بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63792
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 1 اسفند 99 11:39 ق.ظ

کنگان از مهمترین شهرستان های جنوب و منبع در آمد کشور است

ثلاث-فرماندار شهرستان کنگان گفت: شهرستان کنگان از مهم‌ترین شهرستان‌های جنوب و منبع درامد کشور است که ظرفیت‌‌های مختلف و بسیاربالایی دارد.

سیدعلی پاک‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ثلاث در خصوص علت نامگذاری این هفته(۲۴تا۳۰بهمن ماه) به عنوان هفته فرهنگی کنگان اظهار داشت: یکی از دلایل نامگذاری این هفته، ۲۴ بهمن سالروز شهادت سید حسن هاشمی اولین شهید انقلاب شهرستان و روز ۲۸ بهمن ماه سالروز شهر شدن و شهرستان شدن کنگان است.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: هرچند که برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی و تاریخی دیگری نیز وجود داشت ولی با توجه به مطالبه عمومی و اهمیت دادن به نظرات مردم ، این تاریخ در کمیسیون اجتماعی شهرستان در محل فرمانداری مورد پیشنهاد و در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مورد تصویب قرار گرفت و روند اداری آن آغاز گردید. شهرستان کنگان از مهمترین شهرستان‌های استان و جنوب کشور است و از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و کشاورزی برخوردار است و شناساندن این ظرفیت‌ها به مردم کشورمان و کشورهای منطقه از مهم‌ترین دلایل برگزاری هفته فرهنگی است.

رئیس ستاد هفته فرهنگی کنگان عنوان کرد:قرار گرفتن ظرفیت‌های اقتصادی همچون میدان عظیم پارس جنوبی، استقرار تاسیسات پتروشیمی، کوه ‌های معادن، استقرار بزرگ‌ترین کارخانه سیمان جنوب کشور و صادرات آن به کشورهای مختلف، ظرفیت خدادادی دریا،صادرات و واردات، صید و صیادی، تاریخ و فرهنگ بومی منطقه، مذاهب شیعه و سنی و رسومات مذهبی و فرهنگی و اجتماعی، تاریخ کهن شهرستان، بنادرسیراف، تمبک و کنگان، شخصیت‌های مختلف مذهبی و همچنین مشاهیر شهرستان کنگان را یکی از تاثیرگذارترین شهرستان در نقشه جغرافیایی کشور قرارداده که این رویداد می‌تواند نقش بسزایی در توسعه، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان با بیان اینکه هفته فرهنگی کنگان فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف شهرستان برای اعتلای نام کنگان است گفت: هرچند امسال به دلیل شرایط کرونایی و رعایت مسائل بهداشت امکان برگزاری مراسمات طبق نظرات کمیته‌های تشکیل شده نمی‌باشد.ولی برگزاری‌ همایش‌های تخصصی با حضور مورخین، مولفین، محققین حوزه تاریخ،معرفی شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی شهرستان، برپایی نمایشگاه‌ های صنایع دستی و گردشگری و غذاهای بومی و محلی و آیین و رسوم و همچنین برگزاری هفته فرهنگی کنگان در مرکز کشور و استان‌های تاثیرگذار و شهرهایی که قرابت فرهنگی مذهبی و اجتماعی با کنگان دارند. امسال از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌ای برای شناساندن ظرفیت‌های شهرستان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های خدادای شهرستان نفت و ظرفیت دریا است مطرح کرد:مشاغل صید و صیادی و ارتزاق بخش قابل توجهی از مردم از این طریق که از مشاغل سنتی محسوب می‌شود و همچنین احیای زیستگاهی،پرورش ماهی در قفس و صید سنتی نیز نقش قابل توجهی دارد.

فرماندار شهرستان کنگان با اشاره به همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس و قرابت فرهنگی و تاریخی شهرستان و دارا بودن ظرفیت جهت رونق صادرات و واردات گفت:بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۰ فرصت مناسبی در جهت احیاء ظرفیت‌ها و استفاده از این قابلیت شهرستان که هفته فرهنگی کنگان می‌تواند در جهت شناسایی این ظرفیت‌ها و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی می‌باشد. توسعه اسکله کنگان، لایروبی اسکله‌های پرک و شیرینو و همچنین توسعه بندر تاریخی سیراف و توسعه حوزه گردشگری دریایی با نگاه به آینده شهرستان دنبال می‌شود.

خبرنگار:صلاح خنافره

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن