بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69451
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 21 مهر 02 3:59 ب.ظ

نماینده جنوب استان بوشهر از شورای راهبردی تمجید کرد؛

افزایش اعتبارات شورای راهبردی از ۷۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان/ نگاه عمرانی شورای راهبردی در اشتغال هم ادامه یابد

ثلاث- نماینده مردم جنوب استان بوشهر گفت: حرکت های بسیار خوبی در رویکرد جدید در حوزه مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است که به همین خاطر از مهندس اسدی، رییس منطقه‌ ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیران پتروشیمی ها قدردانی می کنم.

 

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در آیین امضای تفاهمنامه پروژه های عمرانی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس با فرمانداران ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر گفت: حرکت های بسیار خوبی در رویکرد جدید در حوزه مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است که به همین خاطر از مهندس اسدی، رییس منطقه‌ ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیران پتروشیمی ها قدردانی می کنم.

به گزارش نفت نما، حجت الاسلام موسی احمدی با بیان این که از ابتدا نگاه خاصی به مسئولیت های اجتماعی داشتیم، اظهار داشت:  با برنامه های خوبی که تاکنون در این حوزه انجام شده است، آینده بسیار خوبی را برای منطقه متصور هستیم.

وی با دعوت از همه صنعتگران منطقه برای مشارکت در پرداخت قدر السهم خود ابراز داشت: به بعضی از عزیزانی  که قدرالسهم خود را پرداخت نکرده اند  عرض می کنم قطره دریاست اگر با دریاست، ورنه او قطره و دریا، دریاست.

نماینده چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در مجلس با اشاره به سیاست‌ دولت سیزدهم در حوزه مسئولیت های اجتماعی گفت: سیاستی که رییس جمهور در پیش گرفته و وزیر نفت هم به تصویب رسانده است موجب شد حرکت های بسیار خوبی در مسئولیت های اجتماعی شکل بگیرد و همه باید با همدلی، همراهی و همگامی این سیاست را به سرانجام برسانیم.

وی با قدردانی از مدیران و‌ مسئولینی که به مصوبه وزارت نفت در حوزه مسئولیت های اجتماعی تمکین کردند، گفت: از آن هایی که با صفا، صمیمت و همدلی، این حرکت را همراهی کردند قدردانی ویژه می کنم.

احمدی با اشاره به اعتبارات حوزه مسئولیت های اجتماعی در سال ۱۳۹۹ ابراز داشت: در سال ۱۳۹۹ قدرالسهم شورای راهبردی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر مبلغ ۷۰ میلیارد تومان بود.

احمدی با اشاره به رویکرد جدید شورای راهبردی گفت: اقدامات بزرگی در رویکرد جدید صورت گرفته است که زیرساخت ها تقویت شود. آنچه که قبلاً و پیش از حضور صنعت اتفاق نیفتاده بود امروز باید با وجود آن ها عقب افتادگی ها جبران شود.

وی با قدردانی از جواد اوجی، وزیر نفت گفت: وزارت نفت اعتبارات خوبی اختصاص داده و بنده از مهندس اوجی تشکر می کنم زیرا هر بار که از ایشان برای منطقه درخواست داشتیم جواب منفی نشنیدیم.

 

پروژه سیراف- جم؛ کاری بزرگ و مطالبه به حق مردم

احمدی با اشاره به اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس چهار شهرستان در سال قبل و همچنین ۶۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس، ابراز داشت: پروژه هایی مانند خط آبرسانی سیراف- جم واقعا کار بزرگ و مطالبه به‌حق مردم بود که هم برای شرکت ها و هم برای مردم اهمیت داشت.

 

وی در مورد جاده عسلویه به جم نیز گفت: این جاده بسیار وضعیت نامناسبی داشت که ۲۸۰ میلیارد تومان برای روکش و ترمیم آن اختصاص داده شد.

 

تعریف ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر در سفر رییس جمهور به استان

نماینده چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس جمهور به این استان ابراز داشت: حدود یک هزار میلیارد تومان پروژه در سفر ریاست جمهوری در این چهار شهرستان تعریف شده است.

وی ادامه داد: اگر امروز پشت این تریبون ها از دست اندرکاران عزیز صنعت و پتروشیمی ها تمجید می شود، به خاطر عملکردی است که در این چند سال داشتند و گرنه بنده در مجلس نهم در نامه ای به وزیر نفت وقت، انتقادات تندی را مطرح کرده ام.

 

افزایش اعتبارات شورای راهبردی از ۷۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان

به گزارش نفت نما، احمدی به اعتبارات حوزه مسئولیت های اجتماعی در سال های اخیر در چهار شهرستان کنگان،     عسلویه ، جم و دیر اشاره کرد و گفت: شورای راهبردی در سال ۹۹ حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشت و این اعتبارات در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی به اعتبارات شورای راهبردی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبارات شورای راهبردی به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و امسال یعنی در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۳۶۰ میلیارد تومان رسید که تا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

احمدی ی مطالبه گری به حق مردم و نزدیک شدن نگاه ها را از مهم ترین دلایل افزایش قابل ملاحظه اعتبارات شورای راهبردی برای منطقه دانست.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین سازمان منطقه ویژه و مدیران پتروشیمی ها خواست در حوزه اشتغال نیز رویکردی مانند رویکرد شورای راهبردی در سال های اخیر داشته باشند تا شاهد بیکاری جوانان بومی در منطقه نباشیم.

 

در مورد اشتغال جوانان منطقه دغدغه داریم

احمدی با بیان این که برای مردم به ویژه جوانان ما و حتی برای دیگران قابل قبول نیست که بگوییم در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر بیکار وجود دارد، اظهار داشت: از برخی مدیران پتروشیمی ها به جهت همکاری تشکر می کنم اما درمورد بیکاری در منطقه دغدغه، نگرانی و مطالبه وجود دارد که امیدواریم روزی پشت همین تریبون در جمعی بیشتر اعلام کنیم در چهار شهرستان جنوبی فردی جویای کار نداریم.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن