بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49598
تعداد نظرات:۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 29 مرداد 97 1:36 ب.ظ

شهردار کنگان در گفتگو با ثلاث:

برج بزرگ فانوس دریایی میدان کوزه گری بندر کنگان احداث می شود+ جزییات

اختصاصی ثلاث- شهردار کنگان گفت: برج فانوس دریایی میدان کوزه گری بندر کنگان بر اساس علم شهرسازی احداث می شود.

رحیم جمالی شهردار بندر کنگان در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: کاربری این برج،  فانوس دریایی است  که به شکل هرم طراحی شده  است . هرم به عنوان یک شکل حجیم از نظر ادراک بصری  یکی از فرم های اصلی  معماری است.

وی توضیح داد: هرم از نظر احساسی دارای یک نوع دوگانگی خاص است، از طرفی ما سنگین تر شدن توده فزاینده هرم را هرچه از بالا به پایین می آییم، احساس می کنیم از طرف دیگر هر سطح هرم به طور چشمگیر هرچه بالاتر برویم جمع تر و  زیباتر می شود. این دو نیروی متقابل ایجاد تنش شدیدی می کنند که هرم را به یکی از پرتحرک ترین فرم ها مبدل می سازد.  فرم هرم (pyramid) در اِلمان سازی بسیار پرکاربرد است .

شهردار کنگان عنوان کرد: ارتفاع  برج  فانوس ٢٧ متر و نصب ساعت در بدنه فوقانی نقش فرعی دارد و کاربری اصلی ان به دلیل نزدیکی به دریا، فانوس دریایی است . همچنین این اِلمان بعنوان یک نشانه برجسته شهری نیز می تواند نقش افرینی نماید .

جمالی ادامه داد: علم شهرسازی ، به نمادهای هنری، تاریخی و فرهنگی اهمیت بالایی می دهد و از اِلمان های شهری به عنوان یک نماد فرهنگی در بدنه اصلی مبلمان شهر استفاده می کند. تلفیق هنر، صنعت و معماری و خلق اِلمان های شهری برجسته، نظرگاه های دلچسبی را برای شهروندان و مسافرین ایجاد می کند ،  تا آنجا که نماد هر شهر، یک اِلمان شهری است که با عبور از آن ، خاطره ای از آن شهر به یاد می ماند.

وی یاداور شد: فانوس دریایی  کنگان هم پیشینه ی نیاکان و افتخارات دریانوردان شهر را می نمایاند و هم از لحاظ زیبایی شناسی و نیز درک مردم عادی از آن نماد، جایگاه قابل قبولی خواهد داشت،. تصویر کالبدی این برج بلند در ذهن می ماند و  بیانگر مفاهیمی از افتخارات شهری و نیز محلی برای نمایش هنر و فرهنگ  شهر زیبای کنگان خواهد بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. فاطمه says:

    سلام
    اگر نام میدان کوزه گری است پس بهتر است نمادی از کوزه بزرک سفال یا هر وسیله ای باشد که نام اجداد سفالگر شهرم را به تفسیر بکشد بهتر است تا این نمادکه در کشورهای اروپایی بیشتر دیده میشود

  2. بحرینی says:

    هفت راه کوزه گری هم درست کنید لطفا و آدرس دقیق محله آنجا را روی تابلو بنویسید….

  3. خورنگ says:

    چه فانوس مدرنیتیه ایی

  4. شهروند says:

    اگه کوزه بزارین زیباتره

  5. همشهری says:

    نام میدان کوزه گری است بهتر است کوزه یا هر یاد بود ی که نماد سفالگر باشد در میدان قرار بگیرد که نشان دهنده قدمت کار سفالگر در شهر باشد

  6. محمد says:

    این پول را حیف میل نکنید
    صرف فضای سبز کنید
    واقعا شهرتون کمبود فضای سبز دارد.

  7. وبگرد says:

    باسلام
    باید به حرمت سالها فعالیت در عرصه هنر سفالگری و کوزه گری پیشکسوتان که در این محله ساکنند،چند عدد کوزه شبیه میدان کوزه گری شیراز در این میدان نصب میشد.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن