بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18971
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 18 مرداد 94 2:38 ب.ظ

به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد؛

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اصحاب رسانه

ثلاث – مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری با خبرنگاران شرکت و از آنان تقدیر کرد

به گزارش ثلاث و به نقل از اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه رئیس دولت تدبیر و امید بر همکاری و همراهی مسئولان با رسانه‌ها تاکید دارد، اظهار داشت: جامعه‌ای خوشبخت است که تکثر آرا، آزادی بیان و آزادی پس از بیان در آن تامین شده باشد.
ناصر کرمی از تهیه منشور حقوق شهروندی توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در آموزش و پرورش استان بوشهر، شورای سیاستگذاری اطلاع رسانی تشکیل شده و نهایت همکاری را با رسانه‌ها خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با ۱۸۶ هزار دانش آموز در استان آغاز می شود، ابراز داشت: این دانش آموزان در دو هزار و ۱۰۰ آموزشگاه و هشت هزار و ۷۰۰ کلاس درس به امر تحصیل خواهند پرداخت.

کرمی ادامه داد: ۱۴هزار و ۱۰۰ همکار فرهنگی، وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال جدید را بر عهده دارند

وی گفت: جایگاه استان بوشهر در کنکور در سال گذشته رتبه  ۲۰کشور بوده است که با برنامه ای سه ساله این جایگاه بهبود خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کشور، پنج هزار نفر استخدام خواهند شد که تا ۲۱ مرداد امسال برای نام نویسی زمان دارند.

کرمی اضافه کرد: از این تعداد، استان بوشهر در ابتدا ۱۵۰ سهمیه استخدامی داشته که با جدا شدن سهمیه شهدا، آمار معلمین استخدامی استان به ۸۵ نفر کاهش یافته و رایزنی های برای برگشت این سهمیه به حالت ابتدایی ادامه دارد.

وی، بیشترین نیاز استان به معلمان را در حوزه آموزش ابتدایی، هنرستان و فنی و حرفه ای خواند و بیان کرد: رتبه بندی معلمان در سال های گشته در دست اجرا بوده که دارای امتیازبندی و شرایط خاصی در مقاطع تحصیلی مختلف است و از مهرماه امسال با شرایط آسان تری نسبت به قبل، اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه طی چهارسال گذشته، آموزش و پرورش جذب نیرویی نداشته و هرساله تعدادی بازنشسته نیز داشته است و شمار بازنشستگان امسال این اداره کل نیز به ۸۳۰ نفر رسیده، با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

کرمی ادامه داد: اغلب این کمبود معلم در عسلویه و خارگ است که به دلیل شرایط خاص این دو نقطه، اکثر معلمان متقاضی انتقالی از آنجا به نقاط دیگری هستند.

وی با شاره به یک‌هزار و ۸۰۰ نفر کمبود معلم در استان بوشهر افزود: این کمبود، از طریق اضافه تدریس، نوبت دوم، برون سپاری رشته های تحصیلی کار و دانش و از این قبیل موارد، جبران خواهد شد.

کرمی تراکم دانش آموزان در کلاس های مدارس دولتی استان را۲۴/۶ اعلام کرد و گفت: در صورت رعایت نشدن سقف ظرفیت در مدارس دولتی، به آنان تکذکر داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، در پایان از آغاز اجرای طرح سلامت دهان و دندان و قلب و عروق دانش آموزان زیر ۱۴ سال در سال تحصیلی جدید خبر داد.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن