بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61820
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 5 مهر 99 7:49 ب.ظ

مرکز پخش خون جنوب استان بوشهر در بیمارستان کنگان راه اندازی می شود

ثلاث- فرماندار کنگان گفت: با توجه به مسافت زیاد کنگان ونیز جنوب استان از مرکز لزوم تسهیل در خدمت رسانی به مردم مورد توجه می باشد لذا این فرمانداری آمادگی لازم جهت همکاری در تجهیز بانک خون بیمارستان امام خمینی(ره) را دارد تا نگرانی کادر درمان از تامین خون کافی در کمترین زمان رفع گردد.

 

جلسه ای که در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان با حضور فرماندار کنگان،مدیرکل انتقال خون استان،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی وهیات و همچنین سرپرست بیمارستان کنگان و رئیس شبکه بهداشت و درمان  شهرستان  همراه برگزار شد، با توجه به بعد مسافت جنوب استان از مرکز جهت تسهیل در خدمت رسانی در کمترین زمان به بیماران و نیازمندان خون بیمارستان کنگان به عنوان مرکز پخش خون و معین بیمارستانها و مراکز درمانی جنوب استان معرفی شد.

فرماندار کنگان گفت: با توجه به مسافت زیاد کنگان ونیز جنوب استان از مرکز لزوم تسهیل در خدمت رسانی به مردم مورد توجه می باشد لذا این فرمانداری آمادگی لازم جهت همکاری در تجهیز بانک خون بیمارستان امام خمینی(ره) را دارد تا نگرانی کادر درمان از تامین خون کافی در کمترین زمان رفع گردد.

سیدعلی پاک نژاد افزود: حوزه سلامت در برهه ی کنونی خط مقدم خدمت به مردم می باشد و در حالی که مدافعان سلامت جان خود را در این مسیر فدا می کنند وظیفه ما می باشد همواره پشتیبان این عزیزان در این شرایط سخت در همدلی با مردم باشیم.

جعفر زارعی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: توجه مدیریت درمان استان به جنوب استان ویژه می باشد و با توجه به حضور صنایع بزرگ نفت،گاز و پتروشیمی و نیروهای کار بسیاری که در این منطقه مشغول به کار می باشند و نیز اهتمام به موضوع پدافند غیرعامل پیشنهاد ایجاد مرکز پخش خون به عنوان بانک خون معین جنوب استان در بیمارستان کنگان که به ابتکار اداره کل انتقال خون در حال انجام است بسیار مفید و اثر بخش خواهد بود.

زارعی زاده افزود: زیرساختهای و امکانات این موضوع فراهم می باشد و باتجهیز بیشتر بانک خون بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در آینده نزدیک شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

صادق مختار پور رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: با توجه به امکان سنجی کارشناسان انتقال خون نسبت به تجهیزات، فضا مناسب و آموزش نیروی متخصص، این امکان در بیمارستان فراهم می باشد که امیدواریم با تجهیز بیشتر این امکان بزودی در بیمارستان ایجاد شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ضمن تشکر از فرماندار و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در ایجاد مرکز پخش خون بیمارستانی در جنوب استان گفت: با توجه به افزایش جمعیت و ایجاد مراکز درمانی مختلف در منطقه، محقق شده این موضع گامی موثر در جان بخشی به نیازمندان این نعمت الهی است.

نرگس عبیدی گفت: امکانات اولیه و فضایی مناسب موجود می باشد و امیدواریم با تجهیز بیشتر بانک خون بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به زودی این امر در آینده ای بسیار نزدیک محقق گردد و دراین راستا آموزش لازم جهت نیروی متخصص به عهده این اداره می باشد.
دراین جلسه که در دفتر ریاست بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد رئیس شبکه بهداشت کنگان،کارشناسان هموویژلانس انتقال خون استان نیز حضور داشتند. در پایان جلسه بازدید از بانک خون بیمارستان و امکانات آن انجام شد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن