بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 14736
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 27 فروردین 94 9:46 ق.ظ

مجتهد زاده در همایش خلیج فارس:

دخالت ایران درامور یمن یک تهمت بی اساس است

مشاور پژوهشی دانشگاه سازمان ملل متحد گفت: ایران کشور لشکر کش و مداخله گر نظامی نیست و اتهام دخالت ایران درامور یمن یک تهمت بی پایه و اساس است.

به گزارش ثلاث، پیروز مجتهد زاده روز چهارشنبه درهمایش خلیج فارس، عسلویه و امنیت در سالن همایش های منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس افزود: استکبار بویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با این اتهام نابجا که ایران به دنبال تسلط بر خاورمیانه و تسلط شیعه بر سنی است به دنبال مهار انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از مکتب گرایی اسلامی است، هستند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: دشمنان امت اسلامی به سرکردگی استکبار جهانی به دنبال نابود کردن حیثیت و شخصیت ملل منطقه هستند.

وی بیان کرد: دربرهه کنونی عده ای نا اهل با دشمنان همگام شده اند و جنگ مسلمانان علیه مسلمانان را به راه انداخته اند که جریانات سوریه، عراق و یمن از این قبیل است.

مجتهد زاده درباره تهاجم عربستان به یمن و به خطر افتادن خلیج فارس اظهار کرد: سعودی ها با استفاده از نیروهای نظامی دیگر کشورها به دنبال توجیه تجاوز به کشور یمن و بازیگر رژیم صهیونیستی در طرح توقف هلال شیعی در منطقه هستند.

وی با اشاره به به تلاش جریان های تکفیری، سلفی وداعش و احیای خلافت عباسی و اموی در عراق و سوریه گفت: دشمنان با طراحی مناسب، مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته اند ودعوای چندین ساله عرب با اسراییل را به دعوای مسلمانان تبدیل کرده اند به گونه ای که کشورهای اسلامی دیگر نسبت به فلسطین حساسیت گذشته را ندارند.

این استاد دانشگاه، امریکا، اسراییل و آل سعود را عاملان و طراحان ناامنی درمنطقه عنوان کرد.

وی با برررسی امنیت خلیج فارس در طول تاریخ، امنیت این منطقه را به سه بخش انگلیسی، ایرانی و آمریکایی تقسیم کرد و گفت: امنیت ایرانی مهمترین و بهترین برهه از زمان در حوزه امنیتی خلیج فارس بوده است.

مجتهد زاده خطاب به جوانان بیان کرد: باید بدانید دیروز الگوی فردا است و همه نخبگان باید بکوشند با همگرایی و همدلی زمینه را برای ثبات منطقه فراهم کنند.

همایش خلیج فارس، عسلویه و امنیت با شرکت استادان و پژوهشگران دانشگاه های سراسر کشور به مدت دو روز در عسلویه ادامه دارد.

ابوذر حسین پور

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن