بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49906
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 12 شهریور 97 2:47 ب.ظ

مدیر اجرایی درمانگاه شبانه روزی نیکان کنگان در گفتگو با ثلاث:

بهترین متخصصین را در درمانگاه نیکان جذب خواهیم کرد/ مردم به ما اطمینان و اعتماد کنند

ثلاث- مدیر اجرایی درمانگاه شبانه روزی و خصوصی نیکان کنگان گفت: مردم به ما اطمینان و اعتماد کنند؛ بهترین متخصصین را در درمانگاه نیکان جذب خواهیم کرد.

 

سونیا ملکی، مدیر اجرایی نخستین درمانگاه خصوصی و شبانه روزی جنوب استان بوشهر در بندر کنگان پس از افتتاح این درمانگاه به خبرنگار ثلاث گفت: شهرستان کنگان در گذشته از نعمت درمانگاه( خصوصی) شبانه روزی محروم بوده که این خود یک مشکل و دغدغه بزرگ برای منطقه بوده است.

۱۳۰۰ متر زیر بنای درمانگاه نیکان است

وی عنوان کرد: درمانگاه نیکان را در چهار طبقه با زیربنای ۱۳۰۰ متر مربع زیر بنا در این شهر (واقع در خیابان ابوذر) راه اندازی کردیم.

مدیر اجرایی نخستین درمانگاه خصوصی و شبانه روزی کنگان عنوان کرد: درمانگاه نیکان دارای پزشکان متخصص و حاذق و همچنین تجهیزات به روز می باشد. این درمانگاه در بخش پزشکان عمومی و تخصصی و همچنین پاراکلینیکی(به روشهای بررسی و  تشخیصی بیماری یا نقائص که در غیر از بالین بیمار  انجام می گیرد مثلا در آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، سونوگرافی، پاتولوژی و تزریقات و پانسمان، پاراکلینیک می گویند)، فعالیت خواهد کرد.

ملکی ادامه داد: بخش های تخصصی که بنا داریم در این مجتمع درمانگاهی راه اندازی کنیم شامل زنان و زایمان، متخصص قلب، متخصص چشم، اطفال، گوش و حلق و بینی می باشد که می تواند نیاز شهروندان منطقه را برای مراجعه به شهرهای دورتر، کاملا مرتفع کند.

وی افزود: تجهیزاتی که ما در این درمانگاه مستقر کردیم( و خواهیم کرد)، در شهرهای بزرگ تر از کنگان نیز به ندرت وجود دارد.

 

بهترین و کامل ترین خدمات دندان پزشکی را در سطح منطقه برای مردم ارائه خواهیم داد

مدیر اجرایی نخستین درمانگاه خصوصی و شبانه روزی شهرستان کنگان اظهار داشت: بخش کلینیک دندان پزشکی درمانگاه نیکان به عنوان یکی مجهزترین کلینیک های دندان پزشکی در سطح منطقه می تواند باشد.  تجهیزات این کلینیک از بهترین برندهای جهانی است. به عنوان مثال، ۳ یونیت ریتر آلمان و همچنین دستگاه اتوکلاو ایتالیایی و دیگر تجهیزات مدرن را در این کلینیک مستقر کرده ایم؛ ضمن اینکه پزشکان مجرب را به همین منظور جذب کرده ایم تا انشاءالله بتوانیم بهترین و کامل ترین خدمات دندان پزشکی را در سطح منطقه برای مردم ارائه دهیم.

ملکی افزود: ما برای خرید و تهیه تجهیزات به هیچ عنوان صرفه جویی نکردیم و از بهترین تجهیزات و فضاها استفاده کردیم.

وی گفت: مذاکرات زیادی را برای استفاده از بهترین متخصصین کشور انجام داده ایم تا انشاءالله بتوانیم کامل ترین و ارزنده ترین خدمات درمانی را به مردم ارائه دهیم.

مدیر اجرایی نخستین درمانگاه خصوصی و شبانه روزی شهرستان کنگان تصریح کرد: در مقوله بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به آن میزان که باید روی بهداشت و اموزش، تاکید نمی شود و به همین علت است که همیشه هزینه های درمان بالا می رود و لذا امیدوارم بتوانیم در زمینه این دو موضوع، گام موثر برداشته شود و به همان اندازه اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد.

 

درمانگاه نیکان می تواند بخشی از مراجعینِ بیمارستان  کنگان را کاهش دهد

ملکی اظهار داشت: با رویکرد و هدفگذاری که در درمانگاه نیکان داریم، انشاءالله بتوانیم کمک حال بیمارستان کنگان باشیم و بخشی از بار مراجعین را از روی دوش این مرکز درمانی برداریم.( بیمارستان کنگان طی سال ۹۵ و ۹۶ مجموعا حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مراجعه کنند جهت دریافت خدمات درمانی و پاراکلینیکی داشته است).

بهترین متخصصین را در درمانگاه نیکان جذب خواهیم کرد/ مردم به ما اطمینان و اعتماد کنند

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش عمومی درمانگاه نیکان افتتاح شده و قابل بهره برداری است که شامل پزشک عمومی، جراحی، سرم و تزریقات می باشد و یکی دو متخصص نیز در این مکان مشغول به کار شده اند؛ اما قطعا هدفگذاری نهایی ما این نیست.

مدیر اجرایی نخستین درمانگاه خصوصی و شبانه روزی شهرستان کنگان تاکید کرد: هدف ما مستقر کردن متخصصینی است که به هر دلیلی حضور آن ها در شهرستان ها با مشکل رو برو است و مردم شهرستان ها مجبورند جهت درمان خود به نزد پزشکان متخصص( در شهرهای بزرگ) مراجعه کنند. ما قصد داریم این روند را برای مردم تسهیل کنیم. ما میخواهیم به مردم اطمینان دهیم و خیال آن ها را از این بابت راحت کنیم و با جذب پزشکان کارنامه دار و حاذق در درمانگاه نیکان کنگان، خدمات با کیفیتی به شهروندان ارائه دهیم.

 

درمانگاه نیکان در آینده نزدیک، جراحی فک و صورت و ایمپلنت انجام می دهد

وی با ذکر چند نمونه از خدمات درمانگاه نیکان کنگان که در آینده نزدیک ارائه خواهد شد، توضیح داد: ما قصد داریم جراحی فک و صورت و ایمپلنت را در همین شهر بیاوریم. پزشکانی که ما برای این خدمات بزرگ جذب خواهیم کرد قطعا همگی متخصص و دارای کارنامه روشن هستند که این موضوع می تواند به مردم امنیت و آسودگی خاطر دهد. مثلا افرادی که شیمی درمانی می کنند یا دچار دیابت هستند یا به هر عارضه دیگری، ممکن است سیستم بدنی آنها، ایمپلنت را پس بزند و لذا یک پزشک حاذق و متصص می تواند در اینگونه موارد راهکاری علمی پیدا کند یا مسئله را به به شکل صحیح به بیمار عنوان کند و تصمیم نهایی بر عهده خود بیمار باشد؛  دیگر موارد نیز به همین شکل است و ما با جذب پزشکان متخصص و متبحر، خدماتی با اطمینان بالا به آن ها ارائه خواهیم داد.

 

ارائه خدمات با کیفیت و جلب رضایت مردم، هدف نهایی درمانگاه نیکان

مدیر اجرایی نخستین درمانگاه خصوصی و شبانه روزی شهرستان کنگان گفت: قطعا با راه اندازی تمام فازهای مد نظرمان در این درمانگاه، مراجعین شهرستانهای اطراف در استان بوشهر و حتی استان های همجوار به ما اطمینان و اعتماد بیشتری خواهند کرد و برای دریافت انواع خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به درمانگاه نیکان مراجعه می کنند و این هدفگذاری اصلی و نهایی ماست؛ از اینرو ارائه خدمات باکیفیت و جلب رضایت مندی مردم، بالاترین سطح نگاه و هدف ما برای راه اندازی درمانگاه نیکان است.

 

پیش بینی پارکینگ و پارکبان برای درمانگاه نیکان شده است

ملکی در خصوص بحث ها و سوالات مختلفی که راجع به پارکینگ درمانگاه نیکان مطرح شده است گفت: مجوز این ساختمان تجاری است یعنی اینکه اگر درمانگاه نباشد، می تواند یک مرکز خرید یا هر چیز دیگه ای باشد که در اصل داستان که بحث پارکینگ است، هیچ تغییری ایجاد نمی کند و همان رفت و آمدها و مراجعه نیز وجود دارد. بحث دوم این است که در چند متری این درمانگاه پارکینگی متعلق به شبکه بهداشت و درمان وجود دارد که ما درخواست خود را جهت این کار داده ایم و انشاءالله به زودی عقد قرارداد نیز با تعامل و همیاری همکاران گرامیمان در شبکه بهداشت، این اتفاق نیز رخ خواهد داد. جهت استحضار مردم عزیز کنگان عرض می کنم که ما دو پارکبان نیز برای این منظور با هزینه خود جذب خواهیم کرد که خودروها را به سمت پارکینگ هدایت کند و انشاءالله مشکل خاصی را در بحث ترافیک نخواهیم داشت و لذا پیش بینی پارکینگ و پارکبان برای درمانگاه نیکان شده است.

ملکی یادآور شد: جا دارد از تمام کسانی که در این راه صمیمانه کمک کردند و در راه اندازی درمانگاه شبانه روزی نیکان همکاری داشتند خصوصا جناب اقای مهندس نوروزی فرماندار فهیم شهرستان کنگان تشکر می کنم.

 

وی در پایان گفت: از تمامی افرادی که در راستای راه اندازی این درمانگاه همکاری، همراهی و مساعدت نمودند از جمله مهندس نوروزی، فرماندار فهیم و زحمتکش شهرستان کنگان که زمینه این سرمایه گذاری را تسهیل و حمایت نمودند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

 

خبرنگار: مصطفی صفایی

 

 

 

 

.

 

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. عظیم says:

    دستتان درد نکند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن