بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67864
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 6 خرداد 01 8:14 ب.ظ

لزوم آشنایی نوجوان با دنیایی خارج از درس و مدرسه

ثلاث- آشنایی نوجوان با دنیایی خارج از درس و مدرسه از جمله: کتاب خواندن، انجام ورزش های گروهی، امور خیریه، علوم و فنون از جمله یادگیری زبان انگلیسی، تقویت درس ریاضی در دوران راهنمایی و دبیرستان، یادگیری کامپیوتر و سیر در عالم هنر و تاریخ هنر بسیار لازم است.

ثلاث- آشنایی نوجوان با دنیایی خارج از درس و مدرسه از جمله: کتاب خواندن، انجام ورزش های گروهی، امور خیریه، علوم و فنون از جمله یادگیری زبان انگلیسی، تقویت درس ریاضی در دوران راهنمایی و دبیرستان، یادگیری کامپیوتر و سیر در عالم هنر و تاریخ هنر بسیار لازم است.

سعیده صیمری ، مدرس شخصیت شناسی ورشد فردی: در ادامه ی مطلب شماره ی قبل و لزوم آشنایی نوجوان با دنیایی خارج از درس و مدرسه به ادامه ی مطلب میپردازیم.
دنیای اول : کتاب خواندن- بله درست متوجه شدید؛ هر چند کتاب یک انسان حقیقی نیست اما کتاب دنیایی است که می تواند دیدگاه جدیدی به نوجوان بدهد. خواننده ی کتاب با خواندن هر کتاب با دنیای فکری نویسنده آشنا می شود ، با مشکلات و مصائبی که دیگران با آن روبه رو می شوند و راههایی که برای غلبه بر مشکلات خود انتخاب می کنند با خبر می شود. کتاب می تواند راه درست و نادرست را به او نشان دهد و همچنین تجربه های تلخ و شیرینی که انسان های بزرگ برای رسیدن به مقاصد خود داشته اند را بشناسد. یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه زندگینامه ی افراد موفق است یا مجلاتی که از اجتماع و هنر و همچنین مجلاتی که جامعه را از نگاه منتقدانه بررسی می کنند تا نوجوان بتواند دنیا را به گونه ای دیگری نگاه کند.
دنیای ورزش : نوجوان در ورزش های گروهی بالاترین رشد اجتماعی را تجربه می کند. نوجوان می آموزد که در ورزش های گروهی هدف موفق شدن فرد نیست بلکه موفق شدن تیم است. او یاد می گیرد که چگونه استعداد و مهارتهای خود را صرف اهداف و موفقیت گروه کند و این باعث می شود بتواند در آینده یک سازمان یا شرکتی را راحت تر مدیریت و رهبری کند. همچنین ورزش، او را با چهره های شناخته شده ی ورزشی آشنا می کند تا با مطالعه ی زندگینامه ی آنها و مسیری که به موفقیت هایشان ختم شده برای رسیدن به اهدافش تلاش کند. نوجوان در ورزش می آموزد چه زمان باید فقط از مربی خود اطاعت کند و چه زمانی می تواند از خلاقیت خود استفاده کند. او می آموزد نه پیروزی باید باعث غرورش شود و نه شکست او را از رسیدن به قله ها او را دلسرد کند.
دنیای امور خیریه : برای اینکه کارهای بزرگ در وجود ما نهادینه شود لازم است این کارها از کودکی یا نوجوانی انجام شود. نوجوان با شرکت در امور خیریه یاد می گیرد انسان غیر از اینکه به فکر خود باشد باید به فکر دیگران هم باشد و گاهی سخت کار کردن می تواند به او انگیزه ای برای کمک بیشتر به دیگران بدهد.
دنیای علوم و فنون : زبان انگلیسی- دانش آموزانی که از سنین پایین شروع به یادگیری زبان می کنند می توانند به توفیق شغلی خود در آینده کمک کنند و همچنین شانس خود را در قبولی کنکور بالا ببرند .
ریاضی: تقویت درس ریاضی در دوران راهنمایی و دبیرستان می تواند به بچه ها کمک کند تا در رشته ی مورد علاقه ی خود تحصیل کند چرا که بسیاری از نوجوانان صرفا به دلیل ضعف در درس ریاضی رشته هایی را انتخاب می کنند که مورد علاقه ی آنها نیست.
کامپیوتر: دنیادر حال پیشرفت است و هر روز تکنولوژی در حال تحول است و همین دلیل خود به تنهایی برای یادگیری این رشته ، منطقی و کافی به نظر می رسد.
هنر: سیر در عالم هنر و تاریخ هنر می تواند به کسب اطلاعات خوبی وتجربه ی دانش آموزان وافزایش منطق انها کمک می کند دیدن گالری ها، تئاترها در این زمینه تاثیر زیادی دارد.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن