بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35211
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 5 آبان 95 1:03 ب.ظ

بازسازی فیزیکی، زیرساختی و نرم‌افزاری از اصول مهم در نظام سلامت است

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش بازسازی فیزیکی، زیرساختی و نرم‌افزاری را از اصول مهم در نظام سلامت عنوان کرد.

به گزارش ثلاث به نقل از ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، علی ماهری در نهمین کنگره‌ی ملی مدیریت سلامت در تبریز اظهار کرد: بعد از سال‌ها تربیت نیروی انسانی در حوزه‌ی سلامت و در طی چند سال گذشته در بهترین وضع ممکن قرار داریم.

وی با اشاره به تفاوت این همایش با کنگره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته، اظهار کرد: تشکل صنفی و رسمی از جمله تفاوت‌های این کنگره با سایرین است و قبل از به کار آمدن دولت تدبیر و امید اداره‌ای به این نام که به طور رسمی فعالیت داشته باشد، وجود نداشت.

وی عنوان کرد: تشکل صنفی به همراه انجمن‌های علمی ما در جهت اداره‌ی هرچه بهتر نظام سلامت یاری خواهد کرد و بعد از مطالبات علمی و پژوهشی، تشکل صنفی نیز نقش مهم و تاثیرگذاری را در این حوزه ایفا می‌کند.

ماهری افزود: همزمان با مراسم افتتاحیه‌ی نهمین کنگره‌ی ملی مدیریت سلامت، مراسم افتتاحیه‌ی طرح توانمندسازی مدیران کشور در تهران کلید می‌خورد و در این مراسم از اساتید برجسته‌ی سایر کشورها دعوت به عمل آمده است تا با تربیت ۲۰۰ نفر تحت آموزش بتوانیم قطب آموزشی کشور را در حوزه‌ی سلامت به روز کنیم.

وی از عضویت ایران در اتحادیه‌ی کنفدراسیون بیمارستان‌های جهان خبر داد و گفت: همچنین نمایندگانی از سازمان اعتبار بخشی جهانی از کشور ما بازدید خواهند کرد و به منظور موفقیت کشور در زمینه‌ی اقتصادی از این روش نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به اهداف اساسی طرح توحل سلامت گفت: حفاظت مالی از مردم و افزایش دسترسی به خدمات و کیفیت از جمله اهداف این برنامه است و با استناد بر یکی از شعارهای سازمان جهانی بهداشت که پوشش فراگیر و حمایت کامل از مردم را خواستار شده است در این راستا تلاش کرده‌ایم که مردم با کم‌ترین زحمت، راحت‌ترین دسترسی را به خدمات درمانی و بهداشتی داشته باشند.

ماهری خاطرنشان کرد: ایجاد عدالت از دیگر محورهای این محسوب می‌شود و سعی در ایجاد عدالت برای مردم نیازمند و مراجعان به بخش دولتی داشته‌ایم.

وی افزود: وضعیت غیر اصولی در بخش فیزیکی و تجهیزات پزشکی نیز از دیگر دغدغه‎ها و مشکلات بود که هم‌اکنون اکثر تخت‌ها نوسازی شده‌اند و همچنین دو  هزار تخت تا پایان سال نوسازی خواهند شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن