بروز شده در : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 2:28 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61203
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 19 مرداد 99 12:53 ب.ظ

افراد شاغل چگونه می توانند وزن ایده آلی داشته باشند؟

ثلاث- گاهی افراد تصور می ‌کنند در صورت شاغل بودن نمی توان تغذیه سالم و مناسب داشت و همین باعث شده بسیاری از افراد شاغل به دلیل بی تحرکی و پشت میز نشستن دچار اضافه وزن و چاقی شوند.

ثلاث –  افرادی وجود دارند که در حین انجام کار با رایانه عادت دارند چیزی بخورند؛ اما انتخاب اینکه چه چیزی بخورند مهم است، اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید سعی کنید از مواد غذایی سالم و کم کالری استفاده کنید.

نوشیدن آب کافی در طول روز

در طول روز نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب لازم است، بنابراین سعی کنید آب را فراموش نکنید. افراد شاغل به دلیل مشغله کاری این موضوع مهم را نادیده می گیرند یا فراموش می کنند. برای این کار می توانید یک بطری آب همیشه به همراه داشته باشید و آن را روی میز خود قرار دهید و در ساعاتی که در محل کار حضور دارید از آن بنوشید.

اگر غذای خود را به محل کار می برید می توانید آن را به دو قسمت تقسیم کنید و با فاصله زمانی آن را میل کنید که میل شما به خوردن تنقلات کاهش یابد.

صبحانه را حذف نکنید!

هیچگاه صبحانه را حذف نکنید، می توانید صبحانه را در منزل میل کنید یا آن را به محل کار ببرید، اما در انتخاب صبحانه دقت کنید، سعی کنید به دلیل کمبود وقت به سمت خوراکی هایی مانند کیک و ‌شیر کاکائو، بیسکوئیت و‌ محصولات قندی نروید، به عنوان مثال خوردن یک لیوان شیر کم چرب با یک عدد خرما یا یک عدد سیب انتخاب بهتری است.

برای میان وعده، انواع مغزها، میوه ها، مویز، گردو، میوه خشک، کنجد، شکلات تلخ و یک فنجان قهوه  انتخاب های مناسبی هستند. خوردن تنقلاتی مانند چیپس، پفک، انواع کیک ها و بیسکوییت ها را کم کنید.

شام را به موقع بخورید

برای کاهش وزن و فرار از چاقی هیچکدام از وعده های غذایی خود را حذف نکنید. از آنجایی که افراد شاغل اغلب باید صبح زود به محل کار خود بروند، باید شب ها تا ساعت ۲۰، شام خود را میل کرده باشند. زیرا صرف شام در ساعات پایانی شب به ویژه شام سنگین، باعث بی خوابی می شود و صبح ها برای بیدار شدن مشکل ایجاد می شود و انرژی کافی برای انجام کارهای خود را نخواهیم داشت.

برای رفتن به محل کار راه های مختلفی وجود دارد که اگر قصد کاهش وزن خود را دارید پیاده روی یا دوچرخه سواری انتخاب های مناسبی است و سرعت رسیدن ما را به وزن موردنظر بیشتر می کند. این کار باعث می شود هم انرژی لازم برای انجام کارها در محل کار خود داشته باشید و همچنین باعث کالری سوزی شده و از چاقی و اضافه وزن شما جلوگیری می کند.

سبزی ها جایگزین کربوهیدرات ها شوند

برای رسیدن به وزن دلخواه میزان کربوهیدرات و‌ چربی مصرفی را کاهش دهید و آن را با سبزی ها جایگزین کنید.

می توانید مقداری مواد غذایی حاوی سبزی ها، میوه، هویج و خیارسبز با خود به همراه داشته باشید که در طول ساعات حضور در محل کار اگر احساس ضعف داشتید، از آنها میل کنید.

افرادی که نوبت کاری شب دارند بهتر است قبل از رفتن به محل کار شام خود را میل کنند و‌ دو میان وعده با خود به همراه ببرند و این میان وعده ها باید وعده هایی سبک و کم حجم باشند، به عنوان مثال مواد غذایی مانند سبزی ها، سالاد، میوه، چای و انواع مغزها.

گاهی اوقات همکاران در محل کار دور هم جمع می شوند و خوراکی هایی که از منزل به همراه آورده اند با هم میل می کنند. در این مواقع مراقب مواد غذایی که انتخاب می کنید باشید. زیرا ممکن است برخی از این خوراکی ها مناسب رژیم غذایی کاهش وزن نباشند.

کالری شماری می تواند کمک زیادی به کنترل ریزه خواری داشته باشد. می توان برای این کار از نرم افزارهای کالری شمار کمک گرفت، مشخصات خود را ثبت کرد و نرم افزار کالری موردنیاز روزانه متناسب با قد و وزن ما را اعلام می کند. ما مواد غذایی و‌ مقداری از آن را که در طول روز استفاده کرده ایم ثبت می کنیم و باعث می شود از کالری موردنیاز روزانه خود فراتر نرویم، همین امر سبب می شود از خوردن غذاهای مضر با کالری بالا پرهیز کنیم./

«عهدیه مرادی» کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز

برچسب ها: , , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن