بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 12:08 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51183
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 1 آذر 97 3:34 ب.ظ

رئیس دادگستری شهرستان کنگان

تشریح جسد در کنگان با تامین نیروی متخصص / جنوب استان نیازمند سالن کالبدشکافی است

ثلاث : مشکل اصلی در این خصوص نبود نیروی انسانی متخصص در حوزه پزشکی قانونی و کالبد شکافی است که مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر قول مساعد جهت پیگیری موضوع دادند تا اجسادی که بنا به تشخیص مراجع قضایی نیاز به کالبد گشایی دارند در همین شهرستان تشریح جسد صورت بگیرد.

رئیس دادگستری شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث ابراز داشت : جلسه ای با حضور مدیر کل پزشکی قانونی استان بوشهر ، دادستان و ریاست محترم دادگستری شهرستان دیر ، دادستان و قضات شهرستان کنگان در دادگستری کنگان برگزار شد .

کیامرث شفیعی گفت: این نخستین جلسه رسمی تعامل و هم اندیشی با پزشکی قانونی و متقابلاً پزشکی قانونی با قضات و همکاران شریف ما در دو شهرستان کنگان و دیر در راستای تعامل و بهبود کارایی برای پیشرفت کاری در جهت تسریع در انجام امور مردم در حوزه پزشکی قانونی بود.

وی گفت: از اهم موارد مطرح شده ؛ بحث سالن تشریح اجساد در شهرستان کنگان بود که با اجرایی شدن این موضوع، اجساد به مرکز استان انتقال داده نخواهند شد.

وی افزود: مشکل اصلی در این خصوص نبود نیروی انسانی متخصص در حوزه پزشکی قانونی و کالبد شکافی است که مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر قول مساعد جهت پیگیری موضوع دادند تا اجسادی که بنا به تشخیص مراجع قضایی نیاز به کالبد گشایی دارند در همین شهرستان تشریح جسد صورت بگیرد.

وی اظهار داشت : ایجاد سالن تشریح کالبد از لحاظ اقتصادی و تسریع در انجام امورات مربوط به پزشکی قانونی بسیار سودمند است و در حوزه جنوب استان کمک شایانی به دادگستری و جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در فرایند رسیدگی و دادرسی های قضایی که قضات انجام می دهند، خواهد داشت.

شفیعی افزود: از دیگر مباحث مطرح شده استفاده از ظرفیت های پزشکان خانم به عنوان پزشکی قانونی در شهرستان و شهرستان های همجوار بود که مدیر کل پزشکی قانونی در این خصوص نیز قول مساعد دادند و حتی اعلام شد که پزشکان عمومی خانم که مایل به همکاری با پزشکی قانونی باشند در قالب قرارداد می توان آنها را به عنوان پزشکان معتمد معرفی کرده و از ظرفیت های آنها در این بخش استفاده کنیم.

وی افزود: سایر تعاملات کاری نیز مانند احکام رشد و تسریع در صدور گواهی های مورد نیاز که باید از سوی پزشکی قانونی در پرونده های مربوط به خودزنی، صدمات و حوادث راهنمایی و رانندگی و حوادث کار مورد بررسی قرار گرفت.

همه اعضای حاضر در جلسه قول مساعد در جهت بهبود کارایی و رفتار سازمانی برای خدمت رسانی بهتر و سریعتر به مردم  دادند.

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن