بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62994
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 23 آذر 99 8:23 ق.ظ

لزوم تحقق جذب ۵۰درصدی نیروهای بومی در منطقه پارس/مشکل زمین های دوراهک حل شود

ثلاث- نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری پتروشیمی ها مصوبه جذب ۵۰درصد نیروی بومی جویای کار در منطقه پارس جنوبی باید محقق شود.

حجت الاسلام موسی احمدی در جمع شورای اسلامی شهر دوراهک شهرستان دیر افزود:  برای اشتغال جوانان در شرکت ها و پتروشیمی های مستقر در پارس جنوبی برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: برای این منظور کارگروه اشتغال در چهار شهرستان جنوبی استان تشکیل و رایزنی ها با مدیران عامل شرکت ها و هلدینگ ها آغاز شده است.
نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: نقطه هدف ما در بحث اشتغال تحقق ۵۰ درصد جذب نیروهای بومی در پارس جنوبی است و انتظار داریم که در بخشی از شرکت ها بالاتر از این رقم تحقق پیدا کند.

وی گفت: در آینده نزدیک تعدادی از پتروشیمی ها وارد مدار تولید می شوند که از این شرکت ها قول جذب نیروی بومی داده اند.

احمدی در رابطه با بهداشت و درمان مناطق جنوبی استان  بوشهر یادآورشد: اگر چه ما هنوز به خدمات دهی و امکانات و تجهیزات بیمارستان ها ایراد داریم اما در این مدت خدمات و کمک های خوبی برای تجهیز و تکمیل چهار بیمارستان جنوبی استان شده است که پیگیر هستیم این تجهیزات ادامه پیدا کند.

وی گفت: برای بیمارستان کنگان یک دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال استقرار پیدا کرده و طرح توسعه بیمارستان جم با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

احمدی اظهارداشت: همچنین وزیر راه و شهریازی دستور تجهیز بیمارستان عسلویه  راصادر کرده  و بیمارستان دیر هم اتاق عمل، پزشک متخصص تامین شده و برای پانسیون پزشکان آن هم پیگیر هستیم

مایه تعجب که مشکل پلاک های زمین مردم دوراهک برطرف نشده است

نماینده مردم دیر، کنگان، جم وعسلویه گفت: باتوجه به افزایش قیمت زمین ،جوانان نیاز به تامین مسکن دارند و مایه تعجب است که تا الان مشکل این پلاک ها برطرف نشده است.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: فعالیت  دستگاهها نباید دچار گرفتن زمان و اطاله شود و اگر کار بین چند دستگاه وجود دارد با همفکری و همدلی کار مردم در اسرع وقت برطرف شود.

وی گفت: از محل اعتبارات وزارت نفت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای راه دسترسی و زیرسازی این پلاک ها تامین خواهد شد.

عدم واگذاری ۱۴۰ پلاک زمین به مردم شهر دوراهک از توابع شهرستان دیر ازسال ۸۲ از سوی بنیاد مسکن در پیچ و خم کار اداری گره خورده است و مردم و صاحبان اراضی چشم امید به تصمیم جدی مسئولان استان دارند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن