بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49013
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 27 تیر 97 4:22 ب.ظ

تفاوت سس مایونز کم‌چرب و سس‌های مایونز معمولی چیست؟

ثلاث- کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، تفاوت سس مایونز کم‌چرب و سس‌های مایونز معمولی را مربوط به فرمولاسیون تولید آنها عنوان کرد و در این زمینه توضیح داد.

 

 

 به گزارش ثلاث، «عاطفه کهنسال» گفت: حجم بالایی از ماده اولیه سس‌های مایونز از روغن تشکیل شده است؛ روغن در کنار تخم‌مرغ، مقدار کمی سرکه، نمک و برخی افزودنی‌های دیگر قرار می‌گیرد تا از ترکیب خاص آنها، سس مایونز تشکیل شود.

 

او ادامه داد: به دلیل اینکه در سس‌های مایونز کم‌چرب از روغن کمتر و آب بیشتری استفاده می‌شود، محصول نهایی چربی و کالری کمتری دارد؛ این میزان از چربی و کالری، به هیچ‌ وجه به صفر نمی ‌رسد و تنها کمی کاهش می‌ یابد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه برای تهیه سس مایونز کم‌چرب می‌توان حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد از میزان چربی را کاهش داد، اضافه کرد: به جای این میزان، از آب و صمغ و «امولسیفایرها» استفاده کرد؛ اگر چربی بیشتری از مواد اولیه تهیه سس کم شود، بافت محصول نهایی به شکل دلخواه و مطلوب نیست و مقبولیت عمومی هم ندارد.

« کهنسال» یادآور شد: مصرف سس مایونز کم‌چرب به افرادی که دوست دارند خوراکی‌های کم‌ کالری‌ تر را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشند، توصیه می‌شود، اما نباید فراموش کرد هر محصول کم‌چربی هم دارای مقداری کالری است که اگر این میزان از دریافت کالری در طول روز نادیده گرفته شود، به مرور زمان می‌تواند ابتلا به اضافه ‌وزن و چاقی را به دنبال داشته باشد/پرتال خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برچسب ها: , , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن