‌ها

اختصاصی ثلاث- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان گفت: کنگان نیازمند ۱۷ مدرسه و ۱۵۳ کلاس درس جدید است.

شاکر محیسن در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: آموزش و پرورش کنگان در بحث فضای آموزشی هنوز با کمبودهایی مواجه است.

وی افزود: ما در مقطع ابتدایی ۱۱ مدرسه برای کل شهرستان نیاز داریم. این ۱۱ مدرسه برای جبران مدارس تخریبی و مدارسی دو شیفته هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: برای مقطع متوسطه اول سه فضا( مدرسه) و برای مقطع متوسطه دوم چهار فضا نیازمندیم.

محیسن گفت: با انجام این ۱۷ فضا، تا بیش از شش سال اینده با توجه به مدارس تخریبی موجود، مدارس دوشیفته و رشد جمعیت، دیگر دغدغه ای در این خصوص نخواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در مورد سه درصد عوارضی که شهرداری ها موظف به پرداخت به آموزش و پرورش هستند تا کنون شهرداری سیراف طی کمتر از یک سال گذشته هیچ مبلغی تحت این عنوان واریز نکرده که البته می گویند ما هیچ درآمدی از این محل نداریم و هیچ پروانه ساختمانی صادر نمی کنیم چرا که اکثر زمین های منطقه سیراف متعلق به میراث فرهنگی است. البته شهرداری نامبرده در ابتدای مهر ماه ۹۳ برای تمام مدارس سیراف مبلغ ۵۰۰ هزار تومان واریز کرده و در بحث فضای سبز آن نیز کمک خوبی داشته است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: از خرداد ماه سال گذشته تا کنون شهرداری بنک در دو مرحله مجموعا مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به خزانه جهت موضوع عوارض واریز کرده است که ما با سند زدن، این مبلغ را به حساب آموزش و پرورش کنگان منتقل می کنیم.

محیسن افزود: شهرداری بندر کنگان نیز در این مدت یک ساله، مبلغ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای این موضوع واریز کرده است. البته شهرداری کنگان در بحث فضای سبز مدارس و جابجایی دانش آموزان با خط واحد نیز کمک کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش زاد و ولد، برای مجموع این ۱۷ مدرسه مورد نیاز در شهرستان کنگان، میانگین هر فضا ۹ کلاس و در مجموع ۱۵۳ کلاس نیازمندیم.

 

شهرستان کنگان سومین شهرستان پر جمعیت استان بوشهر است.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن