بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63413
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 28 دی 99 11:30 ق.ظ

ضرورت ایجاد همراه‌سرا در بزرگترین بیمارستان جنوب استان بوشهر/همراهان بیمار به دنبال سرپناه!

ثلاث-بیمارستان امام خمینی شهرکنگان که به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر شناخته شده است متاسفانه همراه‌سرا ندارد.

به گزارش ثلاث،سلامتی موهبتی الهی است که تا زمان از دست دادن آن هیچکس به نحو شایسته قدردان آن نیست و ارزش ذاتی آن را به طور کامل درک نمی‌کند. با این وجود حفظ سلامتی به صورت دائمی و مادام العمر برای نوع بشر امکان پذیر نیست و همه افراد ممکن است روزی سلامت خود را بنا به دلایلی از دست بدهند و دچار بیماری شوند.

بیمارستان کنگان، بزرگترین مرکز درمانی جنوب استان بوشهر است که به عنوان بیمارستان معین نفت نیز شناخته شده است. این بیمارستان به دلیل وجود صنعت، بار مراجعان آن بسیار زیاد است و حتی از شهرستان‌هایِ استان‌های همجوار نیز برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

بدون شک بیماری تنها برای فرد بیمار زجرآور نیست و اطرافیان نیز گاه به اندازه بیمار ناراحتی تحمل می‌کنند و حاضر نیستند بیمارشان را حتی روی تخت بیمارستان و با وجود حضور پزشک و پرستار و کادر درمان و … تنها بگذارند. اینجاست که مساله‌ای به نام «همراه بیمار» پدید می‌آید و مسئله اسکان و بر طرف ساختن سایر نیازهای روزمره همراه بیمار، مطرح می‌شود.

هر چند بر اساس قانون بیمارستان‌های دولتی تکلیفی در خصوص اسکان همراهان بیمار ندارند ولی ایجاد امکاناتی در بیمارستان‌ها از جمله برنامه‌های جانبی طرح تحول در نظام سلامت محسوب می‌شود.

ایجاد همراه‌سرای بیمار ضروری است

فرماندار شهرستان کنگان چند روز گذشته در بازدید از بیمارستان کنگان، ایجاد همراه‌سرای بیمار را ضروری دانست و بر ایجاد یک همراه‌سرا در شآن مردم شهرستان کنگان تاکید جدی کرد.

سیدعلی پاک‌نژاد همچنین گفته بود: از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان کنگان باید استفاده کنیم تا همراه‌سرا ایجاد کنیم.

خاطره مدیر بیمارستان کنگان از دوران دانشجویی

توفیق خلیفات در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: متاسفانه یکی از مناظر غمناک و ناراحت کننده‌ای که از دوران دانشجویی در ذهنم نقش بسته، حضور همراهان بیمار روی زمین، در بلوار و پیاده‌روی مقابل درب وروی یا حیاط بیمارستان‌ها و مراکز درمان بوده که از روی ناچاری با سختی و مشقت فراوان زیر باد و باران در سرما و گرما اضافه بر دغدغه دارو و درمان بیمارشان، نگران حفظ جان و مال و ناموس‌شان هستند که خیابان زند شیراز مقابل بیمارستان شهید فقیهی مصداق همیشه زنده این اوضاع بود.

مدیر داخلی بیمارستان کنگان افزود: بعد از شروع به کار و استخدام در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، دیدن مشابه این مناظر برای من بیشتر و در هر لحظه و هر روز اتفاق افتاد؛ چقدر تحمل شرایط گرمای تابستان جنوب و شرجی نفس گیر دریا سخت است و چقدر سوزش چشم و خارش گلو و سرفه‌های ناشی از گرد و غبار روزهای سخت تابستان آزار دهنده است.

وی ادامه داد: همیشه با مشاهده این صحنه و گذر از کنار این افراد ، ناراحتی و غصه، ذهن مرا برای چاره و راه حل به تکاپو وا می‌داشت. کاش آن قدر توانایی بود تا مکانی مناسب ایمن و در خور استراحت این گرفتاران که از مراکز دور و نزدیک گرفتار دارو و درمان بیمارشان هستند فراهم می‌آورد.

خیرین به حل مشکلات درمان کمک کنند

خلیفات از خیران و نیکوکاران مسجد و حسینیه ساز خواست تا قدری تعمق و نظری دقیق به شرایط سخت و استیصال این عزیزان داشته باشند. وی گفت: خیرین ببینند اولویت رفع نیاز و حل مشکلات در این حوزه تا چه حد و اندازه است و اگر قدمی در این راه برداشته شود تا چه حد باعث حل مشکل و گشایش در کار خلق خدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان و مرکز ارجاع بیماران از مراکز دور و نزدیک است عنوان کرد: این بیمارستان نیازمند احداث همراه سرا بوده و این نیاز بارها کتبا و شفاها و از تریبون‌های مختلف عنوان شده است، هرچند افراد زیادی تا به حال برای احداث آن اعلام آمادگی کرده‌اند ولی متاسفانه هنوز هیچ قدمی عملی برای ساخت و ساز آن برداشته نشده است.

این مقام مسؤول در حوزه درمان شهرستان کنگان گفت: حسب شرایط سخت اقلیمی و توسعه روزافزون خدمات و سرویس دهی این مرکز و افزایش مراجعات، بسیار به جا و نیکوست که این نیاز حیاتی در اولویت اقدام خیرین و نیکوکاران قرار گیرد که به فرموده باری تعالی این امر عین عبادت است.

به گزارش ثلاث، امروز با گسترش بیماری کرونا ضرورت احداث همراه سرای بیمار بیش از پیش احساس می‌شود، مردم جنوب استان به ویژه شهرستان کنگان امید دارند تا مسؤولان با توانی مضاعف قدمی را در راستای احداث همراه سرای بیمار بردارند تا دغدغه اسکان شبانه آنها برطرف شود.

گزارش:صلاح خنافره

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن