بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66544
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 25 آذر 00 10:34 ق.ظ

نماینده مردم جنوب استان بوشهر؛

برنامه ریزی برای جذب توریست در شهرستان های دیر، جم، عسلویه و کنگان/ پیگیری برای ارتقا گمرک دیر به اداره کل

ثلاث- نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر در مجلس گفت: برنامه ریزی مطلوبی برای جذب توریست ها و بوم گردی در حوزه انتخابیه انجام شده و بنا داریم از مسئولان میراث فرهنگی کشور دعوت کنیم تا از نزدیک در جریان ظرفیت های توریستی شهرستان های عسلویه، دیر،جم و کنگان قرار بگیرند تا اتفاقات خوبی در این راستا انجام بگیرد.

 

 

نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر در مجلس گفت: برنامه ریزی مطلوبی برای جذب توریست ها و بوم گردی در حوزه انتخابیه انجام شده و بنا داریم از مسئولان میراث فرهنگی کشور دعوت کنیم تا از نزدیک در جریان ظرفیت های توریستی شهرستان های عسلویه، دیر،جم و کنگان قرار بگیرند تا اتفاقات خوبی در این راستا انجام بگیرد.


موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: در موضوع آب شرب پیگیری هایی زیادی انجام شده تا مشکل شهرستان های عسلویه، کنگان، جم و دیر مرتفع شود در همین راستا نیز مجوز آب شیرین کن شهر دیر صادر و مناقصه اول آن برگزار و در انتظار انتخاب پیمانکار است.

اخذ اعتبار برای محور وفاق
نماینده مردم دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس افزود: در بخش خط انتقال آب و توسعه شبکه آبی نیز پیگیری های جدی صورت گرفته و البته اعتباراتی نیز اختصاص پیدا کرده است که در آینده ای نزدیک گزارش آن خدمت مردم ارائه می شود.
این نماینده مردم در مجلس گفت: محور مواصلاتی وفاق که در زمان مجلس نهم کلنگ آن زده شده بود اعتبار ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده و در حال حاضر نیز فعال شده است در ضمن این محور  شهرستان کنگان و دیر را به هم متصل می کند و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برنامه ریزی برای جذب توریست در حوزه انتخابیه
احمدی تاکید کرد: برنامه ریزی مطلوبی برای جذب توریست ها و بوم گردی در حوزه انتخابیه انجام شده و بنا داریم از مسئولان میراث فرهنگی کشور دعوت کنیم تا از نزدیک در جریان ظرفیت های توریستی شهرستان های عسلویه، دیر،جم و کنگان قرار بگیرند تا اتفاقات خوبی در این راستا انجام بگیرد.
وی عنوان کرد: شهرستان دیر از ظرفیت های کشاورزی خوبی برخوردار است که اخیرا با وزیر جهاد دیداری داشتم و خواستم که به حوزه انتخابیه سفری داشته باشند تا مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و همچنین ظرفیت ها را شاهد باشند تا گامهایی در این راستا برداشته شود.

پیگیری برای ارتقا گمرک دیر به اداره کل
وی عنوان کرد: در روزهای اخیر جلسه ای با رئیس گمرک کشور داشتم و با توجه به ظرفیت هایی که در شهرستان دیر وجود دارد برای ارتقا اداره گمرک این شهر به اداره کل، رایزنی هایی صورت گرفت و مقرر شده که کارشناسان برای بررسی در منطقه حضور پیدا کنند و پس از آن نیز اقداماتی لازم انجام شود.
این نماینده مردم در مجلس گفت: در موضوع اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفت و با مدیران عامل پتروشیمی ها نشست هایی برگزار شده تا نیروهای بومی استخدام شوند و در این خصوص نیز مصوباتی صورت گرفته که با جدیت پیگیری می شوند.

اخذ اعتبار برای اسکله خورخان و بردخون
احمدی اظهار کرد: اعتبار خوبی برای پروژه اسکله خورخان و بردخون که دغدغه اساسی مردم بود و در زمان مجلس نهم با پیگیری هایی که صورت گرفت مجوز آن اخذ شد و در همان زمان ۵ میلیارد از سوی وزارت نفت برای این موضوع تخصیص پیدا کرد لذا پس از ورودم به مجلس یازدهم ۱۵ میلیارد تومان بابت بدهی های گذشته و ۱۰ میلیارد تومان هم برای ادامه پروژه از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافت.
این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به منطقه نیز ۴۰ میلیارد تومان مصوب شد تا اسکله خورخان و بردخون تکمیل شود.
وی عنوان کرد: در موضوع بهداشت و درمان و همچنین نوسازی مدارس هم اقدامات مناسبی انجام شده و در آینده ای نزدیک چندین مدرسه در سطح شهرستان های عسلویه، کنگان، در و جم افتتاح خواهد شد در ضمن اعتباراتی هم برای تکمیل سالن های ورزشی نیمه تمام، زمین چمن و طرح هادی روستایی اخذ شد.

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن