بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 32230
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 8 شهریور 95 9:47 ب.ظ

بازسازی اماکن باستانی سیراف از اولویت های شهرستان کنگان

اختصاصی ثلاث – فرماندار : دریا ، اسکله و سواحل زیبا از جمله ظرفیت های این شهرستان در حوزه ی گردشگری است و این مواهب می تواند بستر رونق اقتصادی در منطقه فراهم کند.

نشست هم اندیشی توسعه گردشگری با حضورمشاور معاون رییس جمهور در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در شهرستان کنگان برگزار شد.

به گزارش ثلاث ؛ فرماندار کنگان با اشاره به ظرفیت های گردشگری ادامه داد : دریا ، اسکله و سواحل زیبا از جمله ظرفیت های این شهرستان در حوزه ی گردشگری است و این مواهب می تواند بستر رونق اقتصادی در منطقه فراهم کند.

وی با بیان اینکه کنگان پیشینه تمدنی کهن است ، اضافه کرد : بازسازی اماکن باستانی سیراف از اولویت های شهرستان است که در سال جاری اعتبار بیشتری به بخش گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان در نظر گرفته شده است .

عبدالنبی یوسفی با اشاره به اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی شهرستان به حفظ و نگهداری آن تاکید نمود و اظهار داشت : با برنامه ریزی درست و ایجاد زیر ساخت مناسب از ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در سیراف از جمله : مسجد جامع ، دره لیر ، خانه وایت هوس ، قلعه شیخ نصوری ، بازار قدیم ، چاه های سنگی و … در جهت جذب گردشگر و تورسیت استفاده کنیم.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در این نشست گفت : مدیریت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان کنگان بسیار مهم است زیرا جنوب استان در حوزه ی گردشگری ، صنایع دستی و تاریخی از نقاط مهم استان بوشهر و کشور است .

سکینه الماسی افزود : در این راستا با بهره گیری از ظرفیت های انجمن های میراث فرهنگی و همکاری مردم شهرستان کنگان اثر بخش خواهد بود .

مشاور معاون رییس جمهور در  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در خصوص میراث فرهنگی و گردشگری کنگان اظهار داشت : شهرستان کنگان از مهمترین شهرستان های مهم در استان بوشهر در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری است .

محمد جواد حق شناس تصریح کرد : ایجاد یک تشکل فراسازمانی در حوزه ی میراث فرهنگی امری اجتناب ناپذیر و ضروری برای صیانت از میراث فرهنگی شهرستان تلقی می شود زیرا به عقیده ما حفظ میراث فرهنگی نیازمند یک عزم ملی است .

وی اضافه کرد : حمایت مادی و معنویی پارس جنوبی و مساعدت همه جانبه آنان در زمینه پژوهش ، حفظ و احیا ، معرفی و آموزش میراث فرهنگی را به عنوان یک هدف اصلی می دانیم.

IMG_20160829_211429

IMG_20160829_211400

IMG_20160829_211411

IMG_20160829_211435

IMG_20160829_211439

 

 

نظرات

  1. ناشناس says:

    مسولین شهر سیراف نه تنها به فکر آثار باستانی نیستند بلکه کمر به تخریبون اون بستند…و در این سه سال مسولیتشون ما بیشتر تخریب و عدم پیشرفت ثبت جهانی رو داشتیم در ضمن کاری کردن که میراث فرهنگی حتی یه ریال صرف پژوهش در سیراف نکنند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن