بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22922
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 آبان 94 6:00 ب.ظ

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر:

تورهای عکاسی می توانند مناطق و فرهنگ ما را بیشتر و بهتر معرفی کنند

اختصاصی ثلاث- رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: تورهایی مانند تور عکاسی زووم، می توانند مناطق و فرهنگ ما را بیشتر، بهتر و در سطح وسیطعی معرفی کنند.

محمد حاجیان رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر در این خصوص تور عکاسی گنبد نمی جاشک که روز جمعه انجام شد به خبرنگار ثلاث گفت: در ابتدا خیلی خوشحالیم از اینکه با این گروه و تور عکاسی ( زووم) اشنا شدیم. دغدغه های جنوب استان در زمینه زیست محیطی بسیار زیاد است.

گروه هایی مانند این تور عکاسی به خوبی فریاد محیط زیست، گیاهان و حیوانات را شندیده اند و در این مسیر گام برمی دارند.

وی اظهار داشت: مجاور شهرهای دوراهک، آبدان، بنک، کنگان و غیره تپه هایی قرار دارد که در زمینه برداشت معدن( ماسه) دستخوش تغییرات شده و می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: حال که صنایع بر آلودگی هوای ما تاثیر مستقیم دارند و بخش های زیادی از ابادی های ما را گرفته اند، نقش این نوع تورها و سمن ها برای انتقال و انعکاس این موضوع در سطح وسیع و موثر بسیار مهم است.

حاجیان خاطرنشان کرد: هر کدام از این تپه ها را می توان به بام سبزهایی در جوار شهرهای نامبرده ایجاد کرد.

وی افزود: حال که هوا، دریا، کوه، محیط زیست و تفریحگاه های ما با وجود صنعت دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته، می توان با تعامل سازنده، از مجموعه پارس جنوبی برای اجرای این پروژه به صورت بام سبز ( به عنوان تفریحگاه مردم) کمک گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر اظهار امیدواری کرد: بسیار امیدواریم که گروه ها، تورهای عکاسی و سمن ها با انجام رسالت خود مانع از بین رفتن محیط زیست و گیاهان و درختان قدیمی شوند. ما باید پوشش گیاهی منطقه را حریم خود قرار دهیم. هوای پاک ارتباط مسقیمی با وجود درختان و گیاهان دارد و هرچه تعداد درختان و مناطق تحت پوشش گیاهان ما کمتر بشود، طبیعتا اکثیژن و پاکی هوا نیز کمتر خواهد شد.

حاجیان اذعان داشت: معتقدیم که دفع پسماند صنایع به دریا نیز بر آبزیان تاثیر منفی خواهد گذاشت و ماهی مورد استفاده مردم نیز به لحاظ بهداشتی مشکل خواهد داشت و لذا این موضوع باید کارشناسی شود و راهکارهای متناسب با ان اتخاذ گردد.

وی ابراز داشت: وجود دریا و کوه در منطقه ما فضای بسیار خوب با پتانسیلی فوق العاده در اختیارمان گذاشته که می توان از ان استفاده بیشتری برد، همانطور که در شمال کشور از رشته کوه البرز به خوبی استفاده میشود. با تشویق سرمایه گذار برای حضور در منطقه می توان برنامه های خوبی مانند تله کابین و تفرجگاه های مناسب در منطقه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اگر پارس جنوبی و پارس شمالی به ظرفیت نهایی خود برسد و تکمیل شود، باید انتظار حضور جمعیت چند ده هزار نفری داشته باشیم، لذا مستلزم ورود موثر منطقه ویژه پارس در این زمینه برای همکاری و تعامل نیز هست.

حاجیان در پایان گفت: باید برای حضور بیشتر تورهای عکاسی زمینه لازم را فرهم کنیم، زیرا این تورها می توانند در اعتلا نام مناطق ما و همچنین انتقال و شناساندن فرهنگ غنی این مناطق نقش مهمی را ایفا کنند.

 

 

 

 

 

۱

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن