بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3300
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 26 مرداد 93 12:05 ب.ظ

جام جم ورزشی"

مسی در آستانه رکوردی دیگر

فصل جدید رقابت‌های لالیگا از یکم شهریور شروع می‌شود که این فصل می‌تواند زمان رسیدن لیونل مسی به صدر تاریخ لالیگا از لحاظ گلزنی باشد. هم‌اکنون لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا تنها بازیکنی در فهرست ده نفره برترین گلزنان تاریخ لالیگاست که هنوز بازی می‌کند و گل می‌زند. قطعا مسی می‌تواند به صدر این فهرست […]

فصل جدید رقابت‌های لالیگا از یکم شهریور شروع می‌شود که این فصل می‌تواند زمان رسیدن لیونل مسی به صدر تاریخ لالیگا از لحاظ گلزنی باشد. هم‌اکنون لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا تنها بازیکنی در فهرست ده نفره برترین گلزنان تاریخ لالیگاست که هنوز بازی می‌کند و گل می‌زند. قطعا مسی می‌تواند به صدر این فهرست برسد. اکنون تلمو زارا در صدر این فهرست قرار دارد. کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید نیز بازیکن دیگری است که شانس این را دارد به فهرست برترین گلزنان تاریخ لالیگا راه یابد. رونالدو از سال ۲۰۰۹ که به رئال پیوسته ۱۷۷ گل برای این تیم زده است. با بزرگ‌ترین گلزنان تاریخ لالیگا بیشتر آشنا می‌شویم.

تلمو زارا (۲۵۱گل)

زارا که فوتبالیستی اهل ایالت باسک است بخش عمده فوتبال خود را در باشگاه آتلتیکو بیلبائو سپری کرد. او یکی از بزرگ‌ترین گلزنان تمام دوران است که در ۲۷۸ مسابقه‌ای که در لالیگا به میدان رفت ۲۵۱ گل زد. او میانگین گلزنی ۰.۹۱ گل در هر بازی را از خود به جای گذاشته است. زارا ۹ سال پیش در بیلبائو درگذشت.

لیونل مسی (۲۴۳ گل)

او که یکی از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های جهان است افتخار تیم ملی آرژانتین و باشگاه بارسلونا محسوب می‌شود. مسی نه تنها در فهرست برترین گلزنان تاریخ ۸۵ ساله لالیگا قرار دارد بلکه رکورد به ثمر رساندن بیشترین گل در طول یک فصل را با ۵۰ گل داراست. او تا به حال ۲۷۷ مرتبه در لالیگا بازی کرده است که در این تعداد بازی رکورد فوق‌العاده ۲۴۳ گل را از خود بر جای گذاشته است. میانگین گلزنی او برای هر بازی ۰.۸۸ گل است که در حال حاضر بالاترین میانگین گلزنی در میان بازیکنانی است که اکنون در لالیگا به میدان می‌روند. او در دویست و شصت و دومین بازی خود برای بارسلونا گلزنی کرد تا یک رکورد دیگر را هم به نام خود ثبت کند؛ برترین گلزن تاریخ بارسلونا با ۳۷۲ گل. این ۳۷۲ گل نه تنها در لالیگا که در دیدارهای مختلف اروپایی و جام حذفی زده شده است.

هوگو سانچز (۲۳۴ گل)

سانچز که اکنون ۵۶ سال دارد سومین گلزن برتر تاریخ لالیگا با ۲۳۴ گل است. او این ۲۳۴ گل را در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۴ در ۳۷۸ مسابقه به ثمر رسانده است. این مکزیکی برای چهار باشگاه اروپایی بازی کرده که مهم ترینشان رئال مادرید و آتلتیکو مادرید است. او همچنین عضو تیم ملی مکزیک بود که با این تیم در سه جام جهانی به میدان رفت. میانگین گلزنی سانچز برای هر مسابقه ۰.۶۷ گل بود.

رائول (۲۲۸ گل)

در رتبه چهارم فهرست برترین گلزنان تاریخ لالیگا یکی دیگر از اسطوره‌های رئال مادرید دیده می‌شود؛ رائول گونزالس. او نه تنها یکی از برترین گلزنان که یکی از برترین بازیکنان تاریخ لیگ اسپانیا هم هست. رائول ۱۶ سال تمام در رئال مادرید بازی کرد و برای این تیم در ۵۵۰ مسابقه‌ای که به میدان رفت ۲۲۸ گل زد. ۰.۴۱ میانگینی است که رائول به ازای هر مسابقه گلزنی کرده است.

آلفردو دی استفانو (۲۲۷ گل)

آلفردو دی‌استفانو همین یک ماه پیش و در ۸۸ سالگی در گذشت. او را یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا می‌دانند. دی‌استفانو برای رئال مادرید در دهه ۵۰ میلادی یکی از موثرترین بازیکنان در راه فتح جام‌های اروپایی بود. دی‌استفانو در مجموع ۲۷۷ گل در لالیگا به ثمر رساند. این نابغه بزرگ دنیای فوتبال از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۶ برای دو تیم رئال مادرید و اسپانیول بازی کرد.

سزار رودریگوئز (۲۲۳ گل)

دیگر اسطوره فوتبال اسپانیا ۹۴ سال پیش در لئون اسپانیا به دنیا آمد و ۱۹ سال پیش در گذشت. او که به عنوان سزار شناخته شده بود در تیم‌هایی نظیر بارسلونا، گرانادا، کالچرال لئونسا، پرپیگنا و الچه بازی کرد. رودریگوئز بیش از دو دهه در سطح حرفه‌ای فوتبال بازی کرد که البته بخش عمده عمر فوتبالی او در بارسا صرف شد. این مهاجم گلزن در تمام سال‌های حضور خود در لالیگا ۲۲۳ گل زد و میانگین گل او برای هر بازی ۰.۶۳ بود.

انریکه کاسترو گونزالس (۲۱۹ گل)

این فوتبالیست اسپانیایی ملقب به کینی است. او به عنوان مهاجم از سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۸۷ برای تیم‌های انسیدسا، اسپورتینگ گیخون و بارسلونا بازی کرد. کینی ۲۱۹ گل در لالیگا به ثمر رسانده است تا گلزن شماره ۷ فهرست برترین‌های تاریخ لالیگا باشد. او نه تنها برای توانایی‌هایش در فوتبال، بلکه برای خصوصیات اخلاقیش مورد ستایش بود. کینی که لقب‌هایی مانند ال بروخو، کوئینوچو و کوئینیگل داشت، یکی از شناخته‌شده‌ترین مهاجمان آن زمان اروپا بود.

پاهینو (۲۱۰ گل)

پاهینو سال ۱۹۲۳ به دنیا آمد و سال ۲۰۱۲ درگذشت. او در دهه‌های۴۰ و ۵۰ میلادی برای تیم‌های سلتاویگو، رئال مادرید، دیپورتیو لاکرونیا و تیم ملی اسپانیا بازی کرد. پاهینوی افسانه‌ای ۲۷۸ بار در لالیگا به میدان رفت و ۲۱۰ گل نیز به ثمر رساند.

ادموندو سوارز (۱۹۵ گل)

سوارز ۳۷ سال پیش و در ۶۲ سالگی درگذشت. او نه تنها یک بازیکن بزرگ که یک مربی موفق هم به شمار می‌آمد. سوارز افسانه‌ای بیشترین دوران فوتبال خود در لالیگا را در والنسیا سپری کرد البته در آخرین سال فوتبالش به آلکویانو پیوست. سوارز فقید ۱۹۵ گل در لالیگا به ثمر رساند و نهمین گلزن برتر تاریخ لالیگاست.

کارلوس سانتیانا (۱۸۶ گل)

این فوتبالیست بازنشسته اسپانیایی اکنون ۶۱ سال دارد. این ستاره درخشان تاریخ لالیگا با وجود این‌که فقط ۱۸۰سانت قد داشت اما یکی از بزرگ ترین وبرترین سر زنان تاریخ فوتبال اسپانیا لقب گرفته است. او همچنین یکی از برترین بازیکنان تاریخ لالیگا هم هست. سانتیانا ۱۸۶ گل ملی خود را در ۴۶۱ مسابقه زده است.

منبع: جام جم ورزشی

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن