بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 13490
تعداد نظرات:۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 18 اسفند 93 1:41 ب.ظ

پیشنهاد ثلاث برای شناساندن بیشتر دو شهرستان

تابلوهای کیلومتر شمار جاده ای در شهرستان جم و کنگان نصب شود+ جزئیات

اختصاصی ثلاث- پیشنهاد ثلاث برای شناساندن بیشتر دو شهرستان جم و کنگان نصب تابلوهای کیلومتر شمار جاده ای در شهرستان جم و کنگان برای شناساندن شهرها و جاذبه های دیدنی، گردشگری، تفریحی و خاص این دو منطقه است.

ثلاث- مصطفی صفایی: حوزه جنوب استان بوشهر شامل دیر، کنگان، جم و عسلویه از پتانسیل های بسیار بالایی برخوردارند به طوری که با اطمینان می توان گفت چنانچه این حوزه جز استان بوشهر نبود، هم اکنون استان بوشهر جزء چند استان اولِ کم درآمد در کشور بود.

پروژه بی بدیل و عظیم پارس جنوبی، پتروشیمی های متعدد، کارخانه بزرگ سیمان، فرودگاه، گمرکات بسیار پر درآمد، تجارت و صیادی، ال ان جی، پالایشگاه جم، کشاورزی، آثار باستانی سیراف و بردستان و جم به عنوان یک پتانسیل، نزدیک بودن به دبی به عنوان بازار بزرگ خاورمیانه، همه و همه در حوزه جنوب استان قرار دارد و از آن درآمدی نجومی عاید کشور می شود و چنانچه باقی پتانسیل ها نیز بلفعل شوند، این درآمد به چندین برابر افزایش خواهد یافت.

 

حلقه مفقوده چهار شهرستان جنوب استان، تعامل بیشتر است

تعامل بیشتر این چهار شهرستان می تواند پتانسیل های متعدد را شکوفا، استعدادهای بلقوه را بلفعل و منطقه را توسعه ی بیشتری دهد و در شناساندن آن به جای جای کشور و حتی جهان بسیار موثر باشد.

عواید تعامل بیشتر می تواند ایجاد زمینه ورود مدیران بومی به پست های کلیدی، اشتغال بیشتر برای فارغ التحصیلان و افراد توانمند منطقه باشد، می تواند زمینه جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در منطقه را پر رنگ تر از گذشته کند؛ می تواند باعث شناساندن بیشتر و موثرتر منطقه در سطح کلان باشد که نتیجه آن جذب توریست و گردشگر در حوزه جنوب استان باشد.

در این راه مسئولین چهار شهرستان دیر، کنگان، جم و عسلویه شامل، فرمانداران، شوراهای اسلامی، شهرداران، اداره راه و ائمه جمعه ورود کنند و برای تعامل بر سر یک میز بنشینند، اتفاقی که طی یک دهه اخیر کمتر شاهد آن بوده ایم.

از سمت استان فارس که وارد شهرستان جم می شویم، حدودا تا ۶۵ کیلومتری بندر کنگان هیچ تابلوی شناسایی و یا کیلومتر شمار برای کنگان وجود ندارد. از سمت شهرستان دیر که وارد شهرستان کنگان می شویم نیز هیچ تابلویی که نشان دهد فاصله تا جم چند کیلومتر است وجود ندارد. همینجور دیر و عسلویه.

پیشنهاد سایت ثلاث این است که ورودی شهرستان کنگان از سمت دیر، تابلوی کیلومتر شمار ( دو تابلو با فاصله منطقی) برای نشان دادن مقدار مسافت تا شهر جم نصب شود و از آن طرف هم مسئولین شهرستان جم، ورودی شهرستان خود از سمت استان فارس، تابلوی کیلومتر شمار برای نشان دادن مقدار مسافت تا بندر کنگان نصب کنند. این تابلوها می تواند در شهرستان دیر و عسلویه نیز نصب شود و هر چهار شهرستان در چند نقطه خود برای شهرستان مجاور تابلو نصب کنند.

از دیگر مواردی که می توان در این بسته پیشنهادی در قالب نصب تابلو مطرح کرد، نصب تابلو اثار، جاذبه ها و موارد خاصی که به شکل بَرَند هستند اقدام شود؛ مانند نصب تابلو کیلومتر شمار برای کوه پردیس جم( بخاطر شکل بسیار زیبا و جاذبه بودن آن. آثار تاریخی سیراف( که بعضا به قرن دوم هجری نیز بر می گردند)، فاز ۱۲ کنگان ( به عنوان بزرگ ترین فاز گازی خاورمیانه و بزرگ ترین پروژه تاریخ صنعت نفت کشور)، پالایشگاه فجر جم و موارد متعدد دیگر که مطمئنا در اینجا امکان اشاره به همه آن ها نیست، می توانند مورد بحث جهت نصب تابلو در این دو شهرستان برای شناساندن بیشتر این مناطق باشد.

برای این موضوع مستلزم است اداره راه، شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان کنگان و جم جهت تعامل و ارائه پیشنهادهای موثرتر و منطقی تر خود بر سر یک میز بنشینند و موارد را با یکدیگر سبک و سنگین کنند.

موارد پیشنهادی بالا در صورت رسیدن به یک جمع بندی و برنامه ریزی صحیح می تواند شهرستان عسلویه و دیر را نیز به راحتی در بر بگیرد که البته مستلزم عزم و همتی والا است که انشاءالله انجام خواهد شد و این چهار شهرستان تعامل خود را بیش از پیش گسترش خواهند داد.

این پیشنهاد در مراحل بعد قابلیت مطرح کردن با شهرستان های استان فارس و هرمزگان برای تعامل بیشتر جهت شناساندن هرچه بیشتر مناطق مذکور نیز دارد.

در این پیشنهاد، می توان علاوه بر مرکز شهرستان ها، برای اثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و تفریحی، پروژه های و جاهای خاص و مشهور و …. نیز تابلو کیلومتر شمار نصب شود.

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. شکر says:

    با سلام … بسیار هم عالی

  2. مهدی says:

    احسنت به آقا مصطفی گل خبرنگارجوان شهرمون .وخسته نباشی به تمام خبرنگارای ثلاث بخاطرانعکاس اخبارشهرستان

  3. حمید says:

    ممنون از ثلاث، ما به اداره راه و شخص مباهات هم گفتیم اما فایده نداشته. نام عسلویه از ۱۰۰ ها کیلومتر اونورتر از فارس هست اما نام کنگان دیده نمیشه. شهر جم که جز استان بوشهر هست اصلا جز تو شهر کنگان دیگه تابلو نداره.. اینها همش بر میگرده به ضعف مسئولین اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان مربوطه که پیگیری نمیکنند.

    ما هنوز با چیزهای خیلی ساده مشکل داریم. از جهان چهارم هم عقب تر هستیم.

  4. mh says:

    با سلام
    اون چنتا تابلو سفید و قرمز که معمولا ما سر پیچ اتوبانا می دیدیم نرسیده به ورودی گلزار بعد از شهرک بهشتی چیکار میکنه
    اصلا فلسفش چیه
    لطفا یه کارشناس جواب بده

  5. هادی says:

    لطفا نگویید فاز ۱۲ بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه است. بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه پالایشگاه فجر جم هست با تولید گاز ۱۲۰ میلیون متر مکعب این درحالیست که فاز ۱۲ در بهترین حالتش ۸۱ میلیون متر مکعب گلز تولید میکنه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن