بروز شده در : جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 11:21 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 264
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 29 اردیبهشت 93 3:28 ق.ظ

حسن مختارزاده؛

همراه با مردم در جهت زیباسازی ساحل شهرستان کنگان

اختصاصی ثلاث – حسن مختارزاده : قبل ازهرچیزی می بایست به پتانسیل های موجود در شهرستان که هویت جهانی آن می باشد اشاره کرد. پتانسیل هایی که هر یک می بایست به صورت ریشه ای و کارشناسی در خصوص توانمندیهای آن بحث نمود که حال مجالی نیست و گذرا به نکاتی چند اشاره می دارم. شهرستان […]

اختصاصی ثلاث – حسن مختارزاده : قبل ازهرچیزی می بایست به پتانسیل های موجود در شهرستان که هویت جهانی آن می باشد اشاره کرد.

پتانسیل هایی که هر یک می بایست به صورت ریشه ای و کارشناسی در خصوص توانمندیهای آن بحث نمود که حال مجالی نیست و گذرا به نکاتی چند اشاره می دارم.

شهرستان کنگان آوازه جهانی و بین المللی دارد هم از بعد اقتصاد هم از بعد موقعیت جغرافیایی، اما عدم استفاده صحیح از این استعداد الهی توسط کارشناسان فن در امور تاریخ و دیگر علوم پیوسته همواره بیگانه نامی بوده است بر حاشیه خلیج فارس.

وجود منابع عظیم نفت و گاز- وجود منابع عظیم سنگ وگچ و دیگر معادن – دارا بودن مسیر ارتباطی اقتصادی با استانهای مجاور – منابع عظیم دریایی و دارا بودن مسیر ارتباطی با کشورهای همجوار – و دارا بودن کهن سند تاریخ سرزمین حماسه ای ایران یعنی سیراف بزرگ و…و….و….همگان اسناد زنده و گویایی می باشند بر برد جهانی این دیار جنوبی که متاسفانه در اقلیم فکری مسئولین امر در کلان موضوع نسبت به این در گرانقدر خلیج فارس جایگاه خاصی را منظور ننموده است.

پرداخت هر کدام ساعتها وقت لازم است که توسط کارشناسان فن و دلسوختگان امر به صورت ریشه ای در محافل تخصصی که برد کلان جغرافیایی دارا می باشد طراحی و منظور نمایند و سپس خروجی این پروژه بزرگ همان شناخت جایگاه بین المللی این شهرستان در ابعاد مختلف می باشد که در اذهان جهانی نیز به نوبه ئ خود جای باز خواهد نمود.

اما از وضعیت جاذبه های نوروزی هم که مطرح فرمودید نیاز است ساحل زیبای این شهرستان از ساحل زیبای بنک تا کنگان و سپس سیراف تعریف گردشگری به خود  گیرد که متاسفانه نیم بیشتر این ساحل زیبا توسط اصحاب صنعت نفت و گاز به حصارهای زنجیره ای قرار گرفته و مدفون خاطرات گردیده اند. نیم دیگر را پارکهای نه چندان بزرگ و همچنین ساخت و سازهای بی برنامه منظور گردیده که می بایست در طرح عظیم جاذبه ها مد نظر قرار گیرد. در حال حاضر وجود بازارچه تجاری، آژانس در یایی، موزه سنتی ، بازارچه های سنتی با حفظ حریم دریا و ساحل می تواند به نوعی در این زمینه عرض اندام نماید.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن