بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 12:08 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31254
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 21 مرداد 95 2:27 ب.ظ

تاکید بر هرچه بهتر و بیشتر شناساندن شهرستان کنگان

آنچه در نشست خبرنگاران با فرماندار شهرستان کنگان گذشت/تاکید ویژه خبرنگاران بر شناساندن کنگان

اختصاصی ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان در نشست خبرنگاران گفت: وقتی ۱۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر ساز پارس جنوبی و صنعت قرار میگیرد طبیعی است که نام شهرستانی که میزبانی می کند از این صنعت عنوان شود و صدا وسیما هم باید بداند و این مرزبندی ها را بشناسد و در اخبار خود به شکل صحیح منتقل کند

روز-خبرنگار-۹۵ (۴۱) (Copy)

 

اختصاصی ثلاث- مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان کنگان با حضور مهندس عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان کنگان ، احمد خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی، عباس پاریابی معاون عمرانی فرماندار، حسن مختارزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و خبرنگاران سه سایت ثلاث ، کنگان نیوز و کوگانا در فرمانداری کنگان برگزار شد.

 

در ابتدای نشست بعداز تلاوت چند ایه ای از قران کریم توسط ابوذر حسین پور،  حسن مختار زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان کنگان دارای سه سایت خبری فعال است و از این میان فقط سایت خبری ثلاث مجوز خود را دریافت کرده و دو سایت دیگر مدارک لازم را جهت ثبت سایت ارسال کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در کنگان اقداماتی جهت ثبت مجوز مطبوعات نیز داشته ایم که به دلایل  مشکلات مالی به نتیجه اصلی نمی رسیدند، اما اخیرا برای کسب دو هفته نامه متقاضی داشته ایم که مدارک آن ها ارسال شده است.  

در ادامه این نشست، زینب تجمع خبرنگار ثلاث گفت: ما خبرنگاران جهت اطلاع رسانی بهتر به مردم نیاز به گذراندن دوره های آموزش حرفه ای خبرنویسی داریم و خواستار این هستیم که مکانی جهت اموزش ایجاد شود.

وی افزود: امکانات عکاسی ما محدود هست و مناسب است این امکانات افزایش شود .

در ادامه ، خانم تدریسی خبرنگار سایت کنگان نیوزگفت: اطلاع رسانی برای خبرنگاران جهت تهیه خبر در ادارات بسیار ضعیف است و خبرنگار بعد از اتمام جلسات متوجه برگزاری ان می شود .

وی بیان کرد : کارت های خبرنگاری در استان فاقد اعتبار است که این موضوع باعث می شود مردم و مسئولین اهمیتی به وجود خبرنگار ندهند .

محسن صفایی از خبرنگاران سایت خبری ثلاث در این نشست بیان داشت: مرجع صدور کارت خبرنگاری حرفه ای وزارت فرهنگ و ارشاد است و متاسفانه شرایط برای دریافت خبرنگاری توسط خبرنگاران فعال در شهرستان ها کمی دشوار است. در واقع شرایط و ایتم هایی که در سایت متبوع جهت ثبت نام گذاشته شده، عملا دست ما را از این کارت کوتاه می کند و لذا نیازمند است که با رایزنی انجام شده، این شرایط را اندکی آسان تر بگیرند تا این قشر از خبرنگاران نیز بتوانند کارت دار شوند.

این خبرنگار با بیان اینکه اتفاقات مهم شهرستان کنگان به نام شهرهای دیگر تمام می شود، افزود: نام کنگان در رسانه ها به دست فراموشی سپرده شده و نیاز است کنگان با حمایت مردم، رسانه ها و مسئولین به جایگاه خود برسد.

صفایی گفت: در شهرستان ما رسانه آزادی بیان ندارد که این نکته باعث شده تا خبرنگاران این منطقه از تعریف واقعی کار خود اندکی فاصله بگیرند .خبرنگاران بایستی جهت انجام تحلیل و نوشتن مقالات تحلیلی به اطلاعات و آمار شفاف به راحتی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید سازماندهی شوند، افزود: یک خبرنگار اگر در شهرستان مورد شکایت قرار بگیرد، هیچ نهاد یا انجمن ومسئولی پشتیبان آن نیست و ما پیشنهاد می کنیم که موسسه ای متشکل از خود خبرنگاران جهت ساماندهی امور رسانه دایر شود تا به مشکلات آنها رسیدگی کند.

ابوذر حسین پور خبرنگار خبرگزاری ایرنا نیز در این نشست گفت: همانطور که می دانید خبرنگاری یک حرفه ی درامدزا نیست و لذا عده ای از خبرنگاران ما با وجود شایستگی و تلاش فراوانی که برای شهرستان انجام می دهند، هنوز بیکار هستند و از این معضل رنج فراوانی میبرند؛ در این زمینه نیاز به حمایت مسئولین در زمینه ای اشتغال این عزیزان هست .

وی خواستار پیگیری بحث بیمه ، وضعیت مسکن و تکمیل تجهیزات خبرنگاران شد و افزود: در بحث اموزش هم باید یک حرکت اساسی و ماندگار انجام داد تا رسالت خبر به خوبی ایفا شود .

حسین پور به فرماندار شهرستان پیشنهاد داد: خیلی از پروژه ها و فعالیت ها در دولت تدبیر و امید توسط مسئولین این استان انجام شده که مردم و رسانه از آن اطلاعی ندارند و چه پسندیده است که یکی از خبرنگاران شهرستان، شما و دیگر مسئولین را طی سفرهای خود در خارج از استان جهت تهیه خبر همراهی کند .

عباس پاریابی معاون عمرانی فرماندار نیز در این نشست گفت: از شما اصحاب رسانه انتظار داریم که به جای کپی کردن خبرهای شهرستان از یکدیگر به تولید خبر و خبرسازی بپردازید تا روند رسانه ای شهرستان قوت بیشتری بگیرد.
وی سرشماری نفوس و مسکن را از اتفاقات مهم شهرستان دانست و افزود:با توجه به سرنوشت ساز بودن این امر برای آینده شهرستان انتظار می رود خبرنگاران فعال شهرستان، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده ای را در خصوص سرشماری نفوس و مسکن به مردم انجام دهند
عبدالنبی یوسفی فرماندار شهرستان کنگان ضمن تشکر از تلاشهای اصحاب رسانه در شهرستان طی یک سال گذشته،  بیان کرد: ما اعتقاد داریم  همه  روزها ، روز خبر نگار است و اگر امروز را به این مناسبت عنوان می کنیم به این خاطر است که ایثارگری ها و فداکارهای شما عزیزان در نماد شهادت خودش را جلوه کرده است.

وی تصریح کرد: جامعه ای که بدون خبرنگار و اصحاب رسانه باشد قطعا به یک جامعه ای مستبد تبدیل خواهد شد و مطمئنا هرچه آزادی بیان در جامعه ای بیشتر خودش را نشان دهد در آن فضا اصحاب رسانه اثرات قوی تری از خودشان نشان می دهند.

یوسفی با بیان اینکه خبرنگاری یک حرفه ی اثر گذار و با ارزش است ادامه داد: شما باید تلاش کنید که از شرافت کار خودتان حراست کنید و اثرات نامطلوبی بر ان نداشته باشد و لذا کار شما بنیانش اگاهی دادن و زدودن جهل از جامعه است پس اول خود شما باید تجهیز به اطلاعات و اگاهی بشوید و بتوانید تجزیه تحلیل هایی بر پیرامون خود داشته باشید .

مهندس یوسفی افزود : شما می توانید یک رابطه ی خوب بین نظام ، جامعه و دولت ایجاد کنید. اگر شما بتوانید در این راستا اطلاعات خوبی را بدست اوردید و تجزیه ، تحلیل کنید ، وظیفه ی ما هم این است که با تمام توان خود این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم .

وی گفت :  باید تلاش کنیم ضمن اینکه اهداف نظام اسلامی را در نظر داشته باشیم ، در راستای جامعه پیشرفته امروزی برحقوق و قانون نیز گام برداشته شود.

فرماندار کنگان بیان کرد: اصحاب رسانه عوامل بسیار قوی در راستای پیشگیری از فسادی که در جامعه ایجاد می شود، هستند. در شهرستان ما اسیب های اجتماعی فراوانی وجود دارد و باید مردم را اگاه کنیم که اسیب ها در کجا بیشتر است و اینکه راه های مبارزه را خوب انعکاس بدهیم و افرادی را با خودمان جهت پیش برد اهداف همراه کنیم. باید کاری کنیم که جوانان ما با اطلاع رسانی رسانه ها کمتر دچار اسیب شوند.

وی در پاسخ به صحبت های خبرنگاران افزود : رسانه باید ایجاد نشاط در جامعه را در کار خود قرار دهد و این نشاط فقط در قالب یه هنر خاص خلاصه نشده و رسانه باید مردم را امیدوار به اینده کند.

یوسفی با بیان اینکه من مایل به ادامه دار بودن این نشست ها با رسانه هستم افزود : انتظار به این ندارم که در حضور خبرنگاران از من تجلیل و تعریف شود بلکه خواستار این هستم نقد های سازنده از سمت شما که دوستان عزیز من هستید گفته شود تا اینکه از طرف کسی که کینه یا بغض دارد بیان شود زیرا در این بین نقدی صورت نمی گیرد و هدف این فرد تخریب است ولی اصحاب رسانه از سر دلسوزی ایده میدهند و مشتاق به برطرف کردن مشکلات هستند .

فرماندار کنگان در پایان افزود : راجع به نام کنگان در رسانه ها من ازحوزه ی نفت و هم از حوزه ی صدا وسیمای استان به شدت گله مند هستم وقتی که ماهنوز چهارچوبه ی شهرستان ها رو رعایت نمی کنیم در این مسائل واین حق مردم کنگان است وقتی که ۱۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر ساز صنعت قرار میگیرد طبیعی است که نام شهرستانی که میزبانی می کند از این صنعت عنوان شود و صدا وسیما هم باید بداند و این مرزبندی ها را بشناسد و در اخبار خود به شکل صحیح منتقل کند؛ ما هم باید کمک کنیم که شهرمان شناخته شود.

زینب تجمع

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. کنگانی ام، says:

    باسلام وتبریک روز خبرنگار به تمامی دوستان خبرنگار،خبرنگاران دوست داشتنی کنگان،
    یه پیشنهاد دارم ،اگه بتونید یه سامانه پیامکی راه اندازی کنید ودراختیار مردم قرار بدید بهتر میتوانید خبر ساز بشید،ممنونم موفق وپیروز باشید

  2. ناشناس says:

    با سلام

    شهر سیراف هم خبر نگار داردآقای پرهیز واقعا زحمت میکشن و خبر های شهر سیراف را انتقال می دهند تشکر از خبر نگران شهر کنگان بوده نه شهرستان همین سایت ثلاث هر وقت خبری از سیراف کار کرده عکاسش آقای پرهیز بوده
    جناب آقای فرماندار از توجه شما به عزیزان عرصه اطلاع رسانی سپاس گزاریم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن