بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 10983
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 29 دی 93 3:02 ب.ظ

متهم روانه زندان شد/

اخاذی دختر جوان به بهانه انتشار تصاویر شخصی دختری در بوشهر

ثلاث – رئیس پلیس فتای استان بوشهر : شهروندان به هیچ عنوان تصاویر خصوصی خود را روی تلفن همراه نگهداری نکنند و سعی کنند گوشی‌های تلفن همراهی که به اینترنت متصل هستند، فاقد هرگونه اطلاعات شخصی باشد

ثلاث – داریوش پورسعید پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور فعالان رسانه‌ای بوشهر با اشاره به حوادث مختلف و جرم‌های فضای مجازی اظهار داشت: شهروندان باید در استفاده از فضای مجازی موارد مهم و کلیدی را مد نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: چندی پیش دختر خانم جوانی در بوشهر با نگرانی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به پلیس فتای این شهرستان مراجعه کرد و عنوان داشت که مدتی است تلفن همراهش گم شده و فردی از طریق شبکه اجتماعی وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی ذخیره شده در تلفن کرده و تعدادی از عکس‌هایش را نیز به دوستان وی ارسال کرده است.

پورسعید افزود: کارشناسان پلیس فتای استان بوشهر با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیم عملیاتی تشکیل داده و به صورت ویژه وارد عمل شدند.

پورسعید تصریح کرد: در اقدامات فنی و پیچیده و با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم پرونده شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: متهم نیز که دختر خانم جوانی بود در برابر شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که به منظور تهدید و اخاذی از شاکی تعدادی از عکس‌های وی را از طریق شبکه‌های اجتماعی به دوستانش ارسال کرده است.

وی اظهار داشت: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی به مراجع ذیصلاح تحویل و به دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان تصاویر خصوصی خود را روی تلفن همراه نگهداری نکنند و سعی کنند گوشی‌های تلفن همراهی که به اینترنت متصل هستند، فاقد هرگونه اطلاعات شخصی باشد.

منبع: فارس

 

نظرات

  1. دینا says:

    حالا دیگه دور؛ دور دختران ک کلاه برداری کنن‌…….والا دخترا دیگه دس پسرا رو بستن…

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن