بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12150
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 18 بهمن 93 12:17 ب.ظ

شنیده های ثلاث /

شایعه سنگسار جوانی در بنک / سفر رئیس جمهور و استاندار بوشهر به شهرستان کنگان / اعلام آمادگی امام جمعه جنوب استان برای انتخابات مجلس و…

خبرنگاران سایت ثلاث شنیدنی ها هفتگی خود را در قالب یک خبر برای شما آمده کرده اند که در ادامه می خوانید.

*شنیده شده که سفر رئیس جمهور در اواخر بهمن یا اسفند ماه برای افتتاح فاز ۱۲ برنامه ریزی شده است و برخی در تلاش هستند تا ایشان برای سخنرانی در عسلویه حضور یابند. این در حالی است که بزرگترین فاز پارس جنوبی (فاز۱۲) در شهرستان کنگان قرار دارد و مسئولین باید نسبت به این مسئله توجه بیشتری به خرج دهند.

 

*خبر می رسد که توافقاتی بین پیمانکار کمربندی کنگان و نفت انجام شده است و در ابتدا ۳۰ میلیارد ریال برای آغاز به کار فاز ۲ و ۳ این طرح پرداخت خواهد شد. گفتنی است کمربندی کنگان از سال ۸۵ استارت خورد و تا هنوز به اتمام نرسیده است.این طرح برای اتمام به ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. فقط فاز نخست این طرح به اتمام رسیده و دو فاز دیگر آن منتظر پیمانکار طرح است. همچنین فرماندار کنگان مهلت دو هفته ای برای این پیمانکار در نظر گرفته است که در صورت عدم شروع به کار در این مدت احتمال تغییر پیمانکار نیز وجود دارد.

 

* عدم استفاده از نام کنگان در کنار تاسیسات پارس ۲ این شهر که همجوار و در ادامه تاسیسات پارس جنوبی است مدتها است، باعث ایجاد حساسیت و نگرانی در مردم شده به طوری که برخی از آنها معتقدند، عده ای با قصد و غرض به دنبال این تفکیک نام هستند. این بحث مجدداً با انتشار یک آگهی مناقصه با عنوان«طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف» از سوی روابط عمومی وزارت نفت باز شد و به سرعت در شبکه های اجتماعی انتشار یافت. در بخش مورد نظر در متن این آگهی عنوان شده که طرح مذکور در «سایت ۲ عسلویه»اجرا خواهد شد در صورتی که بخش عمده ای از تاسیسات پارس جنوبی در شهرستان کنگان قرار دارد. مردم معتقدند که روابط عمومی وزرات خانه ای عریض و طویل مانند نفت که چند دهه در این شهرستان مشغول فعالیت هستند نباید با چنین اشتباهات فاحشی باعث ایجاد تنش در منطقه شوند. البته خبر می رسد که فرماندار شهرستان کنگان نیز پیگیری هایی در این خصوص داشته است و مجموعه روابط عمومی وزارت نفت نیز وعده داده اند که در صورت احتمال بروز چنین اتفاقی این امر اصلاح شود.

 

* شنیده می شود که یک شرکت بازاریاب شبکه ای در شهرستان کنگان آغاز به کار کرده است و در حال جذب بازاریاب است. اینگونه شرکتها در راستای هدف دولت برای کنترل وجلوگیری از افزایش قیمت کالاهای موجود در بازار بوجود آمده اند.به گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، لوازم خانگی،‌ مصنوعات طلا، صنایع دستی‌ و برخی مواد انرژی‌زای نو از جمله کالاهای ارائه شده دراین طرح است.او با اشاره به اینکه در حال حاضر به ۷ شرکت مجوز حضور در بازاریابی شبکه‌ای داده شده است، تصریح کرد: فرآیند توزیع کالاهای این شرکت‌ها در یک چارچوب مناسب و دور از شائبه شرکت‌های هرمی در حال رصد و پیگیری است.

 

* خبرها حاکی از اعلام آمادگی یکی از ائمه جمعه جنوب استان بوشهر برای حضور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است. این امام جمعه اعلام کرده که تصمیم نهایی خود را برای حضور با تمام توان در این انتخابات گرفته و مشورت های لازم را انجام داده است.

 

* شنیده شده که سفر دکتر سالاری، استاندار بوشهر ۲۰ بهمن ماه برای افتتاح چند پروژه در شهرستان کنگان انجام خواهد شد و مردم نیز خواستار و پیگیر نشست با استاندار در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان کنگان هستند.

 

* شایعاتی مبنی بر سنگسار یک جوان توسط عده ای با هویتی مجهول در شهر بنک منتشر شد که وی با وضع فجیعی به قتل رسیده است. پس از پیگیری های خبرنگاران ثلاث از مسئولان نظامی و امنیتی مشخص شده که این خبر کذب بوده و چنین اتفاقی رخ نداده است.برخی با ایجاد چنین فضاهایی به دنبال برهم زدن نظم و اخلال در آرامش فضای جامعه هستند. این امر نیازمند تدبیر جدی از سوی مسئولان است تا با نگاهی جدی تر به چنین شایعاتی برای همیشه خاتمه دهند.

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. از بنک says:

    عجب آدم مسخره ای هستی تو به چه حقی شایعه سازی میکنی اگه شایعه هس چرا میزنی تو سایت.نمیدونی برا ی شهر این چیزا زشته

  2. دانشجو says:

    ازبین کاندیدهای احتمالی استاد جاج قاسم ابراهیمی صلاحیت نمایندگی مردم دارد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن