بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53255
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 16 اسفند 97 8:50 ق.ظ

معاون علوم پزشکی بوشهر:

عرضه هرگونه مواد غذایی در کنار خیابان غیربهداشتی است

ثلاث – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بر لزوم ساماندهی عرضه مواد غذایی به صورت سیار و دست‌فروشی در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: همه مواد غذایی دست‌فروش‌ها غیر بهداشتی است.

به گزارش ثلاث به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ،عبدالمحمد خواجه‌ئیان در جمع خبرنگاران در بوشهر در ارتباط با وضعیت بهداشت سواحل استان بوشهر و شنا در این مناطق اظهار داشت: برای حل این مسئله به صورت اساسی باید سیستم فاضلاب به صورت کامل در استان بوشهر اجرا شود.

وی اضافه کرد: بهداشت سواحل بحث بسیار مهمی است که پیگیری‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است و تلاش شده تا قبل از جلوگیری از شنای مردم در قسمت‌های آلوده از شنای مردم جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: ارزیابی ما نشان می‌دهد که مشکل وجود دارد و فاضلاب وارد دریا می‌شود و شنا در این بخش‌ها برای مردم خطراتی دارد و باید از شنا در این قسمت‌ها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در جنوب استان نیز نگرانی‌هایی برای ورود پساب‌های صنعتی به دریا وجود دارد افزود: در توان مرکز بهداشت نیست که این مسائل را اصلاح کند ولی هر جایی که مشکلی وجود داشته باشد بیان می‌کنیم.

خواجه‌ئیان تصریح کرد: جاهایی که قابل شنا کردن است شناسایی می‌شود و جایی که خطرناک است مشخص می‌شود و محل‌های خطرناک محدودسازی شود تا مردم در این قسمت‌ها شنا نکنند.

وی تصریح کرد: برای هرگونه برخورد با خاطیان حوزه بهداشتی نیازمند دستور قضائی هستیم. برای مقابله با عرضه قلیان تا جایی که قانون اجازه بدهد آن را تعطیل می‌کنیم ولی الان خانواده‌ها قلیان خود را به طبیعت می‌برند و می‌کشند و کاری از دست بهداشت برنمی‌آید. باید فرهنگسازی شود تا قلیان کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: هر ماده غذایی که در کنار خیابان و توسط دست‌فروشان ارائه می‌شود غیربهداشتی است. هر محصول غذایی باید در قالب بهداشتی و شرایط خاص ارائه شود.

وی تاکید کرد: مخالف این کسب و کارها نیستیم ولی باید ساماندهی شود و در یک فضای بهداشتی ارائه شود و در یک مکان بهداشتی و با استفاده از مواد سالم تولید شود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن