بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69233
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 25 مرداد 02 12:20 ب.ظ

تولدی دوباره برای شیرینو؛

کام “شیرینو”؛ بزرگ‌ترین روستای کشور شیرین شد/ بزرگترین روستای کشوربه شهر ارتقاء یافت

ثلاث: با رایزنی و پیگیری های نماینده مردم جنوب استان بوشهر، فرماندار شهرستان کنگان، مسئولین محلی، مسئولین استانی و محلی، شیرینو، بزرگترین روستای کشور به شهر ارتقاء یافت.

 

ثلاث:  با رایزنی و پیگیری های نماینده مردم جنوب استان بوشهر، فرماندار شهرستان کنگان، مسئولین محلی، مسئولین استانی و محلی، شیرینو، بزرگترین روستای کشور به شهر ارتقاء یافت.

با تصویب هیئت وزیران و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور ، روستای شیرینو از بخش سیرافِ شهرستان کنگان واقع در استان بوشهر به شهر تبدیل و به عنوان شهر شیرنو شناخته می شود.
همچنین مرکز دهستان شیرینو روستای لاور ده تغییر می یابد.
بندر شیرینو در استان بوشهر به عنوان بزرگ‌ترین روستای جنوب کشور با جمعیتی بالاغ بر ۱۷ هزار نفر است که نبود امکانات و نیروی انسانی مناسب برای خدمات دهی به این تعداد جمعیت موجب شده تا نام این روستا با محرومیت گره بخورد.
شیرینو از توابع بخش سیرافِ شهرستان کنگان و در فاصله ۲۳۵ کیلومتری از شهر بوشهر قرار دارد.

در ارتقاء این روستا به شهر، نماینده مردم جنوب استان بوشهر نقشی کلیدی برای پیگیری ایفا نموده است و یقینا این اتفاق مسرت بخش به عنوان بخشی از عملکرد وی ثبت خواهد شد. انجام کار در این سطح، قطعا نیازمند ظرفیت های بزرگی مانند نماینده مجلس است.

به نظر این رسانه[ثلاث]، این اتفاق یک شروع و تولدی جدید برای شیرینو خواهد بود و همه مسئولین باید دست به دست هم دهند تا مشکلات این شهر جدید را مرتفع سازند و رفاه و آسایش را به ساکنان آن هدیه دهند.    ساکنان این منطقه سال هاست با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. جمعیت این روستا را غالبا نیروهای کارگری و پرسنل صنایع گاز و پتروشیمی تشکیل می دهند و به همین دلیل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه پارس جنوبی باید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال شیرینو، بخش سیراف و شهرستان کنگان به شکل کامل انجام دهند.

فرماندار شهرستان کنگان به عنوان نماینده عالی دولت و وزارت کشور در شهرستان کنگان نیز از جمله افرادی است که برای ارتقاء روستای بزرگ شیرینو به شهر تلاش های مجدانه و موثری نمود و قطعا اهالی شیرینو این اقدام وی را نیز از یاد نخواهند برد.

امام جمعه شهرستان کنگان و به ویژه امام جمعه سیراف نیز بارها از طریق تریبون نماز جمعه، جلسات شورای اداری شهرستان و رایزنی های استانی و حتی کشوری، برای ارتقاء شیرینو به شهر تلاش نمودند.

شورای اسلامی شیرینو[ گذشته و حال حاضر]، شورای بخش سیراف نیز برای این مهم همه تلاش و توان خود را به کار بستند و نتیجه این تلاش این است که امروز شاهد ارتقاء شیرینو به شهر هستیم.

بدون تردید استاندار بوشهر نیز به عنوان عالی ترین مقام استان، برای ارتقاء روستای شیرینو نقش بسیار موثر و پر رنگی را ایفا نمود که جا دارد از ایشان و معاون سیاسی وی نیز قدردانی به عمل آید.

رسانه های استانی به ویژه هفته نامه استانی ثلاث جنوب و سایت خبری ثلاث نیز که بارها تیتر یک و یا خبر اصلی خود به «لزوم ارتقاء شیرینو به شهر» اختصاص دادند نیز از این اتفاق مسرت بخش، خوشحالند و قطعا از این به بعد نیز نقش آن ها برای رفع نیازمندی های این شهر جدید بسیار اثرگذار خواهد بود.

در این مسیر نباید از پیگیری همه افراد حقیقی و حقوقی که در گذشته و حال، تلاش نمودند نیز غافل ماند.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن