بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53475
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 26 اسفند 97 1:47 ق.ظ

مدیر مسول هفته نامه ثلاث جنوب:

درخواست مردم کنگان از رئیس جمهور: اشتغال، احداث اسکله تجاری، تقویت بیمارستان کنگان

ثلاث- مدیر مسول هفته نامه ثلاث جنوب گفت: مهمترین خواسته های مردم شهرستان کنگان از رئیس جمهور، اشتغال، احداث اسکله تجاری، تقویت بیمارستان کنگان، ارتقا سطح دانشگاه های شهرستان و ارتقا فضاهای اموزشی است.

 

 

درخواست مردم کنگان از رئیس جمهور:

 

اشتغال، احداث اسکله تجاری، تقویت بیمارستان کنگان و ارتقا دانشگاه های شهرستان

به نام خداوند مهمان نواز
خداوند بخشنده ی بی نیاز

این نگارش بر اساس اعلام قبلی استانداری بوشهر، مبنی بر تشریف فرمایی جناب آقای رئیس جمهور در تاریخ ۲۶ اسفند ۹۷ به شهرستان کنگان، تحریر شده است و ان شاءالله که رئیس محترم دولت تشریف خواهند آورد.

 

محضر مبارک مقام رئیس جمهور؛

جناب آقای دکتر روحانی، حال که توفیقی دو طرفه دست داد که شهرستان کنگان، میزبان قدوم مبارک جنابعالی باشد و حضرتعالی نیز از نزدیک مردم شریف، ولایتمدار، صبور و مرزبانان خلیج همیشه فارس را از نزدیک ملاقات نمایید، ذکر چند نکته در مورد این شهرستان خالی نیست:

کنگان شهری با مردمان نجیب و خون گرم است که در تمام صحنه های سیاسی و اجتماعی به سود ظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته اند. چراغ هدایت مردمان این خطه از ایران، مقام معظم رهبری(  مد ظله العالی ) است و هیچگاه این چراغ هدایتگر را گم نخواهند کرد.

کنگان پر جمعیت ترین شهر جنوب استان بوشهر می باشد. این شهر در شاهراه استان های فارس، بوشهر و هرمزگان قرار دارد و راه ترانزیتی کنگان  تا تهران به شکل مستقیم است. ۶۰ درصد از تاسیسات پارس جنوبی در شهرستان کنگان واقع شده، بزرگ ترین خارخانه سیمان کشور یعنی کارخانه سیمان ساروج در کنگان واقع شده است. پتروشیمی ها نیز در همسایگی کنگان قرار دارند و به زودی در این شهرستان نیز شاهد تاسیس پتروشیمی های متعدد خواهیم بود. فاز ۱۲ به عنوان یکی از بزرگ ترین فاز های گازی جهان، در شهرستان کنگان قرار دارد. این شهرستان از جنوب به خلیج همیشه فارس متصل است  . مسیر آبی کنگان تا قطر و امارات، جزء کوتاه ترین مسیر های آبی استان بوشهر تا مقصد است. سفالگری از جمله مهمترین صنایع دستی مردم کنگان است که ریشه در هویت این شهر دارد. دریا به عنوان یک نعمت طبیعی، پایدار و بی نظیر خدادادی نیز از دیگر ظرفیت های استان بوشهر و شهرستان کنگان است. نیروی انسانی متخصص، متعهد و سالم نیز از دیگر داشته های این شهرستان و دیگر شهرستان های همجوار و استان بوشهر است که متاسفانه از ظرفیت آن ها در پست های کلان کشوری کمتر استفاده شده است. تمام موارد ذکر شده را می توان گوشه ای از ظرفیت این شهرستان عنوان کرد.

طبق سرشماری سال ۹۰، بیشترین نرخ رشد جمعیتی در بین شهرستان های کل کشور، مربوط به کنگان بود که عامل بسیاری از مشکلات و معضلات شهرستان تا کنون بوده است. بسیاری از زیرساخت های کنگان مانند بیمارستان، آب، برق، ورزش، فضای سبز، فضای تفریحی، مدارس، دادگستری، معابر و خیابان ها و… ، جوابگوی جمعیت کنونی نیست. افزایش یک باره جمعیت، بهم خوردن تناسب جنسیتی جمعیت و هجوم خرده فرهنگ هایی که بخشی از آن ها، تبعات زیادی را با خود به منطقه آوردند، را نمی توان در چند سطر خلاصه کرد و لازم است که دولت محترم این موارد را در تصمیم گیری های مهم که منجر به تصویب یک موضوع برای استان می شود، این مسئله را مد نظر قرار دهد.

کنگان در طی کمتر از یک دهه( سال ۸۲ و ۹۱ ) دو بار تفکیک شده که در نوع خود، شاید در جهان کم نظیر باشد. اشتغال جوانان شهرستان های میزبان صنعت مانند: کنگان، عسلویه، جم …، احداث اسکله تجاری که حق مسلم مردم این شهرستان است، احیای کامل مصوبه هیات وزیران در سال ۸۹ مبنی بر تبدیل بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به بیمارستان معین نفت، در نظر گرفتن عوارض آلایندگی صنایع منطقه پارس برای بیمارستان های جنوب استان بوشهر، تقویت دانشگاه های جنوب استان و به ویژه شهرستان کنگان، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهری در کنگان، تقویت زیر ساخت های مربوط به دریا و ساحل، تاسیس دانشکده علوم پزشکی در کنگان، ایجاد پژوهشکده مطالعات اجتماعی در جنوب استان بوشهر، لزوم انتقال پژوهشگاه نفت و گاز به کنگان یا عسلویه، احیای گمرک سیراف، ارتقا گمرک کنگان، ارتقا برخی ادارات به اداره کل، جهت جلوگیری از رفت و آمد های پر هزینه تا مرکز استان که در فاصله دوری نسبت به جنوب استان واقع شده است و…، بخشی از مهمترین خواسته های مردم این منطقه می باشد.

این نکته تکراری را نیز عرض می نمایم که با افزایش بی سابقه بهای چاپ، صنعت چاپ و نشریات ( بجز تعدادی انگشت شمار از چاچخانه ها و نشریات) ممکن است به زودی تعطیل شوند؛ انتظار می رود، تیمی متخصص، به این ماجرا ورودی جدی نمایند.

جناب آقای رئیس جمهور، موارد بالا، دردهای مردمی است که ان شالله مورد عنایت جنابعالی و وزیران محترم قرار خواهد گرفت. ما اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید مانند طرح بزرگ و مردمی تحول نظام سلامت را نیز تحسین و تمجید می نماییم( چنانچه بیمه ها با مراکز درمانی همکاری نمایند) و به پاس تشریف فرمایی حضرتعالی به این دیار، همه با هم به استقبالتان می آییم و قطعا خاطرات مثبت و خوبی را برایتان رقم خواهیم زد، فقط چنانچه از کنگان تشریف بردید، ما را هم در روز جلسه شورای اداری مرکز استان، به یاد داشته باشید.

امید است خداوند شما را که در مسیر تعالی کشور عزیزمان، از جان مایه می گذارید، در کنف الطاف خاصه خویش قرار دهد.

وعده ما ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ؛ همه با هم به استقبال رئیس جمهور می آییم.

مصطفی صفایی، مدیر مسئول هفته نامه ثلاث جنوب

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن