بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1129
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 28 خرداد 93 7:46 ق.ظ

راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی صدرا در بندر کنگان

ثلاث – حامد فکوری: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی صدرا در بندر کنگان خبر داد. به گزارش ثلاث و به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست با مدیرکل و معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: […]

ثلاث – حامد فکوری: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی صدرا در بندر کنگان خبر داد.

به گزارش ثلاث و به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست با مدیرکل و معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: استفاده و بهره‌گیری از روحانیون خوش فکر در مدارس استان را لازمه تحول بهینه در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در سفر مقام معظم رهبری به استان بوشهر دبیرستان معارف و علوم اسلامی صدرای کنگان پیش‌بینی شد که با اتمام ساختمان آن امسال آماده بهره‌برداری و پذیرش دانش‌آموز است و رشته علوم و معارف اسلامی از رشته‌های چهارگانه آموزش و پرورش محسوب می‌شود و بر همین اساس دبیرستان‌های معارف و علوم اسلامی صدرا در سراسر کشور راه‌اندازی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: روحانیونی که بتوانند رضایتمندی کامل اولیا و دانش‌آموزان را در حد مناسب و مطلوبی جلب کنند و به روز باشند آموزش و پرورش استان این آمادگی را دارد که بتواند همکاری مستمر با آن‌ها داشته باشد.

وی بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در زمینه‌های آموزشی، تبلیغی، علوم قرآنی و گفتمان‌های دینی تأکید کرد.

سروستانی برگزاری گفتمان‌های دینی، فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی، برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مدرس و توسعه دبیرستان‌های معارف و علوم اسلامی استان را از محورهای همکاری تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی گفت: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر آمادگی دارد کارگاه‌های آموزشی ویژه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان را راه‌اندازی کند که در این کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره صادر خواهد شد.

اصغر حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بر لزوم راه‌اندازی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا در استان بوشهر تأکید کرد و گفت: دبیرستان معارف و علوم اسلامی صدرا جامعه را در برابر انحرافات واکسینه می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در جهانی که پیشرفت صنعتی بشر را مشغول کرده است داشتن رشته معارف اسلامی و تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی دبیرستان‌های معارف و علوم اسلامی صدرا گام بلندی در راستای توسعه فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود و جامعه را در برابر انحرافات واکسینه می‌کند.

حبیب فکوری، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی و مطالعات کارشناسان حوزه این معاونت اگر مدرسه معارف اسلامی صدرا در بندر کنگان اولویت را در پذیرش دانش‌آموزان پسر قرار دهد، می‌تواند به نتیجه مطلوب و هدفمند خود برسد و این مبحث نیازمند تأمل بیشتر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در پی برگزاری سی و دومین دوره مسابقات دانش‌آموزان استان بوشهر، نتایج نهایی مسابقات مداحی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توسط کارشناسی عترت اداره‌کل آموزش و پرورش اعلام شد، افزود: این مسابقات در سه منطقه جنوب، مرکز و شمال و با شرکت بیش از ۱۳۶ دانش‌آموز پسر و ۹۵ دانش‌آموز دختر برگزار شد که در نهایت و پس از جمع‌بندی نتایج سه مکان مسابقات توسط هیأت داوران نتایج این مسابقات مشخص شد.

وی ادامه داد و گفت: نفرات اول هر رشته و پایه به تفکیک جنسیت به مسابقات مرحله کشوری که مردادماه امسال در استان‌های خراسان رضوی (نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه) و آذربایجان غربی (مداحی) برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

فکوری با اشاره به اینکه رشته مداحی صرفا در بخش پسران اجرا می‌شود، بیان کرد: همچنین نتایج نهایی سی و دومین دوره مسابقات دانش‌آموزان استان بوشهر در مسابقات احکام نماز، انشاء نماز و اذان توسط کارشناسی اقامه نماز اداره‌کل آموزش و پرورش اعلام شد و این مسابقات در سه منطقه جنوب، مرکز و شمال و با شرکت بیش از ۱۸۷ دانش‌آموز پسر و ۱۵۷ دانش‌آموز دختر برگزار شد، که در نهایت و پس از جمع‌بندی نتایج سه منطقه توسط هیأت داوران نتایج این مسابقات مشخص شد و نفرات اول هر رشته و پایه به تفکیک جنسیت به مسابقات مرحله کشوری که مردادماه امسال در استان‌های خراسان رضوی (احکام و انشاء نماز) و آذربایجان غربی (اذان) برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. رشته اذان صرفا در بخش پسران اجرا می‌شود.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. موحدی says:

    بادرود
    از زحمات مدیر دبیرستان دخترانه معارف صدرای کنگان،سرکار خانم اشرف نوری تشکر و سپاسگزاری میکنم.زحمات و تلاشهای ایشان شایسته تقدیر است.ایشان مدیری لایق و کاربلد و دلسوز میباشند.
    با آرزوی توفیق برای ایشان.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن