بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54842
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 خرداد 98 10:55 ب.ظ

رئیس شورای شهر کنگان در گفتگو با ثلاث:

دست های پشت پرده نمی تواند حق عوارض آلایندگی شهرستان کنگان را حذف کند

ثلاث- رئیس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: مردم شهرستان کنگان از حق قانونی خود یعنی عوارض آلایندگی نمی گذرند.

 

 

 

دکتر مرتضی منصوری، رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در خصوص سهم شهرستان کنگان از عوارض آلایندگی که گویا قرار است صفر درصد شود، به خبرنگار ثلاث گفت: این موضوعی است که به شدت مخالف آن هستیم و به هر شکلی که شده، اعتراض خود را نسبت به این موضوع ناصواب نشان خواهیم داد.

دست های پشت پرده نمی توانند حق مسلم مردم شهرستان کنگان را حذف کند

وی افزود: ما کاری به دست های پشت پرده این ماجرا نداریم ولی یقینا حق و حقوق مردم شهرستان کنگان با لابی گری های یک سری افراد، از بین نخواهد رفت.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ادامه داد: اگر کارشناسانی که در کمیته بررسی آلودگی هوای منطقه حضور دارند، با هر خط کشی، اثر پذیری شهرستان های متاثر از آلودگی ها را اندازه گیری کنند، شهرستان کنگان و عسلویه بیشترین سهم از اثرپذیری خواهند داشت.

۶۰ درصد از پارس جنوبی در شهرستان کنگان قرار دارد

دکتر منصوری گفت: شهرستان کنگان، خود میزبان صنایع پارس جنوبی و دیگر صنایع است. شهرستان کنگان میزبان ۶۰ درصد از صنایع و اراضی پارس جنوبی می باشد. ۱۶ هزار هکتار از اراضی تحت تصرف پارس جنوبی در شهرستان کنگان و ۱۴ هزار هکتار دیگر در شهرستان عسلویه قرار دارد که خود گویای همه چیز است و هیچ کس نمی تواند سهم بحق شهرستان کنگان را از عوارض آلایندگی، نادیده بگیرد.

وی افزود: امروزه مردم شهرستان کنگان پذیرای حداکثری از کارکنان صنایع منطقه می باشند ولی متاسفانه صنعت منطقه، انتظارات مردمی را  آنگونه که بایسته و شایسته میزبان است، برآورده نکرده است. تمام امکانات و زیرساخت های این شهرستان در طی حدود دو دهه اخیر با تمام وجود در اختیار کارکنان صنایع قرار گرفته است. امکانات مردم شهرستان کنگان نظیر درمانی، آموزشی، ترافیکی، آب، برق، گاز، ورزشی، تفریحی، امنیتی، قضایی، فضاهای فرهنگی، هنری و… را با کارکنان صنایع منطقه تقسیم کرده ایم؛ هرچند، از طرف صنعت، کمترین توجه به سمت شهرستان کنگان شده و در واقع این استفاده تقریبا فقط یک طرفه بوده است.

درخواست مردم شهرستان کنگان از رئیس جمهور، توزیع عادلانه عوارض آلایندگی بود

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان یادآور شد: در سفر اخیر رئیس محترم جمهور به شهرستان کنگان، درخواست خود مردم از ایشان، بررسی و توزیع منصفانه عوارض آلایندگی بود، زیرا تقسیم عوارض آلایندگی به شکل منصفانه تقسیم نمی شد و در حق آنها ظلم می شود. اما اکنون می توان گفت: گل بود، به سبزه نیز آراسته شد.

دکتر منصوری تاکید کرد: مردم شهرستان کنگان و ما به عنوان نمایندگان مردم در شوراها، به هیچ عنوان اجازه تضییع حق و حقوق قانونی مان را نخواهیم داد. حق عوارض آلایندگی، حق طبیعی و بدیهی مردم شهرستان کنگان است.

وی اضافه کرد: به مسئولین تصمیم گیر، این پیام را می دهیم که در مورد سهم عوارض الایندگی، تصمیم نادرست و ناشایست نگیرید.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: آلودگی شامل آلودگی آب، خاک و هوا می باشد. دریا و کشاورزی و هوای ما در معرض انواع آلودگی ها قرار گرفته است. دریا، کشاورزی، پوشش گیاهی، سواحل و منابع طبیعی ما در شهرستان کنگان از بین رفته و تنها چیزی که جایگزین شده است، صنایع سنگین، سرد و صلبی و فولادی است که چرخ تولید و اقتصاد کشور و درامد کشور شده است که متاسفانه عمدتا در جاهای دیگری هزینه می شود و کمتر عایدی برای مناطق همجوار داشته است.

دکتر منصوری افزود: اما چه کسی پاسخگوی این همه بخشش و بزرگی مردم شهرستان کنگان می باشد؟ لطفی که مردمان این سرزمین کرده اند در تاریخ ایران کم سابقه است.

وی اظهار داشت: اینجانب در پایان مجددا یادآور می شوم که از حق طبیعی و بدیهی خودمان نخواهیم گذشت و نیز یادآور می شوم که صدای مردم شهرستان کنگان بسیار بلند است اما آنچه تاکنون از این مردم دیده شده، نجابت، شرافت و بزرگی بوده است.

 

شهرستان کنگان، پر جمعیت ترین شهرستان جنوب استان بوشهر است. این شهرستان میزبان ۶۰ درصد از اراضی تحت مالکیت پارس جنوبی می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن