بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55850
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9 مرداد 98 12:17 ب.ظ

فرماندار شهرستان کنگان:

مهارت آموزی باید به سمت کارآفرینی هدایت شود

ثلاث- در هر جامعه‌‌ای که از فرصت تربیت نیروی انسانی بهتر استفاده شود بدون شک پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می‌شود و با همین توجه به این نکته‌ای که اشاره شد خود به خود لزوم فراگیری آموزش‌های مهارتی در افراد اینجا باید بیشتر و نهادینه شود.

 

به گزارش ثلاث . به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، فتح اله نوروزی پیش از ظهر امروز در نشست شورای مهارت شهرستان کنگان با تبریک هفته ملی مهارت اظهار داشت: در هر جامعه‌‌ای که از فرصت تربیت نیروی انسانی بهتر استفاده شود بدون شک پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می‌شود و با همین توجه به این نکته‌ای که اشاره شد خود به خود لزوم فراگیری آموزش‌های مهارتی در افراد اینجا باید بیشتر و نهادینه شود.

فرماندار کنگان افزود: اگر چنانچه امروز در شورای مهارت آموزی شهرستان نگاهمان را معطوف به اینکه فنی و حرفه‌ای می‌تواند پرچمدار توسعه باشد، این جمله می‌تواند تأثیر گذاری مستقیم و خوب در راستای تقویت این شورا داشته باشد.

وی گفت: فنی و حرفه‌ای تلفیقی از فن، علم و هنر است بنابراین می‌تواند در به‌سازی نیروی انسانی و توسعه انسانی نقش والایی را ایفا نماید؛ مهارت آموزی تنها راه اشتغال زایی است و باعث توسعه و پیشرفت جامعه نیز می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه ترویج گفتمان مهارت آموزی در سطح جامعه که وظیفه همگانی است اظهار داشت: آموزش‌های جامعه باید مهارت محور باشد، علاوه بر مهارت‌های فنی باید مهارت‌های فردی و اجتماعی را نیز در کنار فنی و حرفه‌ای برگزار و تقویت شود.

فرماندار کنگان تدوین سند توسعه مهارت آموزی شهرستان را از اولویت‌های اصلی شورای مهارت آموزی این شهرستان عنوان کرد و ابراز داشت: در سند توسعه مهارت آموزی آینده پژوهی ملاک اصلی تدوین سند می‌باشد.

نوروزی با بیان اینکه شورای مهارت آموزی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی تشکیل شده است مطرح کرد: مهارت آموزی باید به سمت کارآفرینی هدایت شود تا کار آفرینی در شهرستان تقویت شود و بتوانیم فرصت‌های شغلی جدیدی در شهرستان ایجاد کنیم.

فرماندار کنگان تاکید کرد: برای تقویت مهارت آموزی کلیه ظرفیت‌ها و امکانات و منابع شهرستان باید در اختیار این موضوع مهم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های تولیدی فنی و حرفه‌ای به سمت فعال سازی بروند گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها به ویژه در روستاها و بانوان بی سرپرست در جهت توانمند سازی هدایت شود.

فرماندار کنگان گفت: دانشگاه‌ها در راستای تقویت مهارت آموزی ورود کنند، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرستان در زمینه فعالسازی کارگاه‌های تولیدی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری لازم را داشته باشند.

نوروزی گفت: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با اداره فنی و حرفه‌ای جهت تقویت و برنامه ریزی مطلوب در راستای مهارت آموزی در سطح شهرستان، دستگاه‌های اجرایی نسبت به نیاز سنجی لازم دوره‌های آموزشی مرتبط با فعالیت‌های خود اقدام نمایند./ صلاح خنافره

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن