بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3615
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 3 شهریور 93 10:25 ق.ظ

وبلاگ کنگان من

مسولین به داد کنگان برسید

ثلاث : کنگان شهرستانی بر روی کره زمین ، در قاره آسیا ، کشور ایران و یکی از جنوبی ترین شهرهای سوخته جنوب و شهری با بیشترین درآمد و فاقد هر گونه امکانات و رفاه جهت حال شهروندان بومی است. یوسف جمالی؛ سلامی گرم به تمامی کسانی که این نوشته ها را می خوانند و […]

ثلاث : کنگان شهرستانی بر روی کره زمین ، در قاره آسیا ، کشور ایران و یکی از جنوبی ترین شهرهای سوخته جنوب و شهری با بیشترین درآمد و فاقد هر گونه امکانات و رفاه جهت حال شهروندان بومی است.

یوسف جمالی؛ سلامی گرم به تمامی کسانی که این نوشته ها را می خوانند و سلامی گرم به گرمای تش بادهای کنگان مظلوم و بر باد رفته

 این شهرستانی بر روی کره زمین ، در قاره آسیا ، کشور ایران و یکی از جنوبی ترین شهرهای سوخته جنوب و شهری با بیشترین درآمد و فاقد هر گونه امکانات و رفاه جهت حال شهروندان بومی است.

بدون مقدمه سراغ اصل مطلب می روم….

میخوام بگم از کنگان که فقط و فقط مردمش را بخاطر محرومیت ها و ندادن امتیازات به آنان نجیب می خوانند

در حالی که دود آلاینده ها و شرکت های موجود در این منطقه که بجز ضرر و آسیب به مردم این شهر هیچ چیز دیگری هدیه نکرده و ارثیه نداده  ، داره جانشان را میگیرد ولی هیچکس هیچ صحبتی نمیکند.

 

نه صحبتی برای کار بومی ها و نه صحبتی برای سلامتی خودشان

نه صحبتی برای پیشرفت منطقه و نه صحبتی برای حال و آینده

 

با وجود این همه فازهای گازی و شرکت در این منطقه مردم این شهر و اطراف اکثراً در کارهای رده پایین این فازها به عنوان ( راننده ، نظافتچی ، آبدارچی ، کمپاس و کارگری ) مشغول بکار هستند و درصد خیلی پایینی که با آشنایی یا پارتی بازی وارد این سایت ها شده اند در کارهای دفتری (اداری) و یا مهندسی مشغول بکارند و ۹۵ درصد فازها را مردم غیر بومی استان تشکیل داده اند که حقوق مردم بومی این منطقه در مقایسه با غیر بومی ها از نصف هم کمتر است و امکاناتی که برای غیر بومی ها وجود دارد بومی ها از آن بهره مند نیستند ( افراد غیربومی که خودشان را بومی میبینند در حالی که ۱۴ روز در منطقه هستند و ۱۴ روز به شهر محل تولدشان می روند ) و مسئولین محترم فقط نشسته اند و تماشا می کنند و از این تماشا لذت می برند در حالی است که باید به حال خویش بگریند ، اما کجاست آن مسئولی که باید خجالت بکشد ؟ ، کجاست آن مسئولی که به فکر باشد و کاری بکند؟ ، کجاست آن مسئولی که وعده دهد و به وعده اش عمل کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

درآمدهای میلیاردی که در تهران و سایر شهرها هزینه می گردد و حتی یک ریال از درآمد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که فقط اسماً در این منطقه فعالیت می کنند در کنگان یا استان هزینه می گردد .

و این به گونه ای است که مردم کنگان و اطراف به سختی زندگی میکنند در حالی که باید بهترین امتیازات و امکانات برای رفاه حال آنها در نظر گرفته شود .

 وبلاگ کنگان من (یوسف جمالی)

کنگان شهری که مردمش باید در بهترین رفاه و امکانات زندگی کنند ولی متاسفانه از این دو امر محروم محرومند و هیچگونه امکانات و رفاهی جهت آسایش این شهر وجود ندارد ( نه بیمارستان درست حسابی و نه یک محل تفریحی برای فرزندان این شهر و خانواده ها ، حتی چند تاکسی شهری هم وجود ندارد و اتوبوس یا سرویسی از کنگان به بوشهر و خیلی چیزهای دیگر مانند : رفاه ، امنیت ، آسایش و …  که قابل بیان نیستند ) .

مردم این منطقه به علت ناسالم بودن جو قادر به بیان مشکلات خود نیستند در حالی که می بینند دارند آنها را اندک اندک و زنده زنده از بین می برند .

همچنین هزینه های سرسام آور زندگی در این منطقه به دلایل نامشخص و هزینه های  بالایی حتی جهت تعلیم و آموزش فرزندان این منطقه باید از کمترین امکانات استفاده و بیشترین هزینه پرداخت کنند و متاسفانه از سطح آموزش و سواد پایینی هنگام خروج از آموزشهای لازم بیرون بیایند

چرا کسی به فکر نیست که این شهرستان دارد از بین می رود ؟ !!!!!!!!!!

نمی دانم تا کی باید شاهد این سکوت مبهم باشم؟ !!!!!!!!!!

سکوتی که در نهایت باعث این می شود که خودم ، خودم را تمام کنم

می ترسم در سالهای آینده اسم و رسمی از مردم کنگان باقی نماند و دیگران این اسم و رسم و اصالت را از مردم کنگان مانند امتیازات دیگر سلب کنند

نمی دانم چه بلائی دارد بر سر این کنگان می آید ، کنگان که زمانی مردمش برای همدیگر جانشان را تقدیم می کردند و از زمانی که این سایت ها و شرکت ها به اسم توسعه در این منطقه شروع به فعالیت کردند و دیگران به این منطقه هجوم آوردند دیگر عشق و صفا و صمیمیت از بین مردم رفت ، البته این را تقصیر نیروهای غیر بومی نمی دانم ، این را تقصیر آن مسئولین می دانم که نخواستند نه نتوانستند با پافشاری روی منطقه ویژه محل مسکونی یا کمپی خارج از شهر برای غیر بومی ها احداث کنند و آنها را در مکانی دور از شهر مستقر کنند تا آسایش و رفاه و عشق و صمیمت مردم این منطقه از هم نپاشد .

از بین رفتن تمامی اماکن تفریحی که یادآور هزاران خاطره برای تمامی همشهری های عزیز است به اسم توسعه ، توسعه ای که روزانه میلیاردها تومان ضرر می دهد و مسئولین هیچ واکنشی نشان نمی دهند و فقط سهم من و مردم این منطقه بیماری ها و ضررهائی است که از این توسعه ناپایدار به ارثمان رسیده است .

تا کی باید شاهد احتیاط برای بیرون رفتن فرزاندنمان و بیماری عزیزانمان از خطرات احتمالی این توسعه های کیلویی باشیم ؟

 وبلاگ کنگان من (یوسف جمالی)

در این روزها :

بوی گاز همه روزه در تمامی شهر میپیچه و کسی حرفی نمی زند

بوی گاز همه روزه در تمامی شهر میپیچه و کسی حرفی نمی زند

هوایی که حتی نفس کشیدن در آن خطرناکه و باعث هزاران بیماری میشه

مسئولین این شهر اصلاً به فکر نیستند که مردم این منطقه دارند چه می کشند

دیگر نمیدانم چه بگویم ……                 

در عجبم از همه چیز و همه کس و بیش از همه چیز از این سکــــــــــــــوت مبهم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

زبانم بند آمد

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن