بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36465
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 3 آذر 95 10:09 ب.ظ

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی :

ساخت بیش از ۲ میلیون خانه روستای در کشور

اختصاصی ثلاث -رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت : تا به امروز بیش از ۲ میلیون واحد خانه روستای در کشور به شکل خوب و مقاوم ساخته شده است .

به گزارش ثلاث ؛ رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مراسم اهدای ۲۱۷ سند عرصه مسکونی شهرستان کنگان با اشاره به  مسکن روستای در کشور، گفت :  تا به امروز بیش از ۲ میلیون واحد خانه روستای در کشور به شکل خوب و مقاوم ساخته شده است .

سعیدی کیا افزود : در کشور بیش از ۱۱ هزار خانوار دو معلول ، سه معلول و بیشتر وجود دارد که خانه ندارند . از سال گذشته بنیاد مستضعفان ، بنیاد مسکن ، بهزیستی ، خیرین مسکن ساز و سازمان ملی زمین و مسکن جهت ساخت مسکن  طی چهار سال آینده  با یکدیگر همکاری خواهند کرد که تا امروز ۵۰۰ واحد ساخته شده است که تا پایان سال ۱۰۰۰ واحد دیگرتکمیل می شود .

وی ادامه داد : در کل کشور املاک علوی و همین طور املاک غیر علوی مانند اسناد این شهرستان وجود دارد که با آیین نامه ای که تدوین شده به املاک علوی تطبیق داده و با کسب مصوبه ، این اسناد را به صورت املاک علوی مورد بررسی قرار می گیرد .

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال برای هر استان ۲۰ میلیار تومان وام  پیش بینی کرده ایم  و پاسخ گوی طرح های ۲۰۰ میلیونی تا ۲میلیاردی می باشیم ، اظهار داشت  :  بانک سینا و استانداری های کشور و بنیاد علوی تفاهم نامه ای امضا کرده اند و این امکان را برای  خانواده های که در روستا ها و در مناطق محروم هستند ، ایجاد کرده که با ارائه طرح و با برسی توسط استانداری ها هر کدام که قابلیت اجرای داشتند به بانک سینا محول می کنند تا وام به آنها پرداخته  شود . شایان ذکر است که بر این مبنا ۵درصد از سود بانکی را بنیاد علوی و ۵ درصد توسط استانداری ها پرداخت خواهد شد  .

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن