بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60411
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 خرداد 99 1:50 ب.ظ

اولین بانوی خلبان پاراموتور استان

پاراموتور و پارا گلایدر جز رشته ورزشهای هوایی می باشد که همه انسانهایی که شوق پرواز و پرنده بودن را دارند ولی با وجود محدودیتهایی ازقبیل هزینه بالا و نبود زیر ساختهای مناسب(فرودگاه و هواپیما) نمیتوانند به این هدف برسند کمک میکند با صرف هزینه کم و از هرجایی که دوست داشته باشند اقدام به […]


پاراموتور و پارا گلایدر جز رشته ورزشهای هوایی می باشد که همه انسانهایی که شوق پرواز و پرنده بودن را دارند ولی با وجود محدودیتهایی ازقبیل هزینه بالا و نبود زیر ساختهای مناسب(فرودگاه و هواپیما) نمیتوانند به این هدف برسند کمک میکند با صرف هزینه کم و از هرجایی که دوست داشته باشند اقدام به پرواز کنند و این حس ناب را تجربه کنند.

پاراموتور و پارا گلایدر دو رشته متفاوت ولی مکمل هم می باشند.
هرکسی به دنبال یادگیری پاراموتور می باشد ابتدا باید پاراگلایدر را خوب بیاموزد.

پاراگلایدر یک بال پارچه ای با جنس مخصوص می باشد که با طنابهایی به صندلی خلبان متصل می باشد و از ایمنی بالایی برخوردار است.
هنرجو تمرین را از زمینهای هموار شروع می کند و برای پرواز می بایست از سایتهای پروازی که طبق یکسری استاندارد تاییدشده اند اقدام به پرواز نموده و از ارتفاع به پایین کوه سیر نزولی دارد وبا هدایت کامل خلبان به سمت زمین لند یا فرود می رود.وبا فرود آمدن،خلبان شیرینی یک پرواز آرام را تجربه کرده است..

رشته پاراموتور:
بال همان بال پارا گلایدر می باشد ولی با یک تغییرجزئی که کامل مشهود نمی باشد و صندلی خلبان که به یک موتور پروازی متصل می باشد.

تفاوت در پرواز پاراموتور با پاراگلایدر این است که پاراموتور نیازِ رفتن به ارتفاع و کوه ندارد و از زمینهای مسطح،کنار دریاو…..می توان پروازکرد و موتور نیروی رانش را ایجاد می کند و بال نیز وظیفه پرواز و هدایت کامل را خلبان برعهده دارد.

این وسیله به دلیل وزن و حجم کمی که دارد افراد می توانند آن را به وسیله خودروی خود هرجا که تمایل دارند پرواز کنند با خود حمل کنند.

خانم زینب زریابی که قبلا موفق به گذراندن رشته مهیج سقوط آزاد و پاراگلایدر در باشگاه ورزشهای هوایی سیمرغ کنگان شده بود،اکنون موفق به گذراندن دوره پاراموتور در این باشگاه شده است،که اولین وتنهابانوی استان در رشته پاراموتور می باشد.

درکشور نیز تعدادبانوانی که دراین رشته فعالیت میکنند بسیار محدود و حدود۵الی۶نفر می باشد.

#باشگاه ورزشهای هوایی سیمرغ کنگان زیر نظر انجمن ورزشهای هوایی می باشد،که آموزش در رشته های سقوط آزاد،پاراگلایدر و پاراموتور را برگزار می کند و آموزش این رشته ها یک هفته تا ۱۰روز زمان می برد.
تعداد هنرجو در برگزاری دوره آموزشی جهت یاد گیری پرواز تاثیر چندانی ندارد و با هر تعداد،آموزش شروع می شود..

۰۹۱۷۳۷۰۶۵۰۸
@simorgh_fly

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن