بروز شده در : جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 11:21 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 32967
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 18 شهریور 95 5:32 ب.ظ

آمادگی صلیب سرخ انگلیس برای تبادل دانش با هلال احمر ایران

مدیرکل اجرایی صلیب سرخ انگلیس در دیدار با رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران، زیرساخت های این سازمان را مناسب دانست و گفت: ما آماده تبادل دانش با هلال احمر ایران در حوزه پاسخگویی اضطراری هستیم.

 

به گزارش روز پنج شنبه  از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مایک آدامسون که به ایران سفر کرده است در این دیدار با بیان این که بازدید و آشنایی با سازمان ها ی مختلف جمعیت هلال احمر زمینه همکاری های مشترک را با صلیب سرخ انگلیس فراهم می کند، اظهارداشت: صلیب سرخ انگلیس، همانند هلال احمر در حوزه های بهداشت و سلامت، کمک های اولیه، فعالیت در مواقع اضطراری و ارائه خدمات به مهاجران فعالیت می کند.
وی خاطرنشان کرد: صلیب سرخ انگلیس در سطح بین المللی نیز با ۳۰ جمعیت ملی همکاری دارد که از جمله برنامه های این کشور با سایر کشورها در زمینه تاب آوری و پاسخگویی به سوانح و حوادث است.
مدیر کل اجرایی صلیب سرخ انگلیس با یادآوری این که نوع فعالیت های اضطراری این کشور تفاوت هایی با جمعیت هلال احمر ایران دارد، گفت: در کشور ما مخاطراتی همچون زلزله و سوانح بزرگ تر مطرح نیست و درصورت مواجه نیز، پاسخگویی جزو وظایف یک سازمان دولتی تعریف شده است، بنابراین خدمات صلیب سرخ انگلیس شامل حوادثی چون سیل، آتش سوزی، برق گرفتگی و حوادث ترافیکی است.
وی همچنین در اختیار داشتن ۲۵ فروند بالگرد را یک از نقاط قوت هلال احمر ایران برشمرد و تصریح کرد: بیشتر فعالیت صلیب سرخ انگلیس در حوزه حمایت های روانی و اجتماعی پس از حوادث است.
آدامسون خاطرنشان کرد: واحد پاسخگویی اضطراری صلیب سرخ انگلیس در حوزه های لجستیک، واکسن و مالی فعالیت دارد که تمایل داریم در این سه حوزه با هلال احمر ایران تبادل دانش و تجربیات داشته باشیم.
مدیر کل اجرایی صلیب سرخ انگلیس همچنین امروز از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات(eoc)، انبار و واحد پاسخگویی اضطراری مخابرات و ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات بازدید کرد.
ناصر چرخ ساز رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران نیز در این دیدار به تشریح فعالیت های این سازمان پرداخت و اظهارداشت: سازمان امداد و نجات با ۵۰۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری، ۴۰۰ پایگاه شهری و همکاری ۵۵ هزار نجاتگر داوطلب آموزش دیده عملیات امداد و نجات را در سطح کشور پوشش می دهد.
وی افزود: سازمان امداد و نجات همچنین از ۵ هزار خودرو عملیاتی مختلف، ۲۵ فروند بالگرد، ۹۰ قلاده سگ آنست(سگ های امداد و نجات و سگ های زنده یاب)، ۵۰۰ انبار امدادی و یکی از بزرگ ترین شبکه های ارتباطی مخابراتی برای پوشش امدادی سوانح و حوادث سراسر کشور بهره مند است.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح فعالیت مرکز کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، خاطرنشان کرد: با هماهنگی سایردستگاه ها دسترسی به تمام دوربین های سراسر کشور برای رصد حوادث و سوانح برای این مرکز محقق شده است، همچنین امکان برقراری ارتباط تصویری و رصد عملیات های مختلف در این مرکز وجود دارد.
وی با یادآوری این که از ابتدای سال تاکنون ۲۲ هزار عملیات توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در سیل اخیر شمال کشور ۱۸ هزار تن نایلون بین سیل زدگان توزیع شد، همچنین در طوفان دو ماه گذشته استان سیستان و بلوچستان ۱۷ هزار نفر از خدمات هلال احمر بهره مند شدند ضمن این که پوشش امدادی تصادفات روزانه جاده ای نیز از وظایف سازمان امداد و نجات است.

 

منبع:ایرنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن