بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 20691
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 19 شهریور 94 12:22 ب.ظ

کنگان پس از طوفان/

خسارت ۵ میلیاردی طوفان به تاسیسات شهرستان کنگان/ آخرین خبر از صیادان مفقود شده در دریا

به گزارش ثلاث، طوفان شدید شهرستان کنگان را در نوردید و دریانوردان و صیادان را به دردسر انداخت.

به گزارش ثلاث، شب گذشته طوفان شدید شهرستان کنگان را در نوردید.
عباس جمشیدی در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: متاسفانه طوفان شب گذشته خسارت مالی فراوانی به شهرستان وارد کرده است.
وی با اشاره به عمده خسارات وارده، افزود: تاسیسات برق شهرستان در این میان متحمل بیشترین خسارات شده است. پایه های برق، ترانس ها، خطوط انتقال برق از جمله این موارد هستند.
فرماندار شهرستان کنگان ادامه داد: بخشی از تاسیسات سرمایشی دانشگاه پیام نور کنگان که در پشت بام نصب بوده اند نیز آسیب جدی دیده اند. ضمن اینکه یک مورد آتش نیز سوزی در کانکسی متعلق به شرکت گاما در روستای برکه چوپان نیز داشته ایم.
جمشیدی گفت: یکی از پایه های برق و روشنایی زمین چمن شهید اسدی سیراف نیز بر اثر این طوفان واژگون شده و خساراتی را متحمل شده است. پیمانکار هنوز این پروژه را به اداره ورزش و جوانان تحویل نداده است.
وی گفت: برآورد اولیه خسارت وارده ۵ میلیارد ریال است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: سه قایق صیادی که از ظهر روز سه شنبه (قبل از طوفان )راهی دریا شدند، تا ساعت ۲۱ امروز چهارشنبه هیچ اطلاعی از وضعیتشان در دست نیست.
فرماندار کنگان افزود: طبق گفته خانواده این صیادان که چهارشنبه ساعت حدود ۱۶ به ما اعلام کرده اند، فرزندانشان ساعت ۱۴ روز قبل عازم دریا شده اند. به محض اعلام این خانواده ها، ناجی اداره بندر را به منظور امداد و نجات اعزام کرده ایم. زمان دقیق خروج این این سه فروند قایق بدون مجوز نیز توسط دریابانی ثبت نشده است.
جمشیدی اذعان داشت: تا ساعت ۲۱ روز چهارشنبه که بیش از ۲۴ ساعت از ماجرا می گذرد، هنوز سرنوشت این سه فروند قایق و سرنشینان آن معلوم نیست.

 

شنیده ها حاکی از این است، سه فروند قایق کنگانی که از ساعت ۱۴ روز سه شنبه به سمت دریا رفته بودند، پس از طوفان شدید، هیچ اطلاعی از سرنوشتشان وجود نداشت. خانواده هایشان ساعت حدود ۱۷ روز چهارشنبه با مراجعه به فرمانداری، مراتب را گزارش میدهند. با دستور فرمانداری، ناجی اداره بندر به منظور امداد نجات به دنبال این سه قایق راهی دریا میشود.
نهایتا مشخص میشود  سرنشینان هنگام طوفان به جایی امن پناه برده اند و حدود یک ساعت پیش به سمت کنگان برگشته اند؛ البته به حوضچه مراجعه نکرده اند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    دکلی که در ورزشگاه سیراف افتاده واقعا خدا رحم کرده روی کسی نیفتاده
    پیمانکار باید جوابگو باشه

  2. رضا says:

    هواشناسی استان بوشهر واقعا خسته نباشن!!! آخه یکی نیست از این سازمان بپرسه در استانی که این همه مردم از دریا و دریا نوردی امرار معاش میکنن نباید پیش بینی اخطاری … جون بچه های مردم که از پشت کوه نیومده. به خدا مسوول هوا شناسی استان باید خجالت بکشه!!!

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن