بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65387
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 23 تیر 00 6:12 ب.ظ

نجات جان جنین در کنگان

به گزارش ثلاث،در روز سه شنبه ساعت حدود ۸ شب بیمار خانم ۲۰ ساله باردار با سن ۱۴ هفته با درد شدید شکم و تب از شهر عسلویه برای انجام سونوگرافی جهت مشخص شدن علت درد به کلینیک سونوگرافی دکتر محدثه مهوری واقع در خیابان۱۷ شهریور ساختمان امام رضا طبقه همکف ارجاع داده شد . […]

به گزارش ثلاث،در روز سه شنبه ساعت حدود ۸ شب بیمار خانم ۲۰ ساله باردار با سن ۱۴ هفته با درد شدید شکم و تب از شهر عسلویه برای انجام سونوگرافی جهت مشخص شدن علت درد به کلینیک سونوگرافی دکتر محدثه مهوری واقع در خیابان۱۷ شهریور ساختمان امام رضا طبقه همکف ارجاع داده شد .

سونوگرافی انجام شده در این مرکز تخمدان سمت راست دارای کیست خونریزی دهنده بوده و تخمدان بسیار بزرگتر از نرمال دیده شد .تخمدان راست در وسط لگن قرار داشت و از محل طبیعی خود خارج شده بود .

در بررسی با سونوگرافی داپلر فلوی عروقی نرمال در تخمدان راست دیده نمی شد و تخمدان راست بر روی پایه خود دچار پیچ خوردگی شده بود و بافت تخمدان راست از بین رفته بود .بیمار به زایشگاه بیمارستان امام خمینی کنگان ارجاع داده شد .

به علت حیاتی بودن عمل جراحی بیمار به صورت اورژانسی در ساعت ۱:۳۰ شب جراحی شد .در طی عمل جراحی بافت تخمدان کاملا از بین رفته بود .که عمل جراحی توسط.دکتر نوروزی متخصص زنان انجام شد بافت مرده و سیاه شده تخمدان راست خارج شد و مادر و جنین در صحت و سلامت به بخش منتقل شدند .

تشخیص پیچ خوردگی (تورشن تخمدان ) به خصوص در خانم باردار با سونوگرافی کاری بسیار پیچیده می باشد که نیاز به دستگاه های مجهز و پزشک متخصص مجرب دارد .

لازم به ذکر است در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع این بیمار با گذشت زمان اندک بیمار سپسیس (عفونت خون ) می شد و جان مادر و جنین از دست می رفت .

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن