بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47709
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 23 اردیبهشت 97 2:07 ق.ظ

در گفتگو با فوق تخصص خون و سرطان کودکان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۸۰ درصد سرطان کودکان در کشور درمان می‌شود/ خیرین استان، یک بیمارستان سرطان کودک بسازند

ثلاث- فوق تخصص خون و سرطان کودکان، هماتولوژی آنکولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد کودکان سرطانی در کشور درمان می‌شوند، نیاز است خیرین بوشهری نسبت به احداث بیمارستانی برای همین منظور در استان اقدام کنند.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، دکتر غلامرضا فتح پور در حاشیه ویزیت رایگان بیماران بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افزود: تالاسمی یک بیماری است که ضرورت دارد توسط فوق تخصص خون موردبررسی قرار گیرد و مراجعه به مرکز استان برای اکثریت این بیماران دشوار است؛ بنابراین تصمیم بر حضور متخصصین موردنیاز در شهرستان‌های استان بوشهر گرفته شد.
وی تصریح کرد: این برنامه از طرف معاونت درمان (بیماری‌های خاص) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام می‌شود و به‌صورت استان گردی و حضور در تمام شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد.
دکتر غلامرضا فتح پور گفت: در این دوره از بازدید‌ها بیماران تالاسمی و سیکل سل مورد ویزیت قرار خواهند گرفت و دستورات درمانی خاص هر بیمار را در پرونده آن بیمار نوشته و پرستاران و مسئولین بخش در جریان کامل امور قرار خواهند داشت.
وی بیان کرد: هدف شخصی بنده از حضور در دیگر مراکز درمانی شهرستان‌ها، انجام ویزیت و درمان به‌موقع بیماران به‌صورت صحیح است و البته در صورت نیاز مطالب به‌روز پزشکی را به پرستاران بیمارستان‌ها آموزش خواهیم داد.
 فوق تخصص خون و سرطان کودکان، هماتولوژی آنکولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: بنده با حضور یک‌روزه در این مرکز درمانی و همکاری با  پرستار و مسئول بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان  که بسیار به کار خود مسلط  پیگیر و وظیفه‌شناس بودند، متوجه شدم، بیماران تالاسمی این شهرستان، بسیار مشتاق یادگیری مطالب آموزشی که به‌سلامت آن‌ها کمک می‌کند هستند، این بخش بیمارستان دارای امکانات خوبی است و پاسخگوی این تعداد بیمار می‌باشد.
دکتر فتح پور ادامه داد: بیماران سیکل سل (نوعی بیماری کم‌خونی) و بیماران اختلالات خون‌ریزی دهنده، در استان ما بیماری قابل‌توجهی قلمداد می‌شود؛ این بیماران باید به‌صورت منسجم و منظم به مرکز تالاسمی مراجعه داشته باشند و تحت درمان قرار گیرند و به‌صورت پراکنده و نامنظم اقدام به درمان خود نکنند.
وی با اشاره به اینکه سرطان در کودکان قابل‌درمان است، افزود: با معالجه‌های رایجی که در داخل کشورمان انجام می‌شود، درمان این بیماری در کودکان تقریباً به ۸۰ درصد رسیده است.
 دکتر فتح پور ضمن درخواست کمک از جامعه خیر در جهت ساخت بیمارستان سرطان کودکان ادامه داد: استان بوشهر نیازمند داشتن حداقل  یک بیمارستان مستقل و مجهز سرطان کودک است، با این کار ذره‌ای از سرگردانی بیماران هم استانی که در شهرهای دیگر متحمل سختی می‌شوند را کم می‌کنیم.

 

عکس: زینب صفایی

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن