بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55581
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 26 تیر 98 5:06 ب.ظ

با وصیت زنده یاد عادل شجاعی؛

عمل به وصیت جوان کنگان با اهدای ۷۰ میلیون تومان تجهیزات درمانی به بیمارستان انجام شد

ثلاث- رییس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: با خریداری و استقرار تجهیزات درمانی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال وصیت جوان کنگانی عملی شد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، مدتی قبل یک خانواده کنگان بنا به وصیت فرزندشان، تصمیم به اهدای مبلغی وجه نقد جهت تهیه چند دستگاه مورد نیاز در بیمارستان می نماید. چندی بعد، آن جوان که مدت ها با یک بیماری صعب العلاج دست و پنجه نرم می کرد، از دنیا می رود.

نام این جوان مرحوم عادل شجاعی، است.

بنا به وصیت مرحوم عادل شجاعی، سال گذشته مبلغ ۷۰ میلیون تومان به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اهدا شد. بیمارستان کنگان با این مبلغ، چند دستگاه بنام های الکتروکوتر، میکروسکوپ، اسپیرومتری( دم سنجی) و ۲ عدد لارینگوسکوپ، خریداری و در بخش های مربوطه مستقر کرد.

الکتروکوتر یکی از دستگاه هایست که با هزینه در نظر گرفته مرحوم عادل شجاعی، تهیه و به اتاق عمل جراحی بیمارستان کنگان اهدا گردید.

این ابزار جراحی الکتریکی، جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در اتاق عمل کاربرد وسیعی دارد ؛ به نحوی که در خونریزی ها برای ایجاد لخته، بریدن و شکافتن بافت ها و نابود نمودن بافت به روش سوزاندن بکار می رود

میکروسکپ یکی دگر از دستگاه هاییست که با هزینه وصیت شده مرحوم عادل شجاعی و بنا به نیاز بیمارستان کنگان خریداری و به آزمایشگاه پاتولوژی این مرکز درمانی اهدا شد. میکروسکپ یکی از وسایل آزمایشگاهی اصلی است که با بزرگنمایی نمونه خونی جهت تشخیص بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اسپیرومتری یا دم سنجی از دیگر وسایلی است که با هزینه وصیت شده توسط آن مرحوم تهیه و به درمانگاه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اهدا شده است.

این دستگاه به نوعی مهمترین، در دسترس ترین و مقرون به صرفه ترین آزمون عملکرد ریه است. معاینات دوره توسط این دستگاه می تواند در تشخیص بیماری های ریوی در مراحل اولیه ، کمک شایانی کند.

لارینگوسکوپ، از دیگر تجهیزات خریداری شده از محل وصیت مرحوم شجاعی است. لارینگوسکوپ وسیله ای است که جهت لوله گذاری داخل تراشه در بیماران نیازمند بیهوشی و یا ناتوان تنفسی بکار برده می شود. در عملیات احیای قلبی و تنفسی پیشرفته و نیز در اتاق های عمل و هنگام بیهوشی استفاده از این وسیله پزشکی اجتناب ناپذیر است.

با استقرار این دستگاه ها در بیمارستان کنگان و در اولین سالگرد درگذشت مرحوم عادل شجاعی، مجموعه این مرکز درمانی جهت تقدیر از خانواده مرحوم شجاعی، جهت حضور در فضای داخلی بیمارستان، دعوت به عمل می آورد.

در نشستی که به مناسبت قدردانی از خانواده مرحوم شجاعی برگزار شد، دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان کنگان گفت: قطعا از دست دادن جوان، مصیبت سخت و سنگینی است؛ ما به نوبه خود این ضایعه را خدمت خانواده این مرحوم تسلیت عرض می کنیم و برای وی غفران الهی مسالت داریم.

وصیت مرحوم عادل شجاعی باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود

وی افزود: وصیت مرحوم شجاعی از چند جهت قابل بررسی است. اینکه یک جوان باید دارای دید بسیار وسیع و بلندی باشد تا مقوله درمان را در اولویت کمک خیرخواهانه قرار دهد.

دکتر حیدری عنوان کرد: بیمارستان جایست که انسان از بدو تولد تا زمان فوت، ممکن است هر لحظه به آن نیاز پیدا کند و این موضوع اهمیت حوزه درمان را نشان می دهد.

وی افزود: ما از خانواده مرحوم شجاعی تشکر می کنیم که به بیمارستان کنگان عنایت داشته و وصیت فرزندشان را در این راه خیرخواهانه صرف کردند. امیدواریم این نوع کارها به شکل یک فرهنگ فراگیر، عمومی شود.

 

اهدا کمک به بیمارستان کنگان، درخواست مرحوم عادل شجاعی بود

خواهر مرحوم عادل شجاعی که به نمایندگی از این خانواده در جلسه حضور داشت گفت: این کار با وصیت مرحوم عادل و بنا به درخواست وی انجام شده است. ما به دنبال تبلیغ سو از این ماجرا نیستیم ولی از آنجایی که به نظر می آید رسانه ای کردن این موضوع می تواند موجب ترغیب افراد بیشتری برای ورود به مقوله کمک به بیمارستان باشد، این وصیت مرحوم را رسانه ای کرده ایم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که وسایل تهیه شده بسیار پر کاربرد است و می تواند به بیماران کمک کند.

خواهر مرحوم شجاعی اظهار داشت: اینکه تعدادی از همشهریان، لازم نیست برای خدمات این دستگاه ها به شهر دیگری سفر کنند و متحمل هزینه های سفر شوند و می توانند با تعرفه دولتی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان از مزایای این دستگاه ها  برخوردار بشوند، خیلی خوشحال کننده است.  وقتی شنیدم که از ۵۰۰ عمل جراحی که در بیمارستان کنگان انجام می شود، در ۴۵۰ عمل به این دستگاه(الکتروکوتر) نیاز هست و از آن در همین راستا استفاده می شود، واقعاً خداروشکر کردم. عادل انسان دغدغه مندی بود و این خواسته عادل عزیز بود که امیدوارم از من و خانوده راضی باشد.

 

در پایان جلسه، رئیس بیمارستان به اتفاق خواهر مرحوم عادل شجاعی، مهندس محمود میرحاجی، مدیر داخلی، حسین غیاثی، مسئول امور عمومی، فوزیه قاسمی، مسئول تجهیزات پزشکی و حجت الاسلام بوسعیدی، کارشناس فرهنگی بیمارستان به همراه احمد خاکنژاد معاون سیاسی اجتماعی سابق فرمانداری شهرستان کنگان از وسایل اهدایی دیدن کردند و از نزدیک با کاربرد آن آشنا شدند.

 

.

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ناشناس says:

    خدا بیامرزدش
    عادل شجاعی جزء دانش اموزان موفق مدرسه مون بود با یه لباس خیلی ساده ای هم میومد مدرسه یادش بخیر دوران راهنمایی در مدرسه آزادگان

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن